Online seminář
Proběhlo
Excelové vzorce pro mírně pokročilé
Přeskočte metodu pokus-omyl a ovládněte pravidla práce se vzorci Excelu.
Práce v kanceláři generuje množství situací, kdy je potřeba vytvářet nejrůznější výpočty, porovnání či ověření informací. Se znalostí základních funkcionalit vzorců Excelu se tyto úkoly dají zvládnout rychle a efektivně. Na semináři vás seznámíme s ucelenou množinou tipů a triků pro práci s nejužitečnějšími vzorci v Excelu.
Místo: Online
Termín: Úterý, 21. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Práva a povinnosti zaměstnanců školní družiny
Formální i neformální vymezení práv a povinností vychovatelů školní družiny hraje významnou roli v jejím fungování.
Provoz školní družiny zahrnuje velké množství agend, které musí ovládat nejen dobrá či dobrý vedoucí, ale zorientovat se v nich musí také jednotliví vychovatelé. Jejich práva a povinnosti jsou zevrubně vymezeny školskou legislativou. Ovšem praxe vychovatelů vyžaduje široké znalosti z různých oblastí a schopnost řešit vzniklé, často konfliktní situace. Webinář zaměřený na realitu vychovatelů školní družiny vám přináší užitečné návody a doporučení.
Místo: Online
Termín: Pondělí, 20. 10. 2025
Online kurz
Proběhlo
Finanční řízení v příspěvkových organizacích
Profesionální nástroje pro finanční management – optimální správa svěřeného příspěvku a dalších finančních zdrojů v intencích zákona.
Pro efektivní fungování organizace je nutné porozumět zákonitostem finančního řízení, ale i legislativním požadavkům specifickým pro ekonomiku příspěvkových organizací. Kurz se proto zaměřuje nejen na optimální využití finančních zdrojů od zřizovatele, ale i na systémy plánů a kalkulací včetně generování dodatečných zdrojů. Klade důraz na sladění těchto agend s legislativními požadavky, a to za pomoci praktických příkladů pro různé typy organizací dle oboru činnosti zřizovatele.
Místo: Online
Termín: 12. 9. 2025 - 17. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Jak správně účtovat školní jídelnu
Nejčastější účetní a ekonomické problémy spojené s provozem a účtováním školní jídelny a jejich řešení.
Účtování školní jídelny přináší účetním a ekonomům škol řadu praktických výzev: od tvorby cenové kalkulace, práce s finanční normou až po účtování dotací a grantů. Každá oblast vyžaduje znalost aktuálních legislativních i účetních předpisů a zároveň zkušenost s organizačními specifiky stravovacího provozu. Na semináři projdeme typická riziková místa, nabídneme možnosti řešení složitějších situací a dostatečný prostor pro vaše konkrétní dotazy.
Místo: Online
Termín: Pátek, 17. 10. 2025
Online kurz
Proběhlo
ESG manažer – od strategie k reportingu
Buďte připraveni na život s ESG – strategie a reporting nejen jako povinnost, ale jako konkurenční výhoda.
ESG reporting je povinný pro řadu velkých společností a ve svém důsledku i pro jejich dodavatele a ty, kteří chtějí zvýšit své renomé u finančních institucí. Využije ho i veřejná správa při demonstraci své sociální odpovědnosti. V rámci kurzu se detailně zorientujete v aktuální podobě ESG regulace. Pochopíte, jak vytvořit funkční ESG strategii a jaká data budete potřebovat pro kvalitní reporting ve všech pilířích ESG. Vše s důrazem na okamžitou praktickou aplikaci ve vaší organizaci.
Místo: Online
Termín: 11. 9. 2025 - 16. 10. 2025
Online konference
Proběhlo
Krizová připravenost obcí a ochrana obyvatel
Od prevence po likvidaci následků živelních katastrof a jiných krizových situací.
Připravenost na mimořádné události a ochrana obyvatel je zásadní odpovědností obce a v posledních letech nabývá na významu. Kvůli četnosti katastrof v důsledku klimatických změn i kvůli zhoršující se geopolitické situaci je klíčové mít k dispozici kvalitní krizový plán a znát postupy při evakuaci obyvatel a při spolupráci s IZS. Na konferenci shrneme aktuální pravidla krizového řízení v obci, a navíc si vyslechnete i praktické zkušenosti z loňských povodní přímo od člena HZS.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 16. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Jak soutěžit „na kvalitu“ ve veřejných zakázkách
Nejlevnější nabídka není vždy ta nejvýhodnější – jak vybrat tu s nejlepší přidanou hodnotou.
