Online kurz
Manažer kybernetické bezpečnosti
IT bezpečnost není o systémech, ale o správném nastavení procesů, řádně vedené dokumentaci a řízení rizik.
Kybernetické útoky na zdravotnické a další subjekty prokázaly, že nejen veřejné instituce, ale ani firmy nejsou dostatečně chráněny proti útokům, jejichž počty každoročně vzrůstají. Zavirované sítě, blokované počítače, žádosti o výkupné jsou výsledkem podcenění rizik a nedostatečného nastavení úrovně zabezpečení. Přesvědčíme vás, že můžete významně zapracovat na IT bezpečnosti vaší organizace bez velkých nákladů a investic.
Místo: Online
Termín: 26. 2. 2021 - 9. 4. 2021
Online seminář
Vyřazování majetku v praxi
Jak na prodej či likvidaci majetku ve veřejných organizacích bez rizika postihů.
Fyzické nakládání s majetkem, a tedy i jeho vyřazování je vymezeno řadou právních a účetních předpisů a jednoznačnými postupy. Konečnou odpovědnost nese vedení organizace. Musíte mít jistotu, že zodpovědní zaměstnanci mají příslušné znalosti a že v případě kontroly na úseku správy majetku nedojde k vážným problémům. Na semináři si ověříte, zda ve vaší organizaci při vyřazování majetku postupujete správně.
Místo: Online
Termín: Středa, 10. 3. 2021
Online seminář
Jak účtovat a vykazovat dotace ve veřejném sektoru
Účetní a daňové náležitosti čerpání dotací u organizací veřejného sektoru.
Jako organizace veřejného sektoru jste příjemcem různých typů dotací. Pro správné zaúčtování čerpaných dotací potřebujete znát rozpočtová pravidla, účetní a daňové předpisy, legislativu související se zveřejňováním dotací a mnoho dalších zákonů. Seminář přehledně shrne všechny účetní a daňové souvislosti spojené s čerpáním dotací.
Místo: Online
Termín: Pondělí, 15. 3. 2021
Online seminář
Veřejné zakázky na dodávky IT v praxi
Možnosti obrany dodavatele a další specifika veřejných zakázek v oblasti IT.
E-shop na dálniční známky, zdravotní registrační systémy – to je jen mediální „špička ledovce“ problémů se zakázkami v oblasti IT. Ale i menší zakázky v oblasti informačních technologií patří k obtížným a velmi riskantním pro obě strany zadávacího procesu. Nabízí současná zadávací praxe dostatečnou flexibilitu, aby v soutěži mohla zvítězit opravdu ta nejlepší nabídka? Ptejte se na slovo vzatého odborníka.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 18. 3. 2021
Online seminář
GDPR souhlasy – rozlišování účelů zpracování
Jak se vyhnout obvyklým nešvarům při získávání souhlasu se zpracováním osobních údajů a nové pokyny EU.
Souhlas se zpracováním osobních údajů je natolik klíčovým pojmem nařízení GDPR, že je nezřídka v rozporu s právem nadužíván. Častým prohřeškem je také nerespektování rozlišování účelu zpracování souhlasů. Shrneme úspornou a praktickou formou všechny aktuální náležitosti spojené se souhlasem v GDPR a nahlédneme i do nových pokynů vydaných k této problematice Evropským sborem pro ochranu osobních údajů.
Místo: Online
Termín: Úterý, 23. 3. 2021
Online seminář
Nefinanční motivace zaměstnanců – jde to
Jak udržet motivaci a loajalitu zaměstnanců v obtížných dobách.
Jsou vaši zaměstnanci přetížení, nebo naopak nedostatečně vytížení v důsledku současné situace a hledáte způsoby, jak je motivovat? Krátí se rozpočty, je potřeba hledat úspory a o zvyšování mezd nemůže být řeč? Je celá řada možností, jak motivovat s využitím stávajících zdrojů a smysluplnějším využitím toho, co už máme. V našem semináři si řekneme, jak na to.
Místo: Online
Termín: Středa, 24. 3. 2021
Online seminář
Antidiskriminační zákon a posuzování diskriminace v praxi
Rovnost v přístupu k zaměstnancům, podřízeným, klientům – je to realita nebo stále sci-fi?
Diskriminace na základě pohlaví, věku nebo zdravotního stavu není v naší společnosti i přes platná legislativní omezení bohužel ničím neobvyklým. Co a jak reguluje antidiskriminační zákon a jaké jsou typické situace v praxi organizací veřejného sektoru, kdy mohou být vaše postupy posuzovány jako diskriminační? Nabízíme vám doporučení z praxe zkušené odbornice.
Místo: Online
Termín: Středa, 24. 3. 2021
Online seminář
Kontroly veřejných zakázek a jak se na ně připravit
Praktické návody, jak projít kontrolou veřejných zakázek včetně zakázek na dotované projekty.
Zadávání veřejných zakázek podléhá zákonu č. 134/2016 Sb., který čeká významná novelizace. Aplikace zákona přináší řadu problémů, které se mohou projevit právě při kontrole veřejné zakázky. Specifické požadavky a zároveň i rizika jsou spojeny se zakázkami především u dotovaných projektů, kdy může kontrola skončit až odebráním dotace. Nabízíme vám zkušenosti z různých typů kontrol veřejných zakázek a praktické příklady.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 25. 3. 2021
Online seminář
Jak se vyhnout chybám při zveřejňování smluv
Kontroly stále odhalují neplatně zveřejněné smlouvy. Chybí přílohy, metadata, chybuje se v použití formátu.
