Online kurz
Proběhlo
Facility manažer – moderní správa nemovitostí
Jak na efektivní správu budovy za využití moderních nástrojů jako internet věcí a BIM.
Kvalitně řízený provoz nemovitostí šetří zbytečné náklady a napomáhá bezproblémovému chodu firem, úřadů a dalších organizací. Nejde jen o běžnou správu a údržbu – profesionální facility manažer řídí, plánuje, kontroluje a průběžně zvyšuje komfort uživatelů a hodnotu nemovitosti při zohledňování nejekonomičtějších řešení. V rámci kurzu získáte potřebné know-how a zjistíte, co vše může přinést zapojení nových technologií, jako je internet věcí, zařízení pro chytré budovy a práce s BIM.
Místo: Online
Termín: 30. 5. 2025 - 26. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Nová výzva na dotační podporu výzkumné a inovační infrastruktury
Právě teď můžete získat finanční prostředky z nové výzvy OP TAK s alokací 1,6 miliardy korun.
Nová výzva OP TAK „Služby infrastruktury“ byla právě otevřena a vám nabízí možnost finanční dotace na investice do dlouhodobého majetku, jako jsou například výzkumná zařízení, technologie, budovy, pozemky, investice do nehmotného majetku či náklady na projektovou dokumentaci. Provedeme vás přípravou žádosti, nastavením finančního řízení i možnostmi kontroly. Dozvíte se, jak se vyhnout nejčastějším chybám a jak zefektivnit proces přípravy žádosti o dotaci.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 26. 6. 2025
Online kurz
Proběhlo
Referent správy majetku
Postupujte správně a s péčí řádného hospodáře nakládejte s majetkem.
Konečnou odpovědnost za hospodaření s majetkem nese vedení organizace. Referent správy majetku je nicméně klíčovou osobou, která musí garantovat statutárnímu zástupci, že náročnou agendu správy majetku bezpečně ovládá. Namátkou: jak spravovat majetek se znalostí právních a účetních předpisů, jak s majetkem disponovat, jak ho zařazovat, udržovat, vyřazovat, prodávat a kdy likvidovat. Získejte jistotu správného postupu a vyšlete svého referenta majetku na náš odborný kurz.
Místo: Online
Termín: 4. 6. 2025 - 25. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Jak delegovat úkoly a dávat zpětnou vazbu
Jak účinně rozbíjet pasivní rezistenci týmu a posilovat jeho motivaci vhodným zadáváním úkolů.
Způsoby organizace práce se turbulentně vyvíjejí, ale schopnost delegování pravomocí a umění dávat zpětnou vazbu zůstávají svatým grálem každého manažera a vedoucího týmu. Nejasné zadání při delegování úkolů, pasivní nebo defenzivní reakce pracovníků na zpětnou vazbu, či dokonce vznik a eskalace konfliktu – to vše jsou typické nástrahy při vedení týmu. Získejte praxí prověřené návody, jak při delegování úkolů a předávání zpětné vazby postupovat.
Místo: Online
Termín: Středa, 25. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Výzva RES+ na dotace na fotovoltaiku otevřena
Příjem žádostí se spouští 1. 7. 2025 – připravte se s námi na projekt pořízení fotovoltaické elektrárny.
Již od července bude otevřena další zajímavá dotační možnost pro všechny organizace, které plánují vybudovat fotovoltaickou elektrárnu. Na semináři získáte detailní informace k této aktuální výzvě a zejména přehled pravidel, která investor takového projektu musí znát. Zjistíte, jak správně postupovat a na co si dát pozor ve všech fázích projektu, jak dosáhnout maximální efektivity investice a jak minimalizovat potenciální problémy.
Místo: Online
Termín: Středa, 25. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Plánovací smlouvy – hlavní nástrahy a jak se jim vyhnout
Jak uzavírat plánovací smlouvy, aby nebrzdily rozvoj obcí a pracovaly pro ně.
Nová výstavba v obci přináší nutnost navýšení kapacit veřejné infrastruktury, jako jsou školy, kanalizace a vodovod, místní komunikace nebo veřejná prostranství. Není však nezbytné, aby vše zvládala obec sama, organizačně ani finančně. Jako obec můžete vyjednat spolupodíl investorů na následném rozvoji infrastruktury pomocí plánovací smlouvy. Nový stavební zákon dal vyjednávání určitá pravidla, ale sepsat plánovací smlouvu správně a bez chyb je i tak náročné. Ukážeme vám, jak na to.
Místo: Online
Termín: Úterý, 24. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Jak vytvořit ŠVP mateřské školy podle nového RVP PV
Jak nejlépe přizpůsobit školní vzdělávací program požadavkům nového RVP PV.