Pokud je rozhodujícím kritériem veřejných zakázek nejnižší cena, může to vést k realizaci zakázky v nižší kvalitě. Obzvláště u složitějších zakázek není cena tím ekonomicky nesmysluplnějším kritériem. Chcete-li soutěžit „na kvalitu“, je pro vás klíčové správně nastavit metodiku výběru kritérií. Jen tehdy bude výběr dodavatele zakázky obhajitelný. Provedeme vás úskalím přípravy zadávacích podmínek i s ohledem na změny v letošní novele ZZVZ.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 16. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Nástrahy DPH v zahraničním obchodu
Odpovědi na vaše dotazy v oblasti DPH, pokud vyvážíte či dovážíte zboží do/z EU i třetích zemí.
Obchodní transakce se zahraničím jsou vždy spojeny s otázkou, jak správně účtovat a platit DPH. V praxi se často setkáváte s nejasnostmi, jaké daňové povinnosti a ve které zemi musí plátce daně plnit. Nabízíme vám odpovědi na nejčastější otázky spojené s aplikací DPH při obchodování se zahraničím, a to jak s EU, tak se třetími zeměmi. Využijte možnosti ptát se specialisty z finanční správy.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 16. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Nakládání s obaly a odpady v roce 2026
Přehled nároků, které jsou kladeny na firmy v oblasti hospodaření s odpady a obaly.
Problematika obalů a odpadů vyžaduje dobrou orientaci v platné legislativě. Získejte přehled o aktuálních zákonných povinnostech v oblasti nakládání s obaly a odpady, praktická doporučení k jejich dodržování i konkrétní kroky, jak se připravit na případné kontroly. Neznalost neomlouvá a veškerá pochybení jsou pokutována ve vysokých sazbách.
Místo: Online
Termín: Středa, 15. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Inventarizace na závěr 2025 – jak ji správně provést
Jak se připravit na inventarizaci majetku a závazků podle aktuálně platných předpisů.
Inventarizace je nezbytnou součástí kontrolního systému každé veřejné instituce. Pochybení v této oblasti přitom patří k nejčastějším nálezům kontrolních orgánů. Poradíme, jak se připravit na nadcházející inventury majetku v návaznosti na aktuální znění inventarizační vyhlášky. Neopomeneme zmínit správné sestavení plánu inventur, povinnosti členů inventarizačních komisí ani správné provedení tzv. zjednodušené inventury.
Místo: Online
Termín: Středa, 15. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Nakládání s odpady ve školní jídelně aktuálně
Jak správně třídit a likvidovat odpady ve školní jídelně v souladu s platnou legislativou.
Nakládání s odpady ve školní jídelně se řídí zákonem o odpadech č. 541/2020 Sb. Na semináři shrneme povinnosti, které z tohoto zákona vyplývají. Zaměříme se na to, jak správně likvidovat zbytky jídel a další odpady ve školní jídelně. Připomeneme si hygienické aspekty nakládání s odpady a poskytneme praktická doporučení pro personál školních jídelen.
Místo: Online
Termín: Úterý, 14. 10. 2025
Online konference
Proběhlo
Pohřebnictví v obcích
Od zákona k realitě: správa pohřebišť a sociální pohřby v praxi obce.
Pohřebnictví je povinnou agendou obce plynoucí zejména ze zákona o pohřebnictví. Správa pohřebiště vyžaduje nejen znalost právních předpisů, ale i odpovědný přístup k provozu a zajištění důstojných podmínek pro poslední rozloučení. Součástí je i zajišťování sociálních pohřbů, kterých v posledních letech přibývá. Připojte se k odborné online konferenci, která vám dá nejen přehled o vašich závazných povinnostech, ale upozorní i na praktické souvislosti při správě hřbitova.
Místo: Online
Termín: Úterý, 14. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Financování nepedagogů z rozpočtu obcí
Zásadní změny ve financování od 1. 1. 2026 a jejich právní a praktické důsledky pro spolupráci zřizovatele a školy.
Od 1. 1. 2026 čeká vás jako zřizovatele a vámi zřízené školy velká transformace financování nepedagogických pracovníků. Platy nepedagogů budou hrazeny z prostředků obcí a krajů, nikoli z rozpočtu škol jako doposud. Co to v praxi znamená pro školy, zřizovatele a samotné zaměstnance? Ukážeme, jaké nové povinnosti přibydou obcím a na co se připravit už teď. Přijďte si pro přehledné informace i praktické tipy zaměřené na potřeby zřizovatelů škol.
Místo: Online
Termín: Úterý, 14. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Technický dozor stavebníka a dozor projektanta ve veřejném sektoru
Nároky na výkon TDS a dozoru projektanta pro veřejný sektor v kontextu nového stavebního zákona.