Přinášíme vám souhrnný přehled možných závad a jejich následků při zveřejňování smluv v registru. Chybějící dodatky smluv a přílohy, nevhodný formát či „křivé skeny papíru“ patří k nejčastějším pochybením. Využijte praktická doporučení od jednoho z předních odborníků a vyhněte se zbytečným problémům a sankcím.
Místo: Online
Termín: Úterý, 30. 3. 2021
Online seminář
Vedlejší hospodářská činnost ÚSC a příspěvkových organizací
Problémy s vykazováním VHČ – legislativní požadavky a praktické postupy pro rok 2021.
V územním samosprávném celku, příspěvkové či neziskové organizaci můžete k financování některých aktivit využít finanční prostředky z vlastního podnikání, ovšem pouze za přesně stanovených legislativních podmínek. Nabízíme vám shrnutí klíčových požadavků a doporučených postupů pro realizaci vedlejší hospodářské činnosti v rámci vašeho úřadu nebo příspěvkové organizace.
Místo: Online
Termín: Středa, 31. 3. 2021
Online konference
Nový stavební zákon: 1 úřad – 1 řízení – 1 razítko
Nový systém • změny kompetencí • jiné povolovací procesy • dopady na územní plánování • digitalizace.
Vrcholí schvalování nového stavebního zákona, který má vstoupit v platnost na jaře 2021. Přinese řadu radikálních změn pro všechny aktéry stavebních řízení i realizátory stavebních zakázek. Ruší dosavadní povolovací procesy a zásadně mění systém veřejnosprávních kompetencí ve stavebních řízeních. Cílem je jejich zjednodušení a zrychlení. Budou všechna očekávání naplněna?
Místo: Online
Termín: Středa, 31. 3. 2021
Online seminář
Odpovědné veřejné zadávání – novela ZZVZ od 1. 1. 2021
Praktická příručka pro zadavatele veřejných zakázek, aneb jak postupovat v souladu s čerstvou novelou ZZVZ.
Možná i vy patříte k zadavatelům zaskočeným novelou ZZVZ, která do vaší praxe náhle přinesla od 1. 1. 2021 zcela nové požadavky. Poskytneme vám komplexní pohled na odpovědné veřejné zadávání (OVZ), shrneme konkrétní změny v přístupu k OVZ v souladu s účinností této dílčí novely ZZVZ a na konkrétních příkladech ukážeme, jak správně postupovat.
Místo: Online
Termín: Středa, 31. 3. 2021
Online seminář
BOZP – nové povinnosti zaměstnavatelů v roce 2021
Získejte aktuální přehled o zákonných povinnostech v oblasti BOZP včetně novinek pro rok 2021.
Oblastní inspektoráty práce loni provedly přes 6 tisíc kontrol v oblasti zajištění BOZP a uložily pokuty v souhrnné výši 29 mil. korun. Abyste se vyhnuli problémům s Inspekcí práce, seznámíme vás se všemi aktuálními povinnostmi i novinkami pro tento rok. Namátkou se změnami v zákoně o ochraně veřejného zdraví, změnami v nakládání s nebezpečnými chemickými látkami nebo s aktuálním návrhem zákona o vyhrazených technických zařízeních.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 8. 4. 2021
Online seminář
Spisová a archivní služba v roce 2021
Praktický návod na správu dokumentů ve vaší organizaci – jasně, efektivně a v intencích nejnovější legislativy.
Spisová a archivní služba v organizacích veřejného sektoru často stojí na okraji zájmu vedení, přitom jde o náročnou práci vyžadující soustavný monitoring měnící se legislativy a pružné zavádění změn do každodenního chodu spisovny. Pomůžeme vám zorientovat se v moderních přístupech ve správě dokumentů, především s důrazem na postupující elektronizaci veřejného sektoru.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 15. 4. 2021
Online seminář
Pracovní doba – aktuální otázky a odpovědi 2021
Jak při evidenci pracovní doby vyhovět potřebám vaší organizace a zároveň splnit nároky aktuální legislativy.
Volná pracovní doba, pracovní cesty, flexibilní úvazky, home office, přesčasy či pohotovost – nic z toho nezbavuje zaměstnavatele povinnosti evidovat zaměstnancům veškerou pracovní dobu. Jak tedy při evidenci pracovní doby vyhovět současné situaci i specifickým potřebám vaší organizace a nenechat se přitom nachytat poučeným zaměstnancem, odbory nebo inspektorátem práce?
Místo: Online
Termín: Středa, 21. 4. 2021
Online seminář
Monitoring zaměstnanců versus ochrana jejich soukromí
Jaké jsou zákonné limity pro sledování zaměstnanců a co hrozí za jejich porušení.
Při monitoringu zaměstnanců, jakkoli je právem zaměstnavatele, se můžete snadno dostat do střetu s právy zaměstnanců na soukromí a ochranu osobních údajů. Jak si s tím poradit, když kromě zákoníku práce je třeba, abyste se orientovali i v řadě dalších předpisů? Na praktických příkladech si ukážeme vše podstatné pro legislativně oprávněný, a přitom efektivní monitoring zaměstnanců.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 22. 4. 2021