Nový Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání je realitou a jeho povinná implementace do školních vzdělávacích programů začne brzy nabíhat. Nenechte vše na poslední chvíli a už dnes začněte s přípravou svých školních vzdělávacích programů. Nabízíme vám k tomu praktické návody: čím začít, na co se soustředit a jak na změny připravit pedagogy, děti i rodiče.
Místo: Online
Termín: Úterý, 24. 6. 2025
Online kurz
Proběhlo
Základy práce ve Photoshopu za 3 dny
Vyhněte se při úpravách vizuálních výstupů slepým uličkám a osvojte si postupy ve Photoshopu.
Photoshop je nejčastěji využívaným nástrojem pro práci s grafikou a fotografiemi. Umožní vám vizuální výstupy nejen připravovat, ale i flexibilně upravovat. V kurzu se naučíte vše pro úpravu grafiky a fotek do profesionální podoby na pár kliků, a to pro další využití na webu, sociálních sítích i pro účely vytištění. Zároveň zjistíte, jaké má Photoshop nové nástroje na bázi umělé inteligence a jak jejich využití zrychlí vaši tvorbu. Když víte, jak na to, je to otázka několika minut.
Místo: Online
Termín: 17. 6. 2025 - 19. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Švarcsystém v roce 2025 – nové povinnosti a přísnější sankce
Jak správně nastavit spolupráci s externími dodavateli a vyhnout se tvrdým postihům.
Při spolupráci s živnostníky je hranice mezi běžným obchodněprávním vztahem a nelegálním švarcsystémem velmi tenká. Přitom veškeré nedostatky v této oblasti jsou tvrdě sankcionovány – od letošního roku ještě přísněji. Švarcsystém navíc představuje pouze jednu z forem nelegálního zaměstnávání. Bez rizika není ani tzv. body shopping nebo zaměstnávání cizinců.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 19. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Kamerový a další monitoring dle GDPR – novinky 2025
Používání kamer a elektronických systémů na pracovišti má výhody, ale i rizika – nepodceňte je.
Kamerové systémy a další způsoby elektronického monitorování se staly běžnou součástí pracovního i veřejného života. Při jejich využívání je však nutné respektovat zákonné povinnosti a omezení, a to zejména v oblasti ochrany osobních údajů dle GDPR. Předložíme vám přehled aktuálních požadavků na provoz kamerových systémů včetně nové metodiky ÚOOÚ s důrazem na související rizika. Zahrneme i legislativní novinky roku 2025, které zásadně ovlivňují možnosti monitoringu zaměstnanců.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 19. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Zákon o bezpečnosti provozu vyhrazených technických zařízení v praxi
Přehled povinností souvisejících s provozem vyhrazených technických zařízení ve vašich budovách a na pracovištích.
Zákon o bezpečnosti provozu vyhrazených technických zařízení významně změnil pravidla pro provoz vyhrazených technických zařízení, provádění revizí a požadavky na odbornou způsobilost pro jejich obsluhu a práci na nich. Seznámíme vás podrobně s novinkami, které v této oblasti nastaly, a objasníme, jak se tyto změny promítají do praxe.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 19. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Jak se připravit na daňovou kontrolu
Praktická doporučení a tipy pro jednání s finančním úřadem při daňové kontrole.
Daňová kontrola může být zahájena kdykoliv pouhým doručením oznámení do datové schránky. Kontroly jsou čím dál podrobnější, a navíc finanční úřady pracují s mnoha databázemi, daty a informacemi. Jak se na daňovou kontrolu předem co nejlépe připravit? Jak postupovat po jejím zahájení, jakou zvolit procesní strategii a čeho se naopak vyvarovat? Co (ne)čekat od finančního úřadu? Nejen na tyto otázky odpoví praktický webinář.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 19. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Jak zvládnout na úřadě agresivního klienta
Vyzbrojte se účinnými technikami, jak se agresí nenechat zahnat do kouta.
Doba poznamenaná nejistotami přináší pocity ohrožení. Agrese je pak jednou z typických forem obranné reakce. Úředníci jsou frustrováni, pokud neovládají techniky, jak agresivitu snášet a jak jí čelit. Zaměříme se proto na účinné techniky, jak pomoci vašim úředníkům zvládnout kontakt s agresorem, a přitom i ovládnout vlastní emoce. Vyzkoušíme si, jak regulovat vnitřní napětí a udržet komunikaci bez útoku či sebeponížení.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 19. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Umělá inteligence ve škole – praktický průvodce
Co mohou učitelé, žáci i vedení školy dělat s AI – a co by dělat neměli.
