Online kurz
Specialista pro digitalizaci veřejné správy
Důležité informace pro přípravu a přechod na digitalizaci i pro váš úřad.
Digitalizace veřejné správy nabírá na rychlosti, čas na její úplné zavedení se krátí. Její právní rámec se neustále rozrůstá, přitom jej zdaleka netvoří jen zákon o právu na digitální služby, známý jako Digitální ústava. I další normy zavádí pro veřejnou správu nové povinnosti týkající se jak interních procesů, tak aplikační podpory. O to náročnější je pak udržet si přehled a správný směr. Zajistěte si včas aktuální informace a návody i pro váš úřad s expertem.
Místo: Online
Termín: 8. 2. 2024 - 21. 3. 2024
Online seminář
Jak se vyhnout chybám při zveřejňování smluv
Kontroly stále odhalují neplatně zveřejněné smlouvy. Chybí přílohy, metadata, chybuje se v použití formátu.
Přinášíme vám souhrnný přehled možných závad a jejich následků při zveřejňování smluv v registru. Chybějící dodatky smluv a přílohy, nevhodný formát či „křivé skeny papíru“ patří k nejčastějším pochybením. Nové požadavky přináší nedávno přijatá novela Infozákona. Využijte praktická doporučení od jednoho z předních odborníků a vyhněte se zbytečným problémům a sankcím.
Místo: Online
Termín: Úterý, 19. 3. 2024
Online seminář
Elektronický podpis, elektronická pečeť a časové razítko
Praktické rady, kdy a jak je použít, ověřit a bezpečně uchovat.
S postupující elektronizací obecně jsou organizace nuceny rychle se vypořádat s problémy, které přináší elektronická podoba dokumentů. Základem je detailní znalost elektronických ověřovacích prvků, jako je elektronický podpis, elektronická pečeť a časové razítko. Na semináři si ověříte, zda postupujete správně při jejich použití a následném dlouhodobém zachování právní platnosti.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 21. 3. 2024
Online kurz
Manažerské dovednosti pro vedení organizací veřejného sektoru
Nástroje moderního manažera pro úspěšné vedení organizace a týmů ve veřejném sektoru.
Organizace veřejného sektoru mají svá významná specifika. Pro jejich řízení a vedení jejich týmů nelze jednoduše aplikovat manažerské nástroje známé v podnikatelském prostředí. Jako vedoucí příspěvkové organizace, úřadu, odboru či projektového týmu musíte skloubit úkoly, které je nutné plnit z principu zákona, s úkoly vyžadujícími výkon a efektivitu. Na kurzu zjistíte, které manažerské nástroje využijete pro úspěšné řízení právě ve vašem typu organizace.
Místo: Online
Termín: 25. 3. 2024 - 22. 4. 2024
Online seminář
Jak uzavírat rámcové dohody ve veřejných zakázkách
…aneb flexibilita a efektivita je cílem každého zodpovědného zakázkáře.
Zadavatelům veřejných zakázek se vyplatí myslet na flexibilitu a využívat instituty, které umožňují reagovat na jejich aktuální potřeby. Mezi takové zvláštní postupy patří často využívané rámcové dohody. Ať už o uzavření rámcové dohody uvažujete, nebo si chcete ověřit, zda rámcové dohody uzavíráte správně, nabízíme vám k tomu užitečné návody a doporučení.
Místo: Online
Termín: Úterý, 26. 3. 2024
Online seminář
Náhrada škody způsobené při výkonu povolání
Za co zaměstnanec odpovídá a kdy je povinen uhradit škodu? Kdy musí naopak zaměstnavatel zaměstnanci nahradit škodu?
Způsobit škodu v zaměstnání je velmi snadné, aniž by to bylo úmyslem zaměstnance či zaměstnavatele. Stačí lidská nepozornost, neopatrnost, nešikovnost a problém je na světě. Provedeme vás základními souvislostmi odpovědnosti za škodu a povinnosti k náhradě škody, přidáme tipy, jak eliminovat možná rizika, a doporučíme, jak postupovat v případě vymáhání náhrady.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 4. 4. 2024
Online seminář
BOZP – nové povinnosti zaměstnavatelů v roce 2024
Získejte aktuální přehled o zákonných povinnostech v oblasti BOZP pro rok 2024.
