Všechny vzdělávací akce - Seminaria

Menu

Online kurz

Správa vozového parku – fleet management

Průvodce efektivní správou služebních vozidel vaší organizace aneb jak optimalizovat náklady, a přitom vhodně inovovat.

Profesionální fleet manažer má přehled o trhu, ekonomice, legislativě, ale i nových trendech. To vše by měl být schopen využít při řízení celého vozového parku s cílem úspory nákladů a zefektivňování jeho provozu. Správným nastavením kritérií výběru a pravidel provozu služebních vozidel lze docílit značných úspor. V rámci našeho kurzu vaši správci získají maximum aktuálních informací pro svá správná rozhodnutí při řízení vašeho autoprovozu.

Místo: Online

Termín: 27. 8. 2025 - 8. 10. 2025

Více zde

Online seminář

Vyřazování majetku v aktuální praxi

Jak na prodej či likvidaci majetku ve veřejných organizacích bez rizika postihů a s ohledem na novelu zákona č. 36/2025 Sb.

Fyzické nakládání s majetkem, a tedy i jeho vyřazování je ve veřejnosprávních organizacích vymezeno řadou právních a účetních předpisů. Konečnou odpovědnost nese vždy vedení organizace. Na semináři si ověříte, zda ve vaší organizaci při vyřazování majetku postupujete správně. Související požadavky ilustrujeme na řadě praktických příkladů a upozorníme na důsledky aktuální letošní novely zákona č. 36/2025 Sb., o majetku státu.

Místo: Online

Termín: Středa, 27. 8. 2025

Více zde

Online seminář

Kontroly technických zařízení ve zdravotnictví

Pravidelné kontroly a revize technických zařízení jsou nejlepší prevencí vzniku úrazů a škod na majetku.

Technická zařízení jsou nedílnou součástí objektů zdravotnických zařízení, od jednoduchých prvků technické infrastruktury až po sofistikované přístroje. Ruku v ruce s technologickým rozvojem vzrůstají nároky na zajištění bezpečného provozu a správného používání všech těchto zařízení. Zásadní roli přitom mají periodické kontroly a revize technických zařízení, které významně snižují riziko úrazu a škod na majetku.

Místo: Online

Termín: Středa, 27. 8. 2025

Více zde

Online seminář

Financování provozu školní jídelny v praxi

Vše o finančním zajištění provozů školních jídelen přehledně a prakticky.

Školní jídelna je financována z více zdrojů a pro nakládání s těmito prostředky platí komplikovaná pravidla. Webinář vás s nimi seznámí a ukáže vám, jak s jednotlivými skupinami financí hospodařit tak, aby to bylo nejen v souladu s právními předpisy, ale i ku prospěchu školy a jejích strávníků.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 28. 8. 2025

Více zde

Online seminář

Objevte sílu umělé inteligence v personalistice

AI jako spolehlivý asistent pro praxi HR manažera a personalisty.

Využití umělé inteligence má v HR jednoznačné výhody – od automatizace sourcingu, screeningu, onboardingu až po interní komunikaci –, ale i limity. Chcete, aby se AI stala spolehlivým asistentem, nikoliv všudypřítomnou hrozbou při práci s osobnímu údaji? Doporučíme vám aplikace, které v personální praxi maximálně využijete, a na příkladech ukážeme ideální způsob promptování pro co nejrelevantnější výsledky. Vše s odkazem na to, jak v AI prostředí zabránit zneužití osobních dat.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 28. 8. 2025

Více zde

Online seminář

Daňová úskalí elektromobility

Jak nejlépe využít podpory elektromobility v daňové oblasti a neztratit se přitom v labyrintu předpisů.

S rozvojem elektromobility se průběžně vyvíjejí i související daňové předpisy. Budou vás zajímat způsoby a možnosti zdanění a odpisů elektromobilů, dobíjecích stanic a výdajů na spotřebu. Na semináři vás proto seznámíme s nejnovějšími změnami v příslušných daňových předpisech a nasměrujeme vás k jejich správné a zároveň ekonomicky výhodné aplikaci v oblasti elektromobility. Dostatečný prostor bude věnován dotazům z vaší účetní a daňové praxe.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 28. 8. 2025

Více zde

Online seminář

Jak vyjednávat o ceně v nákupu

Budovat dlouhodobé vztahy s dodavateli a přitom si zajistit výhodné ceny – jak to skloubit?

Každý nákupčí usiluje dlouhodobě o to, aby ceny dodavatelů rostly co nejméně a kvalita dodávek stoupala. Klíčem je efektivní vyjednávání, které vyžaduje nejen dobrý přehled o trhu, ale i znalost specifických technik. Existují stále platná pravidla, s nimiž můžete dosáhnout udržitelných tržních cen i spolehlivých dodacích podmínek, a tím pozitivně ovlivnit vaše cashflow. Tato pravidla a metody si ukážeme na našem semináři.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 28. 8. 2025

Více zde

Online seminář

Práce s eDoklady – příprava na volby 2025

Ověřte si, jak je vaše obec připravena na ověřování a kontrolu elektronických dokladů.

Možnost prokázat svou totožnost elektronickým dokladem v mobilní aplikaci eDoklady platí u všech obcí a volebních komisí od začátku roku 2025. Připravenost obcí prověří zejména nadcházející podzimní volby. Chcete-li mít jistotu, že máte ověřování eDokladů pod kontrolou, nenechte si ujít náš webinář. Shrneme všechny legislativní i technické náležitosti a nabídneme vám i konkrétní metodiky, připravené na míru volebním komisím.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 28. 8. 2025

Více zde

Online seminář

Aktuality v PHmax a výkaznictví školy pro školní rok 2025/2026

...včetně očekávaných novinek ve financování nepedagogické práce.

