Všechny vzdělávací akce - Seminaria

Menu

Online Kurz

Online - Jak připravit rozpočet školy na rok 2021

Správná metodika pro přípravu rozpočtu s ohledem na nové podmínky po reformě financování.

Jako ředitel/ka školy se potřebujete perfektně orientovat ve struktuře financování vaší školy zejména nyní, kdy reforma financování přinesla do praxe významné změny. S pomocí praktických příkladů vás důkladně provedeme úskalími tvorby rozpočtu školy pro příští rok.

Místo: Online

Termín: 22. 9. 2020 - 23. 9. 2020

Více zde

Online Seminář

Zakázky malého rozsahu – nová revoluční metodika

Cílem metodiky z dílny MMR a neziskovek je tento typ zakázek s úsporou papírování a vyšší právní jistotou.

Malými zakázkami do 6 000 000 Kč se jako zadavatelé zabýváte téměř denně, přitom vám dosud chyběla dostatečná metodická podpora. Zcela nová metodika určuje, kdy má v malých zakázkách probíhat soutěž a kdy lze bez problémů zadávat z ruky. Navíc získáte návod, jak zjednodušit stávající vnitřní směrnice. Nabízíme vám přehledné informace o nových pravidlech přímo od jejich spoluautora Jiřího Skuhrovce.

Místo: Online

Termín: Úterý, 22. 9. 2020

Více zde

Online Kurz

Jak vytvořit a vést IT dokumentaci v organizaci

Řádně vedená dokumentace IT procesů, softwaru a hardwaru je prevencí před kyberútokem a prvním předpokladem jakékoli léčby.

Množící se útoky na zdravotnická zařízení a další subjekty prokazují, že neštěstí nechodí po horách, ale po IT systémech.  Řádná evidence IT postupů, procesů, smluv a počítačových licencí je klíčová pro přežití organizace v kritické situaci. Tou může být nejen hackerský útok, ale i náhlý odchod IT manažera, který veškeré know-how bohužel nosil jen ve své hlavě, nebo aktuální kontrola zacházení s osobními daty dle GDPR.

Místo: Online

Termín: 23. 9. 2020 - 24. 9. 2020

Více zde

Online Kurz

Hospodářka školy

Komplexní průvodce administrativou, evidencí, inventarizací, personalistikou a účetnictvím pro hospodářky.

Pro plynulý provoz školy je dobrá hospodářka školy nepostradatelná, přitom tato pozice vyžaduje náročnou kombinaci celé řady znalostí. Musí být schopna dohlížet na provoz, zajišťovat opravy a revize, komunikovat s úřady a institucemi. A čím kvalitnější má znalosti, tím více uleví vám – ředitelům škol – vždyť je vaší provozní pravou rukou. Vyšlete svou hospodářku na kurz, kde získá užitečné návody a nástroje pro vysokou profesionalitu na této pozici.

Místo: Online

Termín: 24. 9. 2020 - 5. 11. 2020

Více zde

Online Seminář

Ochrana spotřebitele – hromadné žaloby a další změny

Dopady nové legislativy na vaše podnikání, aneb jak se vyhnout hromadným žalobám a vysokým pokutám.

Ochrana spotřebitele je aktuálně významně posilována řadou legislativních změn – novelami zákonů i novými evropskými předpisy. Vám tyto změny přinášejí zejména vyšší rizika: mj. pokuty ve výši 4 % ročního obratu, hromadné žaloby a neplatnost smluv. Přehledně shrneme, jaký je obsah připravovaných změn, jak se na ně připravit a jak se vyhnout pokutám i dalším rizikům.

Místo: Online

Termín: Středa, 30. 9. 2020

Více zde

Online Seminář

Vyřazování majetku v praxi

Jak na prodej či likvidaci majetku ve veřejných organizacích bez rizika postihů.

Fyzické nakládání s majetkem, a tedy i jeho vyřazování je vymezeno řadou právních a účetních předpisů a jednoznačnými postupy. Konečnou odpovědnost nese vedení organizace. Musíte mít jistotu, že zodpovědní zaměstnanci mají příslušné znalosti a že v případě kontroly na úseku správy majetku nedojde k vážným problémům. Na semináři si ověříte, zda ve vaší organizaci při vyřazování majetku postupujete správně.

Místo: Online

Termín: Středa, 30. 9. 2020

Více zde

Online Kurz

Asistentka starosty

Jak silná má být pravá ruka vašeho úřadu.

Veřejná funkce starosty, kromě prestiže a velké odpovědnosti, vyžaduje i kvalitní oporu v podobě schopné asistentky či vedoucí sekretariátu. Ta se musí orientovat ve struktuře veřejné správy a v základních právních předpisech, kterými se řídí agendy poskytování informací, poskytování dotací, výběrová řízení, zápisy a usnesení z jednání či zveřejňování dokumentů na úřední desce. Zároveň musí být znalá i protokolu a etikety v případě organizace různých jednání.