Nový stavební zákon přinesl řadu změn, na které navazují další. Změny se dotýkají i projektových dokumentací a požadavků na stavby. Osoby, které vykonávají kontrolní funkce pro veřejný sektor, se musí dobře orientovat v nových požadavcích při řízení a kontrole staveb a řídit se jimi. A zadavatelé potřebují vědět, jaké nároky legislativa na tyto osoby i stavby klade a jak nastavit smluvní vztahy. Přehledně shrneme nejdůležitější změny a poradíme, jak vymezit kompetence.
Místo: Online
Termín: Úterý, 14. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Odpisy majetku ve veřejném sektoru
Jak správně z účetního a daňového hlediska odepisovat majetek v obcích a příspěvkových organizacích.
Daňové a účetní odpisy majetku vyvolávají řadu otázek od jeho pořízení po vyřazení. V obcích a příspěvkových organizacích je kladen důraz na zacházení s majetkem s péčí řádného hospodáře, a chyby při jeho odepisování mohou mít významné důsledky. Na semináři ukážeme rozdíly mezi účetními a daňovými odpisy, náležitosti při správě majetku zřizovatele i nastavení odpisového plánu. Vše předvedeme na příkladech z praxe, které pomohou lépe pochopit dopady odpisů na rozpočty obcí a organizací.
Místo: Online
Termín: Pondělí, 13. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Nové nařízení EAA o přístupnosti webů od 28.6.2025
Přizpůsobte své webové stránky aktuálním požadavkům nového nařízení, aneb co vše se mění.
Evropský zákon o přístupnosti (EAA) s přímou účinností od června 2025 zásadně mění požadavky na přístup k digitálním službám a produktům. Firmy musí přizpůsobit své weby, aplikace či elektronické dokumenty tak, aby byly přístupné osobám se specifickými potřebami. Ukážeme, o jaké konkrétní nové povinnosti se jedná, jak postupovat při úpravách webu, jak čelit překážkám v implementaci a jak se vyhnout pokutám pro neplnění. Nabídneme řadu příkladů dobré praxe pro vaši inspiraci.
Místo: Online
Termín: Pondělí, 13. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Údržba místních komunikací (nejen) v zimě
Jak si poradit se sjízdností a schůdností komunikací a přehled způsobů odstraňování vzniklých závad.
Obce jakožto vlastníci místních komunikací mají ze zákona povinnost zajišťovat jejich údržbu. V zimě se k běžné údržbě přidává ještě specifická – zimní, která je upravována vyhláškou daného města či obce a plánem údržby. Na semináři objasníme, jaká jsou základní práva a povinnosti obcí související se zajištěním správy a údržby místních komunikací. Zaměříme se přitom na nejčastější problémy a jejich efektivní řešení.
Místo: Online
Termín: Pátek, 10. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Jak vytvořit ŠVP mateřské školy podle nového RVP PV
Jak nejlépe přizpůsobit školní vzdělávací program požadavkům nového RVP PV.
Nový Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání je realitou a jeho povinná implementace do školních vzdělávacích programů začne brzy nabíhat. Nenechte vše na poslední chvíli a už dnes začněte s přípravou svých školních vzdělávacích programů. Nabízíme vám k tomu praktické návody: čím začít, na co se soustředit a jak na změny připravit pedagogy, děti i rodiče.
Místo: Online
Termín: Pátek, 10. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Jak oživit hodiny angličtiny na 2. stupni ZŠ
15 nej tipů jak na výuku angličtiny, aby žáky bavila, a přitom se co nejvíce naučili.
Při výuce angličtiny na 2. stupni se velmi často setkáváme s pasivitou, znuděností nebo dokonce i odporem. Ať děláme, co děláme, některé žáky, či dokonce celé skupiny ne a ne zaujmout. Předvedeme vám proto 15 pravidel a tipů, které vám pomohou žáky nadchnout, aktivně zapojit do výuky a zároveň je posunout v angličtině významně dopředu.
Místo: Online
Termín: Pátek, 10. 10. 2025
Online seminář
Proběhlo
Nová směrnice o transparentním odměňování
Co přinese evropská směrnice o transparentnosti odměňování a jak se můžete připravit už teď.
Nová směrnice EU o transparentním odměňování přináší zásadní změny, které mají zajistit rovné odměňování mužů a žen. Zaměstnavatelé budou povinni sdělovat uchazečům nástupní mzdy už při pohovoru a firmy nad 100 zaměstnanců budou pravidelně reportovat statistiky odměňování podle pohlaví. V případě nedodržení nových pravidel hrozí žaloby od zaměstnanců a vysoké pokuty ze strany kontrolních orgánů. Poradíme vám, jak se včas připravit.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 9. 10. 2025