Online kurz
Specialista pro digitalizaci veřejné správy
Důležité informace pro přípravu a přechod na digitalizaci i pro váš úřad.
Digitalizace veřejné správy nabírá na rychlosti, čas na její úplné zavedení se krátí. Její právní rámec se neustále rozrůstá, přitom jej zdaleka netvoří jen zákon o právu na digitální služby, známý jako Digitální ústava. I další normy zavádí pro veřejnou správu nové povinnosti týkající se jak interních procesů, tak aplikační podpory. O to náročnější je pak udržet si přehled a správný směr. Zajistěte si včas aktuální informace a návody i pro váš úřad s expertem.
Místo: Online
Termín: 8. 2. 2024 - 21. 3. 2024
Online seminář
Prázdninový provoz mateřských škol
Jak nejlépe zajistit provoz MŠ v době letních i jiných prázdnin s ohledem na zaměstnance, zřizovatele i rodiče.
Mateřské školy se každoročně potýkají s tím, jak co nejlépe zajistit prázdninový provoz. Je přitom třeba brát ohled na potřeby zřizovatele, rodičů i zaměstnanců, kteří čerpají dovolené, což v praxi často činí potíže. Doporučíme, jak najít cestu k optimálnímu řešení s ohledem na související legislativu, vnitřní předpisy mateřské školy i potřeby všech zúčastněných.
Místo: Online
Termín: Úterý, 19. 3. 2024
Online seminář
Jak se vyhnout chybám při zveřejňování smluv
Kontroly stále odhalují neplatně zveřejněné smlouvy. Chybí přílohy, metadata, chybuje se v použití formátu.
Přinášíme vám souhrnný přehled možných závad a jejich následků při zveřejňování smluv v registru. Chybějící dodatky smluv a přílohy, nevhodný formát či „křivé skeny papíru“ patří k nejčastějším pochybením. Nové požadavky přináší nedávno přijatá novela Infozákona. Využijte praktická doporučení od jednoho z předních odborníků a vyhněte se zbytečným problémům a sankcím.
Místo: Online
Termín: Úterý, 19. 3. 2024
Online kurz
Asistentka starosty
Jak silná má být pravá ruka vašeho úřadu.
Veřejná funkce starosty vyžaduje i kvalitní oporu v podobě schopné asistentky či vedoucí sekretariátu. Ta se musí orientovat ve struktuře veřejné správy a v základních právních předpisech, kterými se řídí celá řada agend vyřizovaných a projednávaných na vašem úřadě. Zároveň musí být znalá i protokolu a etikety v případě organizace různých jednání, návštěv, setkání či oslav. A to už je pěkná řádka dovedností. Ovládá je všechny i vaše asistentka?
Místo: Online
Termín: 21. 3. 2024 - 4. 4. 2024
Online seminář
Elektronický podpis, elektronická pečeť a časové razítko
Praktické rady, kdy a jak je použít, ověřit a bezpečně uchovat.
S postupující elektronizací obecně jsou organizace nuceny rychle se vypořádat s problémy, které přináší elektronická podoba dokumentů. Základem je detailní znalost elektronických ověřovacích prvků, jako je elektronický podpis, elektronická pečeť a časové razítko. Na semináři si ověříte, zda postupujete správně při jejich použití a následném dlouhodobém zachování právní platnosti.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 21. 3. 2024
Online seminář
Sociální služby v obci: plánování, řízení a financování
Jak efektivně plánovat sociální služby, aby odpovídaly potřebám obce a zároveň byly finančně udržitelné.
Jako obec máte ze zákona povinnost zjišťovat reálné potřeby poskytování sociálních služeb ve vašem regionu. Současně se často setkáváte s výzvami krajů či samotných poskytovatelů sociálních služeb ke spolufinancování. Na semináři shrneme klíčové legislativní požadavky, které musíte plnit, ale poskytneme i praktická doporučení pro efektivní plánování, řízení a udržitelné financování sociální péče.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 21. 3. 2024
Online kurz
Manažerské dovednosti pro vedení organizací veřejného sektoru
Nástroje moderního manažera pro úspěšné vedení organizace a týmů ve veřejném sektoru.
Organizace veřejného sektoru mají svá významná specifika. Pro jejich řízení a vedení jejich týmů nelze jednoduše aplikovat manažerské nástroje známé v podnikatelském prostředí. Jako vedoucí příspěvkové organizace, úřadu, odboru či projektového týmu musíte skloubit úkoly, které je nutné plnit z principu zákona, s úkoly vyžadujícími výkon a efektivitu. Na kurzu zjistíte, které manažerské nástroje využijete pro úspěšné řízení právě ve vašem typu organizace.