Místo: Online

Termín: 6. 10. 2020 - 23. 10. 2020

Více zde

Online Kurz

Dotační specialista ve škole

Pokud chcete využívat dotace naplno, je třeba mít vlastního pracovníka, který to s nimi bude umět.

Dotace z EU jsou pro školy jedinou možností, jak podstatně vylepšit svůj rozpočet a financovat potřebné projekty. Orientace v požadavcích dotačních programů a jejich administrace je však pro školy další náročnou zátěží. Řešením je proškolený interní zaměstnanec, který bude umět zformulovat potřeby do podoby projektu, podat dobře zpracovanou žádost o dotaci a bezpečně projít náročnou administrací. Je prostě praktické takového zaměstnance ve škole mít.

Místo: Online

Termín: 6. 10. 2020 - 8. 10. 2020

Více zde

Online Seminář

Hodnoticí kritéria ve veřejné zakázce

Jak správně nastavit hodnoticí kritéria a získat tak nejvýhodnější nabídku.

Hodnocení podaných nabídek je klíčovou částí zadávacího řízení. Zároveň je hodnoticí proces velmi citlivý na správné nastavení kritérií – nepřesnosti a chyby vedou ke špatnému výběru nebo, v krajním případě, až ke zrušení celého řízení. Přehledně shrneme zákonem stanovené požadavky a možnosti nastavení hodnoticích kritérií. Doporučíme také, jak tato kritéria správně a výhodně formulovat v zadávací dokumentaci.

Místo: Online

Termín: Úterý, 6. 10. 2020

Více zde

Online Seminář

Pracovní úrazy a nemoci z povolání podle novely zákoníku práce

Aktuální změny v odškodňování zaměstnanců a COVID-19 jako nemoc z povolání.

Novela zákoníku práce mění některá pravidla pro odškodňování pracovních úrazů a nemocí z povolání. Nová úprava se dotýká zejména problematiky odškodnění pozůstalých v souvislosti se smrtí zaměstnance nebo s jeho závažným ublížením na zdraví. Vysoce aktuální je téma pracovnělékařských služeb v souvislosti s pandemií koronaviru.

Místo: Online

Termín: Středa, 7. 10. 2020

Více zde

Online Kurz

Jak vést dělnické kolektivy – dovednosti pro mistry

Ověřené nástroje pro efektivní řízení a motivaci pracovníků s limitovaným stupněm vzdělání.

Dělnické kolektivy se vyznačují fluktuací, bojují s nedostatkem pracovní disciplíny a motivace. Na mistry jsou přitom kladeny vysoké nároky – od odborné zdatnosti přes empatii k individuálním možnostem podřízených až po lídrovské schopnosti vést a dosahovat stanovených cílů na svém úseku. Trénink těchto specifických dovedností nabízí náš kurz.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 8. 10. 2020

Více zde

Online Seminář

Aktuální dotační příležitosti pro obce

Jaké finanční prostředky můžete získat z dotací v aktuální krizi a v nejbližším výhledu.

Covidová doba přináší podstatný výpadek příjmů obcí a těžké rozhodování o realizaci plánovaných záměrů. Ne každý záměr je možné kofinancovat z dotačních titulů. Nicméně národní programy MMR a Integrovaný regionální operační program mohou teď významně pomoci. Získejte přehled o aktuálních i připravovaných dotacích pro obce.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 15. 10. 2020

Více zde

Proběhlo

Online Seminář

Proběhlo

Outplacement – jak se férově rozloučit s propouštěnými

Nástroje a tipy, jak zvládnout jeden z nejtěžších úkolů personalisty nebo vedoucího manažera.

Daleko těžší než přijímání nových zaměstnanců, je jejich propouštění. Zejména, je-li vynuceno ekonomickou situací, a ne jejich špatným pracovním výkonem. Tzv. outplacement zahrnuje řadu metod a nástrojů. Jejich zvládnutím nejen usnadníte odcházejícím pracovníkům jejich situaci, ale zároveň posílíte i loajalitu a důvěru těch, kteří zůstávají. Mějte na paměti, že při propouštění hrajete o dobré jméno vaší společnosti.

Místo: Online

Termín: Pátek, 18. 9. 2020

Více zde

Online Seminář

Proběhlo

Nová úprava DPH od 1. 9. 2020

V účinnost vstupují očekávané Quick fixes – změny podmínek při dodání zboží do jiného členského státu.