Umělá inteligence přináší školám nové možnosti i výzvy. Žáci ji už běžně využívají, učitelé i vedení škol hledají cestu, jak s ní bezpečně a efektivně pracovat. Nabízíme vám praktický přehled, jak AI ve škole využít při výuce i v administrativě. Představíme inspirativní nástroje, poukážeme na možná rizika a shrneme základní pravidla, která vám pomohou nastavit jasné a srozumitelné hranice.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 19. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Nástrahy fakturace ze zahraničí a do zahraničí
Vyhněte se obvyklým rizikům a chybám při účtování mezinárodních obchodních transakcí.
Při vystavování a zpracovávání zahraničních faktur narážíte na specifické výzvy spojené především s měnovou fluktuací, rozdíly v daňové struktuře a riziku dvojího zdanění, ale i obecně s nároky na dodržování mezinárodních měnových standardů. Zaměříme se právě na tato kritická místa v praxi fakturantů při obchodování se zahraničím a doporučíme správné postupy v různých situacích.
Místo: Online
Termín: Středa, 18. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Cash flow a jak ho řídit
Efektivně řízené cash flow je klíčem k finanční stabilitě každé firmy – jak na to v ekonomicky nejisté době.
Řízení cash flow je komplexní disciplína, která vyžaduje přesná data, specifické nástroje a schopnost předvídat. Základem je správné sestavení výkazu cash flow, jehož interpretace má zásadní význam pro komunikaci uvnitř i vně firmy. Zaměříme se na to, jaké kroky jsou vhodné zejména v případech nesouladu mezi příjmy a výdaji. Probereme časté chyby a úskalí, se kterými se můžete setkat, a ukážeme, jak jim předcházet.
Místo: Online
Termín: Středa, 18. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
FKSP a další fondy v příspěvkových organizacích v roce 2025
Jak tvořit a čerpat fondy v příspěvkové organizaci v souladu s platnými rozpočtovými pravidly.
Příspěvkové organizace zřízené územními samosprávnými celky i státem mají legislativní povinnost zřizovat a adekvátně čerpat různé typy fondů včetně FKSP. Zásadní je nakládat s těmito finančními prostředky správně a v souladu s rozpočtovými pravidly. Jejich čerpání bývá častým předmětem kontrol a bohužel i zdrojem finančních sankcí. Nabízíme vám shrnutí klíčových požadavků a doporučených postupů pro rok 2025.
Místo: Online
Termín: Středa, 18. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Vkládání a úpravy smluv v registru smluv krok za krokem
Praktický nácvik práce se smlouvami v registru smluv specificky pro potřeby škol.
Praxe ukazuje, že základní úkony vkládání smluv do registru, jejich opravy a úpravy stále představují pro řadu škol kámen úrazu. Pojďme si prakticky ukázat, jak se vkládá smlouva do registru smluv – od posouzení toho, zda smlouva podléhá zveřejnění, přes anonymizaci až po samotné vložení. Krok za krokem s ukázkami a praktickými tipy.
Místo: Online
Termín: Středa, 18. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
DPH ve stavebnictví nově od 1. 7. 2025
DPH ve výstavbě a správě nemovitých věcí s důrazem na novelu zákona o DPH.
Řešíte-li ve své praxi daň z přidané hodnoty u nemovitostí, týká se vás řada specifických ustanovení zákona o DPH. Novela zákona o DPH navíc právě zde s účinností od 1. 7. 2025 přináší mnoho změn, s nimiž je třeba se seznámit. Nabízíme vám jejich praktický přehled doplněný o odpovědi na nejčastější otázky spojené s aplikací DPH při výstavbě nebo při dodání, převodech, nájmu a správě nemovitých věcí.
Místo: Online
Termín: Úterý, 17. 6. 2025
Online seminář
Proběhlo
Rozpočet a hospodaření příspěvkové organizace zřizované ÚSC
Příspěvková organizace pod lupou: rozpočet jako nástroj finančního řízení příspěvkové organizace.
Rozpočet příspěvkové organizace je základním ekonomickým nástrojem pro řízení organizace jí samotnou, ale i pro kontrolu a dohled jejího zřizovatele. Jak správně postupovat v situaci, kdy provozní náklady stále rostou? Jaké jsou kompetence zřizovatele ve vztahu k příspěvkové organizaci při přípravě rozpočtu, finanční kontrole nebo při řešení porušení rozpočtové kázně? Nabízíme vám odpovědi a konkrétní návody zkušeného odborníka.
Místo: Online
Termín: Úterý, 17. 6. 2025