Místo: Online
Termín: 25. 3. 2024 - 22. 4. 2024
Online seminář
Jak uzavírat rámcové dohody ve veřejných zakázkách
…aneb flexibilita a efektivita je cílem každého zodpovědného zakázkáře.
Zadavatelům veřejných zakázek se vyplatí myslet na flexibilitu a využívat instituty, které umožňují reagovat na jejich aktuální potřeby. Mezi takové zvláštní postupy patří často využívané rámcové dohody. Ať už o uzavření rámcové dohody uvažujete, nebo si chcete ověřit, zda rámcové dohody uzavíráte správně, nabízíme vám k tomu užitečné návody a doporučení.
Místo: Online
Termín: Úterý, 26. 3. 2024
Online seminář
Odměňování ředitelů školy – otázky a odpovědi
Přehled metodiky MŠMT a praktická doporučení k odměňování ředitelů škol.
Zřizovatel je při hodnocení a odměňování ředitele školy vázán řadou pracovněprávních předpisů. Přesto, zejména nenárokové složky platu a odměn zůstávají mnohdy zdrojem nejasností nebo dokonce sporů. Zřetelná vodítka přinesla metodika MŠMT, kterou doplníme praktickými příklady a tipy z praxe lektorky.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 28. 3. 2024
Online seminář
Příprava a průběh zasedání zastupitelstva
Praktický průvodce všemi fázemi příprav a konání zasedání zastupitelstva obce.
Konání zastupitelstva je významným aktem místní samosprávy. Na jeho jednání jsou přijímána usnesení, která ovlivňují život v konkrétní obci, městské části či kraji. Jeho svolávání a průběh má svá pravidla. Provedeme vás krok za krokem jednotlivými fázemi od svolání zasedání, přes jeho průběh až po vyhotovení zápisu. Zaměříme se i na aktuální novelu zákona o obcích a možnost distanční účasti na zasedání zastupitelstva.
Místo: Online
Termín: Úterý, 2. 4. 2024
Online seminář
Náhrada škody způsobené při výkonu povolání
Za co zaměstnanec odpovídá a kdy je povinen uhradit škodu? Kdy musí naopak zaměstnavatel zaměstnanci nahradit škodu?
Způsobit škodu v zaměstnání je velmi snadné, aniž by to bylo úmyslem zaměstnance či zaměstnavatele. Stačí lidská nepozornost, neopatrnost, nešikovnost a problém je na světě. Provedeme vás základními souvislostmi odpovědnosti za škodu a povinnosti k náhradě škody, přidáme tipy, jak eliminovat možná rizika, a doporučíme, jak postupovat v případě vymáhání náhrady.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 4. 4. 2024
Online seminář
BOZP – nové povinnosti zaměstnavatelů v roce 2024
Získejte aktuální přehled o zákonných povinnostech v oblasti BOZP pro rok 2024.
Novela zákoníku práce účinná od 1. ledna 2024 se promítla do povinností v oblasti BOZP. Seznámíme vás přehledně se všemi změnami. Projdeme také nové nařízení vlády o osobních ochranných pracovních prostředcích a nový zákon o vyhrazených technických zařízeních. Dotkneme se i agendy nakládání s chemickými látkami.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 4. 4. 2024
Online seminář
Jak řešit škody na majetku ve veřejném sektoru
Co vše je třeba zohlednit při dokumentaci a následném řešení škod na majetku z účetního a daňového pohledu.
Řešení škod na majetku ve veřejném sektoru vyžaduje pečlivý postup a dokumentaci situace. Je třeba posoudit, jak škodu správně zaevidovat v účetnictví a jaké daňové důsledky z ní vyplývají. Můžete přitom narazit na mnoho nestandardních situací, které nemají jednoznačné řešení. Zaměříme se mimo jiné právě na tyto výjimky a vše budeme ilustrovat na řadě příkladů z praxe.
Místo: Online
Termín: Pátek, 5. 4. 2024
Online seminář
Náležitosti úřední desky – fakta a doporučení
Obsahová a formální pravidla publikování dokumentů na úředních deskách městských a obecních úřadů.
