Všechny vzdělávací akce - Seminaria

Menu

Vícedenní kurz

Referent správy majetku

Péče řádného hospodáře vyžaduje zodpovědné nakládání s majetkem. Chcete mít jistotu, že to váš člověk dělá správně?

Konečnou odpovědnost za hospodaření s majetkem nese vedení organizace. A právě referent správy majetku je tou klíčovou osobou, která musí garantovat statutárnímu zástupci, že náročnou agendu správy majetku bezpečně ovládá.  Namátkou: jak spravovat majetek se znalostí právních a účetních předpisů, jak s majetkem disponovat, jak ho zařazovat, udržovat, vyřazovat, prodávat a kdy likvidovat. Získejte jistotu správného postupu a vyšlete svého referenta majetku na expertní kurz.

Místo: Praha

Termín: 10. 9. 2021 - 22. 10. 2021

Více zde

Otevřený seminář

Plánování pracovních směn – aktuálně v roce 2021

Čím vším je zaměstnavatel při určování pracovních směn omezen a co může využít?

Zaměstnavatelé nezřídka plánují pracovní směny tak, že se vystavují postihu inspekce práce, nebo se naopak zbytečně omezují. Lze plánovat směny dohodářům, mladistvým zaměstnancům, těhotným ženám či osobám se zdravotním postižením? Jaká rizika přináší plánování směnných provozů? A jak se do plánování pracovních směn promítla novelizace zákoníku práce od 1. 1. 2021?

Místo: Praha

Termín: Pondělí, 20. 9. 2021

Více zde

Otevřený seminář

Náležitosti smlouvy o stavební dílo ve veřejných zakázkách

Jak správně nastavit smluvní vztah mezi objednatelem a zhotovitelem.

Dobře připravený smluvní vztah mezi zadavatelem a dodavatelem stavební zakázky je alfou a omegou úspěchu zadávacího procesu. Abyste předešli haváriím, které tyto zakázky protahují, prodražují nebo dokonce ohrožují celé zadávací řízení, projděte s námi krok za krokem všechny fáze přípravy smlouvy o stavební dílo. Zdůrazníme možnosti změn smlouvy, jimž se u těchto zakázek jde jen zřídka vyhnout, ale je třeba, aby byly v mezích přípustnosti.  

Místo: Praha

Termín: Úterý, 21. 9. 2021

Více zde

Online seminář

Anonymizace údajů a ochrana obchodního tajemství v registru smluv

Odpovědi na nejčastější otázky spojené s anonymizací při zveřejňování smluv v registru.

Anonymizace osobních údajů a ochrana informací ve smlouvách jsou obvyklým zdrojem nejasností při aplikaci zákona o registru smluv v praxi. Povinné subjekty často neví, co je potřeba „začernit“, co ponechat v textu smlouvy a co musí být v metadatech, jinak smlouva neplatí. Využijte praktická doporučení od jednoho z předních odborníků a vyhněte se zbytečným problémům a sankcím.

Místo: Online

Termín: Úterý, 21. 9. 2021

Více zde

Online seminář

Jak správně elektronizovat spisovou a archivní službu

Aktuální požadavky na elektronické zpracování dokumentů a jejich efektivní správu včetně eIDAS.

Dokumenty, které v organizacích obíhají a jsou archivovány, nemusejí být (jen) na papíře. A v blízké budoucnosti ani nebudou, začněte se proto připravovat už dnes. Existuje totiž efektivnější řešení - elektronizace a digitalizace spisové a archivní služby. Předložíme vám ucelený přehled péče o elektronické dokumenty včetně zajištění jejich bezpečnosti. Seznámíme vás s aktuálními i připravovanými legislativními požadavky a poskytneme řadu příkladů správné praxe.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 23. 9. 2021

Více zde

Vícedenní kurz

Manažer kybernetické bezpečnosti

IT bezpečnost není o systémech, ale o správném nastavení procesů, řádně vedené dokumentaci a řízení rizik.

Kybernetické útoky na zdravotnické a další subjekty prokázaly, že nejen veřejné instituce, ale ani firmy nejsou dostatečně chráněny proti útokům, jejichž počty každoročně vzrůstají. Zavirované sítě, blokované počítače, žádosti o výkupné jsou výsledkem podcenění rizik a nedostatečného nastavení úrovně zabezpečení. Přesvědčíme vás, že můžete významně zapracovat na IT bezpečnosti vaší organizace bez velkých nákladů a investic.

Místo: Praha

Termín: 24. 9. 2021 - 5. 11. 2021

Více zde

Otevřený seminář

Nový zákon o bezpečnosti vyhrazených technických zařízení

Získejte přehled o nových povinnostech u všech typů technických zařízení ve vašich budovách a na pracovištích.