Novela zákoníku práce účinná od 1. ledna 2024 se promítla do povinností v oblasti BOZP. Seznámíme vás přehledně se všemi změnami. Projdeme také nové nařízení vlády o osobních ochranných pracovních prostředcích a nový zákon o vyhrazených technických zařízeních. Dotkneme se i agendy nakládání s chemickými látkami.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 4. 4. 2024
Online seminář
Jak řešit škody na majetku ve veřejném sektoru
Co vše je třeba zohlednit při dokumentaci a následném řešení škod na majetku z účetního a daňového pohledu.
Řešení škod na majetku ve veřejném sektoru vyžaduje pečlivý postup a dokumentaci situace. Je třeba posoudit, jak škodu správně zaevidovat v účetnictví a jaké daňové důsledky z ní vyplývají. Můžete přitom narazit na mnoho nestandardních situací, které nemají jednoznačné řešení. Zaměříme se mimo jiné právě na tyto výjimky a vše budeme ilustrovat na řadě příkladů z praxe.
Místo: Online
Termín: Pátek, 5. 4. 2024
Online seminář
Jak zvládnout na úřadě agresivního klienta
Vyzbrojte se účinnými technikami, jak se agresí nenechat zahnat do kouta.
Doba poznamenaná nejistotami přináší pocity ohrožení. Agrese je pak jednou z typických forem obranné reakce. Úředníci jsou frustrováni, pokud neovládají techniky, jak agresivitu snášet a jak jí čelit. Zaměříme se proto na účinné techniky, jak pomoci vašim úředníkům zvládnout kontakt s agresorem, a přitom zvládnout vlastní emoce. Vyzkoušíme si, jak regulovat vnitřní napětí a udržet komunikaci bez útoku či sebeponížení.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 11. 4. 2024
Online kurz
Seznámení s Power BI pro začínající
Toto je Business Intelligence – naučte se používat pro analýzu svých dat inovativní nástroj Microsoft Power BI.
Jistě jste již slyšeli o využití Business Intelligence. Jak na to v praxi? Data, která organizace sbírají a ukládají, jsou velmi dobře využitelná pro podrobné číselné i grafické analýzy. A právě k tomu je ideální znát a umět využívat pokročilý nástroj Microsoft Power BI a jeho funkce. Na kurzu se nejen seznámíte s možnostmi aplikace Microsoft Power BI od prvních krůčků, ale naučíte se ji prakticky používat.
Místo: Online
Termín: 12. 4. 2024 - 26. 4. 2024
Online seminář
Skartační řízení elektronických dokumentů
Zorientujte se v procesech odstranění již nepotřebných elektronických dokumentů.
Pro organizace veřejného sektoru je skartační řízení definované jednoznačnými právními předpisy. Podléhají mu všechny dokumenty evidované v elektronickém systému spisové služby, jakož i všechny dokumenty evidované v samostatných evidencích dokumentů. Provedeme vás všemi způsoby skartačního řízení a upozorníme na nejčastější pochybení v kontextu aktuálních změn právního rámce.
Místo: Online
Termín: Úterý, 16. 4. 2024
Online seminář
Vedlejší hospodářská činnost ÚSC a příspěvkových organizací
Problémy s vykazováním VHČ – legislativní požadavky a praktické postupy.
V územním samosprávném celku, příspěvkové či neziskové organizaci můžete k financování některých aktivit využít finanční prostředky z vlastního podnikání, ovšem pouze za přesně stanovených legislativních podmínek. Nabízíme vám shrnutí klíčových požadavků a doporučených postupů pro realizaci vedlejší hospodářské činnosti v rámci vašeho úřadu nebo příspěvkové organizace.
Místo: Online
Termín: Středa, 17. 4. 2024
Online seminář
LinkedIn pro personalisty – jak z něho vytěžit maximum
Jak hledat zaměstnance a jak prezentovat vaši organizaci na největší profesní síti profesionálně.
Sociální síť LinkedIn je klíčovým nástrojem pro vyhledávání kandidátů na kvalifikované pozice a pro komunikaci s nimi. Naučte se z LinkedIn vytěžit maximum tím, že se v něm budete pohybovat správně, bezpečně a efektivně. Využijte LinkedIn pro efektivní recruitment i budování image vaší firmy či organizace jako atraktivního zaměstnavatele.
Místo: Online
Termín: Středa, 17. 4. 2024
Online seminář
Jak na agenturní zaměstnávání od A do Z
Nástrahy agenturního zaměstnávání a tipy, jak ho úspěšně provozovat.