Nová pravidla pro pohyb zboží mezi členskými státy EU právě vyšla jako zákon 343/2020 Sb. Tato pravidla zahrnují osvobozené dodání zboží do jiného členského státu EU, mění se také podmínky při přemísťování zboží, místo plnění u řetězových dodávek i pravidla tzv. „call-off stock“ – režimu skladu. Všechny tyto změny a jejich praktické důsledky projdeme podrobně včetně ilustrativních příkladů.

Místo: Online

Termín: Středa, 16. 9. 2020

Více zde

Online Seminář

Proběhlo

Informované souhlasy ve zdravotnictví

Jak postupovat, odmítne-li pacient souhlas podepsat? A kdy je třeba respektovat dříve vyslovená přání?

Nedostatky ve způsobu získávání informovaných souhlasů jsou snadno napadnutelné, zejména pokud dojde ke sporu s pacientem. Přitom se často dostáváte do situace, kdy je získání souhlasu s výkonem nebo hospitalizací komplikováno věkem nebo stavem pacienta. Jak v případě sporných situací postupovat, abyste vyhověli zákonným požadavkům? Nabízíme vám odpovědi a praktická doporučení od renomovaného odborníka.

Místo: Online

Termín: Středa, 16. 9. 2020

Více zde

Online Kurz

Proběhlo

GDPR v každodenní praxi personalisty 2020

Aplikace nařízení GDPR a specifika českého zákona o zpracování osobních údajů v pracovněprávní agendě.

Každý personalista denně přichází do styku s osobními údaji zaměstnanců a zároveň zodpovídá za toky těchto osobních údajů napříč organizací. Personalista tak dohlíží na veškeré procesy při nakládání s osobními údaji, ať už k nim má přístup on sám, nebo mzdová účtárna, IT oddělení, šéfové jednotlivých oddělení či externí zpracovatelé. Využijte našich doporučení a vyhněte se sankcím v případě budoucích kontrol.

Místo: Online

Termín: Úterý, 15. 9. 2020

Více zde

Online Seminář

Proběhlo

Epidemický / pandemický plán pro zdravotní a sociální služby

Nemáme to za sebou – připravte se na 2. vlnu nebo nové výskyty infekčních onemocnění koncepčně.

Je čas zhodnotit průběh pandemie a aktualizovat pandemické plány pro jejich lepší využití ve vaší organizaci. Jedině tak budete dobře připraveni na další vlnu či nové výskyty infekcí, budete schopni lépe omezovat škody a zabráníte ohrožení pacientů, klientů a personálu. Upozorníme zejména na to, co musí správný pandemický plán zahrnovat specificky v nemocnicích, zdravotnických zařízeních, domovech seniorů a dalších organizacích s rizikovými klienty.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 10. 9. 2020

Více zde

Online Seminář

Proběhlo

FKSP pro školy – novela vyhlášky

Hospodaření s FKSP není jednoduché, novela vyhlášky navíc mění možnosti čerpání.

Tvorba a čerpání FKSP je náročnou disciplínou. Každá organizace včetně škol naráží kvůli rozmanitosti možností čerpání tohoto fondu na specifické nejasnosti a obtíže. Novela vyhlášky navíc přináší významné změny a úpravy specificky pro školy. Seznámíme vás s tvorbou a užitím FKSP dle aktuálních požadavků, a to praktickou formou s pomocí příkladů z prostředí škol.  

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 10. 9. 2020

Více zde

Online Seminář

Proběhlo

Nový zákon o realitním zprostředkování

Co přináší nový zákon do praxe realitního makléře – informace přímo od spoluautora zákona.

Nová pravidla realitního zprostředkování, která přináší zákon č. 39/2020 Sb. o realitním zprostředkování vyžadují od realitních zprostředkovatelů odborný přehled a dodržování řady nových povinností.  Při jejich nesplnění hrozí mimo jiné i podstatné finanční sankce. Realitní zprostředkovatel také nyní nese jasně vymezenou odpovědnost za své jednání a za plnění svých povinností vůči zájemcům.

Místo: Online

Termín: Středa, 9. 9. 2020

Více zde

Online Kurz

Proběhlo

Power BI – chytrá analýza dat

Toto je Business Intelligence – použijte pro analýzu svých dat inovativní nástroj Microsoft Power BI.

Jistě jste již slyšeli o využití Business Intelligence. Jak na to v praxi? Data, která organizace sbírají a ukládají, jsou velmi dobře využitelná pro podrobné číselné i grafické analýzy.  A právě k tomu je ideální znát a umět využívat pokročilý nástroj Microsoft Power BI a jeho funkce. Na kurzu se nejen detailně seznámíte s možnostmi aplikace Microsoft Power BI, ale naučíte se ji prakticky používat.

Místo: Online

Termín: 1. 9. 2020 - 3. 9. 2020

Více zde

Nahoru