V červnu letošního roku byl definitivně schválen dlouho očekávaný zákon o bezpečnosti práce v souvislosti s provozem vyhrazených technických zařízení. Tento zákon významně změní pravidla pro provoz vyhrazených technických zařízení, provádění revizí a požadavků na odbornou způsobilost pro obsluhu a práci na těchto zařízeních. Seznámíme vás se všemi novinkami, které v této oblasti nastanou.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 30. 9. 2021

Více zde

Online seminář

Účtování DPH v obcích a příspěvkových organizacích

Legislativa a metodiky k DPH pro obce a příspěvkové organizace aktuálně.

Účtování DPH u veřejnoprávních neziskových organizací přináší specifické problémy. Kdo a v jakém případě je povinen se registrovat jako plátce DPH? Jaké aktuální metodiky můžete pro různé případy využít?  Jaké legislativní změny lze očekávat v nejbližší době? Nabízíme praktická doporučení a příklady od zkušené odbornice ze Specializovaného finančního úřadu.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 30. 9. 2021

Více zde

Otevřený seminář

Kamerové systémy a GDPR ve veřejném sektoru

Povinnosti provozovatelů kamerových systémů versus práva těch, kteří jsou sledováni.

Kamerové systémy ve veřejném sektoru obvykle využíváte k zajištění bezpečnosti prostorů a majetku. Vždy je však nutné respektovat související nároky na ochranu osobních údajů a nařízení GDPR. Na praktických příkladech ukážeme vše podstatné pro legislativně oprávněný, a přitom efektivní monitoring návštěvníků veřejných prostranství a budov. Připojíme i specifické požadavky spojené s kamerovým monitoringem zaměstnanců.  

Místo: Praha

Termín: Úterý, 5. 10. 2021

Více zde

Online seminář

Efektivní využití Excelu v účetní praxi

Účetní a Excel patří neodmyslitelně k sobě. Seznamte se s užitečnými nástroji pro vaši každodenní praxi.

Jak vybrat v Excelu z nabízených funkcí a výpočtů ty nejužitečnější pro vaši účetní a ekonomickou praxi? Seznámíme vás s různými typy účetních a ekonomických výpočtů, poradíme, jak zpracovávat a vyhodnocovat velké objemy dat, jak je analyzovat a tvořit sofistikované strukturované přehledy a modely, které ocení vedení vaší firmy.

Místo: Online

Termín: Úterý, 5. 10. 2021

Více zde

Online seminář

Lhůty a plynutí času ve veřejných zakázkách

Znáte všechny lhůty ve veřejných zakázkách a pravidla pro jejich počítání?

Ďábel je ukryt v detailu – zákon o zadávání veřejných zakázek vyžaduje u řady úkonů dodržení lhůt a termínů. Jejich nedodržení zadavatelem může vést k aktivaci ochranných mechanismů ze strany dodavatele. Totéž platí i naopak. Zaměříme se na tato sporná místa spojená s počítáním času, na termíny podávání námitek i na lhůty spojené se změnami zadávací dokumentace.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 7. 10. 2021

Více zde

Otevřený seminář

Spisová a archivní služba v roce 2022

Praktický návod na správu dokumentů ve vaší organizaci - správně, efektivně a v intencích nejnovější legislativy.

Spisová a archivní služba v organizacích veřejného sektoru často stojí na okraji zájmu vedení, přitom jde o náročnou práci vyžadující soustavný monitoring měnící se legislativy a pružné zavádění změn do každodenního chodu spisovny. Pomůžeme vám zorientovat se v moderních přístupech ve správě dokumentů, především s důrazem na postupující elektronizaci veřejného sektoru.

Místo: Praha

Termín: Úterý, 12. 10. 2021

Více zde

Otevřený seminář

BOZP – nové povinnosti zaměstnavatelů v roce 2022

Získejte aktuální přehled o zákonných povinnostech v oblasti BOZP pro rok 2022.

Oblastní inspektoráty práce loni provedly přes 6 tisíc kontrol v oblasti zajištění BOZP a uložili pokuty v souhrnné výši 29 mil. korun. Abyste se vyhnuli problémům s inspekcí práce, seznámíme vás se všemi aktuálními povinnostmi i novinkami pro příští rok. Namátkou se změnami v nakládání s  chemickými látkami, s novým zákonem o bezpečnosti provozu vyhrazených technických zařízeních a s novelou nařízení vlády, kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci.

Místo: Praha

Termín: Úterý, 12. 10. 2021

Více zde

Otevřený seminář

Digitalizace a automatizace účetnictví prakticky

Aneb hladký přechod od papírové účtárny k moderní on-line kanceláři.