Úřední deska – fyzická i elektronická či digitální – je důležitým publikačním prostředkem obce a dotčených orgánů. Přestože ve správním řádu je jí vyhrazen jen jeden stručný paragraf, k publikování dokumentů na úřední desce se váže mnoho dalších povinností. Osvětlíme vám, které informace a v jaké formě máte povinnost na úřední desce uveřejňovat. Poukážeme na dokumenty, které na vaší desce jen zbytečně zabírají místo, a upozorníme na informace, jejichž publikování je v rozporu se zákonem.
Místo: Online
Termín: Úterý, 9. 4. 2024
Online seminář
Školní stravování v ZŠ a MŠ z pohledu veřejných nákupů
Příprava školních obědů – to nejsou jen finance a chutě dětí, ale také zákon o zadávání veřejných zakázek.
Při nákupu potravin pro přípravu školních obědů je třeba vybalancovat přísné normy, omezené finance, požadavky na kvalitní suroviny a také chutě dětí. To vše není vůbec jednoduchý úkol. Chcete-li postupovat v souladu s aktuálně platnou legislativou a evropským trendem udržitelných nákupů surovin, nabízíme vám doporučení přímo z praxe zakázkářky a metodičky.
Místo: Online
Termín: Úterý, 9. 4. 2024
Online seminář
Jak zvládnout na úřadě agresivního klienta
Vyzbrojte se účinnými technikami, jak se agresí nenechat zahnat do kouta.
Doba poznamenaná nejistotami přináší pocity ohrožení. Agrese je pak jednou z typických forem obranné reakce. Úředníci jsou frustrováni, pokud neovládají techniky, jak agresivitu snášet a jak jí čelit. Zaměříme se proto na účinné techniky, jak pomoci vašim úředníkům zvládnout kontakt s agresorem, a přitom zvládnout vlastní emoce. Vyzkoušíme si, jak regulovat vnitřní napětí a udržet komunikaci bez útoku či sebeponížení.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 11. 4. 2024
Online kurz
Seznámení s Power BI pro začínající
Toto je Business Intelligence – naučte se používat pro analýzu svých dat inovativní nástroj Microsoft Power BI.
Jistě jste již slyšeli o využití Business Intelligence. Jak na to v praxi? Data, která organizace sbírají a ukládají, jsou velmi dobře využitelná pro podrobné číselné i grafické analýzy. A právě k tomu je ideální znát a umět využívat pokročilý nástroj Microsoft Power BI a jeho funkce. Na kurzu se nejen seznámíte s možnostmi aplikace Microsoft Power BI od prvních krůčků, ale naučíte se ji prakticky používat.
Místo: Online
Termín: 12. 4. 2024 - 26. 4. 2024
Online seminář
Skartační řízení elektronických dokumentů
Zorientujte se v procesech odstranění již nepotřebných elektronických dokumentů.
Pro organizace veřejného sektoru je skartační řízení definované jednoznačnými právními předpisy. Podléhají mu všechny dokumenty evidované v elektronickém systému spisové služby, jakož i všechny dokumenty evidované v samostatných evidencích dokumentů. Provedeme vás všemi způsoby skartačního řízení a upozorníme na nejčastější pochybení v kontextu aktuálních změn právního rámce.
Místo: Online
Termín: Úterý, 16. 4. 2024
Online seminář
Vedlejší hospodářská činnost ÚSC a příspěvkových organizací
Problémy s vykazováním VHČ – legislativní požadavky a praktické postupy.
V územním samosprávném celku, příspěvkové či neziskové organizaci můžete k financování některých aktivit využít finanční prostředky z vlastního podnikání, ovšem pouze za přesně stanovených legislativních podmínek. Nabízíme vám shrnutí klíčových požadavků a doporučených postupů pro realizaci vedlejší hospodářské činnosti v rámci vašeho úřadu nebo příspěvkové organizace.
Místo: Online
Termín: Středa, 17. 4. 2024
Online seminář
LinkedIn pro personalisty – jak z něho vytěžit maximum
Jak hledat zaměstnance a jak prezentovat vaši organizaci na největší profesní síti profesionálně.
Sociální síť LinkedIn je klíčovým nástrojem pro vyhledávání kandidátů na kvalifikované pozice a pro komunikaci s nimi. Naučte se z LinkedIn vytěžit maximum tím, že se v něm budete pohybovat správně, bezpečně a efektivně. Využijte LinkedIn pro efektivní recruitment i budování image vaší firmy či organizace jako atraktivního zaměstnavatele.
Místo: Online
Termín: Středa, 17. 4. 2024