Agenturní zaměstnávání je specifický právní vztah. Jeho provozování je svázáno řadou přísných pravidel, jejichž porušování je tvrdě sankcionováno. Poskytneme Vám ucelený vhled do problematiky agenturního zaměstnávání včetně aktuálních problémů a novinek. Přidáme užitečné tipy pro jeho úspěšné provozování založené na dlouholeté právní praxi lektorky.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 18. 4. 2024
Online konference
Havarijní novela vodního zákona
Změny na úrovni havárií na vodních tocích – zkušenosti s řešením havárií od ombudsmana – podoba připravovaného Registru výpustí.
Havárie na řece Bečvě nastartovala přípravu novely vodního zákona, tzv. havarijní. Ta zavádí několik zásadních změn. Vznikne povinnost kontinuálního monitoringu pro znečišťovatele pomocí digitálního Registru výpustí odpadních vod. Zároveň má novela ambici jasně přerozdělit kompetence a odpovědnosti při řešení havárií. Na konferenci se dozvíte vše o změnách plynoucích z novely včetně důsledků, které novela bude mít na vodoprávní úřady a další aktéry.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 25. 4. 2024
Online seminář
Výběr a změna poddodavatele veřejné zakázky bez rizika
Zapojení poddodavatelů do veřejné zakázky a jak vyřešit problémy s jejich změnou v průběhu zakázky.
Změny ve veřejných zakázkách jsou vždy zdrojem rizika jak ve vtahu k plnění zakázky, tak ve vztahu k zadávacímu řízení. Častým zdrojem chyb je změna poddodavatele, ať už jde o náročnější případ s prokazováním jeho kvalifikace, nebo i bez prokazování. Novou výzvu při výběru poddodavatelů představují mezinárodní sankce. Zaměříme se na možnosti výběru a změn poddodavatelů zakázek podle platné legislativy i související rozhodovací praxe.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 25. 4. 2024
Online seminář
Jak účtovat a vykazovat dotace ve veřejném sektoru
Účetní a daňové náležitosti čerpání dotací u organizací veřejného sektoru.
Jako organizace veřejného sektoru jste příjemcem různých typů dotační podpory. Pro jejich správné zaúčtování potřebujete znát rozpočtová pravidla, účetní a daňové předpisy, legislativu související se zveřejňováním dotací a mnoho dalších zákonů. Seminář přehledně shrne všechny aktuální účetní a daňové souvislosti spojené s čerpáním dotací.
Místo: Online
Termín: Pátek, 26. 4. 2024
Online seminář
Technický dozor stavebníka a dozor projektanta ve veřejném sektoru
Nároky na výkon TDS a dozoru projektanta pro veřejný sektor v kontextu nového stavebního zákona.
Stavebnictví prochází dynamickým vývojem. Osoby, které vykonávají kontrolní funkce pro veřejný sektor, musí být na tyto změny včas připraveny. Zadavatelé by měli vědět, jaké nároky nový stavební zákon na tyto osoby klade a jak ovlivní smluvní vztahy. Přehledně shrneme, jak správně nastavit v současných podmínkách kompetence, kdo tyto pozice může vykonávat a za co vše nese odpovědnost.
Místo: Online
Termín: Úterý, 30. 4. 2024
Online seminář
Směrnice NIS 2 – koho se týká a jak ji zavést do praxe
Jste připraveni? Blíží se termín zavedení nových pravidel EU pro řešení kybernetické bezpečnosti v organizacích.
V posledních letech dramaticky vzrostl počet kybernetických útoků na státní organizace i soukromé subjekty. Odpovědí na tento neblahý trend je nová Strategie kybernetické bezpečnosti EU (NIS 2). Směrnice, která přináší mnoho změn v oblasti zajišťování kybernetické bezpečnosti, se dotkne tisíců českých firem a veřejných organizací. Osvětlíme vám, koho přesně se nová pravidla týkají a jak je aplikovat v praxi.
Místo: Online
Termín: Úterý, 30. 4. 2024
Online seminář
Osobní složka zaměstnance ve veřejném sektoru
Jak vést správně osobní složku zaměstnance pro kvalitní výkon personální i mzdové agendy.
Správná organizace osobních složek pomůže nejen při plněních zákonných povinností zaměstnavatele, ale využijete ji při řízení zaměstnanců, jejich odměňování nebo vzdělávání. Obsah osobní složky je pak zcela zásadní, když dojde na jakékoliv pracovněprávní spory. Zaměříme se na povinné i doporučené náležitosti osobní složky zaměstnance veřejného sektoru a podíváme se i na souvislosti s GDPR.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 2. 5. 2024