Účetnictví prochází v poslední době masivními změnami směřujícími k vyššímu využívání digitalizace a tzv. bezpapírové účtárny. Kdo dosud váhal, je nyní pod tlakem okolností nucen narychlo převádět doklady do digitální podoby a automatizovat většinu účetních procesů. Poradíme vám, jak hladce vplout do praxe online účetní kanceláře za stávajících legislativních podmínek i případných technických omezení.

Místo: Praha

Termín: Středa, 13. 10. 2021

Více zde

Otevřený seminář

BOZP – nové povinnosti zaměstnavatelů v roce 2022

Získejte aktuální přehled o zákonných povinnostech v oblasti BOZP pro rok 2022.

Oblastní inspektoráty práce loni provedly přes 6 tisíc kontrol v oblasti zajištění BOZP a uložili pokuty v souhrnné výši 29 mil. korun. Abyste se vyhnuli problémům s inspekcí práce, seznámíme vás se všemi aktuálními povinnostmi i novinkami pro příští rok. Namátkou se změnami v nakládání s  chemickými látkami, s novým zákonem o bezpečnosti provozu vyhrazených technických zařízeních a s novelou nařízení vlády, kterým se stanoví podmínky ochrany zdraví při práci.

Místo: Brno

Termín: Středa, 13. 10. 2021

Více zde

Otevřený seminář

Infozákon – aktuální změny a nejnovější judikatura

Praktické postupy, které usnadní vyřízení žádostí ve světle posledních novel a překvapivých rozsudků.

Jako povinný subjekt často tápete, zda máte informace složitě vyhledat nebo dokonce vytvořit, zda je zpoplatnit, anebo paušálně odmítnout. Při vyřizování žádostí o informace i proto dochází ke sporům se žadateli. Infozákon navíc prošel v poslední době několika novelizacemi a další se připravují. Využijte praktická doporučení od jednoho z předních odborníků a vyhněte se zbytečným problémům a sankcím.

Místo: Brno

Termín: Středa, 13. 10. 2021

Více zde

Otevřený seminář

GDPR souhlasy – rozlišování účelů zpracování

Jak se vyhnout obvyklým nešvarům při získávání souhlasu se zpracováním osobních údajů.

Souhlas se zpracováním osobních údajů je natolik klíčovým pojmem nařízení GDPR, že je nezřídka v rozporu s právem nadužíván. Častým prohřeškem je také nerespektování rozlišování účelu zpracování souhlasů. Shrneme všechny aktuální náležitosti spojené se souhlasem v GDPR a nahlédneme i do pokynů vydaných k této problematice Evropským sborem pro ochranu osobních údajů.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 14. 10. 2021

Více zde

Online seminář

Jak nastavit kvalifikační kritéria ve veřejné zakázce

Správným nastavením kvalifikačních kritérií dosáhnete svých cílů a zároveň omezíte riziko zpochybnění VZ na minimum.

Stanovením kvalifikačních požadavků můžete jako zadavatel významně vymezit účast dodavatelů. Tím spíš je třeba postupovat striktně dle zákona, protože odchylka od zákonných možností může vést ke zpochybnění férovosti celé soutěže. Při prokazování kvalifikace se pak často naráží na nejasnosti jejího sčítání a skládání. Přehledně shrneme zákonem stanovené limity kvalifikačních požadavků a na příkladech z praxe doporučíme správné postupy.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 14. 10. 2021

Více zde

Otevřený seminář

Evidence majetku – zhodnocování, odpisy, vyřazování

Péče řádného hospodáře vyžaduje zodpovědné nakládání s majetkem. Chcete se ujistit, že to děláte správně?

Chyby v evidenci majetku a při nakládání s ním mohou být významné nejen z účetního hlediska, ale také proto, že organizace spravuje cizí majetek. Porušení péče řádného hospodáře může být pak kvalifikováno i jako trestný čin. Základním předpokladem správného vedení majetku jsou znalosti správných postupů.  Nabízíme vám praktická doporučení, jak systematicky dostát veškerým povinnostem, které s evidencí majetku souvisejí.

Místo: Brno

Termín: Pondělí, 18. 10. 2021

Více zde

Vícedenní kurz

Specialista archivní a spisové služby

Pro ty, kteří musí spravovat dokumenty v intencích nejnovější závazné legislativy a chtějí to dělat správně a efektivně.

Seznámíme Vás s problematikou vedení spisové služby a archivní správou dokumentů v organizacích veřejného sektoru. Tato činnost je vyžadována zákonem o archivnictví a spisové službě a dalšími prováděcími předpisy. Praktický kurz reaguje na situaci, kdy nikoli ve všech těchto organizacích jsou zaměstnáni vyškolení specialisté. Zajistěte si i pro vaši organizaci správné vedení archivní a spisové služby bez rizika chyb a sankcí.

Místo: Praha

Termín: 20. 10. 2021 - 22. 10. 2021

Více zde

Nahoru