Pro školní rok 2025/2026 školy sledují zejména vývoj reformy financování nepedagogické práce, nicméně hlavní část rozpočtu školy tvoří prostředky na platy a odměňování pedagogů. Jejich výše je závislá na správném použití institutu PHmax, PHškoly a vyplnění důležitého výkazu P1c-01. Na praktických příkladech ukážeme, jak pracovat s inovovaným PHmax, jak správně vyplnit výkaz P1c-01 a shrneme i aktuální stav reformy financování nepedagogů a její dopady do vašich rozpočtů.

Místo: Online

Termín: Pátek, 29. 8. 2025

Více zde

Online seminář

Jak stanovit pracovní náplň úředníka

Vše, co potřebujete k přípravě a zpracování odpovídající pracovní náplně úředníka městského či obecního úřadu.

Pracovní pozice úředníka územního samosprávného celku má ve srovnání s běžným zaměstnancem svá specifika. Jak s ohledem na ně správně stanovit pracovní náplň? Dozvíte se, zda je pracovní náplň právně závazná, jaká má být její forma a obsah, a to vše s ohledem na aktuální pracovněprávní požadavky. Představíme vám vzor pracovní náplně úředníka, který můžete využít ve své vlastní praxi.

Místo: Online

Termín: Úterý, 2. 9. 2025

Více zde

Online seminář

Rozvrhování pracovní doby ve školách

Vše, co potřebujete vědět o pracovní době a jejím rozvrhování ve školství.

Rozvržení týdenní pracovní doby pedagogických pracovníků patří k nejobtížnějším disciplínám personalistiky. Tuto složitou problematiku dále komplikuje nutnost rozlišovat mezi přímou a nepřímou pedagogickou činností a odlišit přesčasovou práci od přespočetných hodin. Samostatnou kapitolu pak představuje pracovní doba nepedagogických pracovníků. Všem těmto aspektům se budeme na semináři věnovat.

Místo: Online

Termín: Středa, 3. 9. 2025

Více zde

Online kurz

Finanční plánování pro inteligentní firmu

Sestavení finančního plánu má přesná pravidla. Bez precizních znalostí bude firma plout náhodně – jako loď bez mapy a kompasu.

Finanční plánování je systematická a technická disciplína a stojí za to se ji naučit. Základní pravidla jsou jasně daná a při tvorbě dobrého finančního plánu je nutné je důsledně respektovat. V opačném případě se společnost nemůže spolehlivě opřít o plánované informace při finančních rozhodnutích a šířeji při řízení podniku. Na tomto kurzu zvládnete tuto náročnou disciplínu díky ideální kombinaci online seminářů s lektorem a distančního samostudia.

Místo: Online

Termín: 5. 9. 2025 - 3. 10. 2025

Více zde

Online kurz

Zřizovatel školy a jeho povinná agenda

Postupujte správně při řízení a kontrole školských příspěvkových organizací a připravte se na změny po novele školského zákona.

Správa zřízených škol je pro zřizovatele významnou a náročnou agendou. V následujících měsících projde systém navíc redefinicí ať už z pohledu financování nepedagogických pracovníků, či přípravy na sloučení malých škol. Chybami v procesu zřízení školy, špatně nastavenou spoluprací s vedením nebo nedostatečnou kontrolou si zřizovatelé mohou způsobit velké problémy. Získejte komplexní přehled, jak nastavit funkční správu zřízené školské organizace i pro období změn.

Místo: Online

Termín: 5. 9. 2025 - 19. 9. 2025

Více zde

Online seminář

Jak správně sestavit rozpočet příspěvkové organizace na rok 2026

… aneb jak z rozpočtu vytvořit účinný nástroj (nejen) finančního řízení svěřené příspěvkové organizace.

Jste-li ředitel či ekonom, potřebujete rozpočet sestavit dle legislativních požadavků, požadavků zřizovatele i potřeb vaší organizace. A zároveň tak, aby bylo možné přehledně sledovat jeho plnění. Možná také řešíte, jak do jeho přípravy zapojit další vedoucí manažery a posílit tak jejich roli při plnění rozpočtu. Na semináři získáte praktické návody pro sestavení rozpočtu na nový finanční rok a také know-how, jak rozpočet využít jako prostředek koordinace a řízení ve vaší organizaci.

Místo: Online

Termín: Pátek, 5. 9. 2025

Více zde

Online seminář

Jak vytvořit a vést IT dokumentaci v organizaci

Řádně vedená dokumentace IT procesů, softwaru a hardwaru je prevencí před kyberútokem a prvním předpokladem jakékoli léčby.

Kybernetické útoky jsou stále sofistikovanější a žádná organizace si nemůže být jista absolutní ochranou. Řádná evidence IT postupů, procesů, smluv a počítačových licencí je klíčová pro přežití organizace v kritické situaci. Tou může být nejen hackerský útok, ale například i kontrola zacházení s osobními daty dle GDPR. Na semináři shrneme všechny náležitosti IT dokumentace a podíváme se také, jak se do vedení IT dokumentace promítne nová směrnice NIS2.

Místo: Online

Termín: Pondělí, 8. 9. 2025

Více zde

Online seminář

Jak vést třídnické hodiny na základní škole

22 osvědčených tipů pro práci s kolektivem (nejen) v třídnických hodinách.

Třídnické hodiny lze využít smysluplněji než jen k obalování sešitů a kompletování omluvenek. Pouhá jedna hodina týdně může pomoct k lepšímu (sebe)poznání žáků, posunu v jejich komunikaci, prohloubení vztahů a k prevenci rizikového chování. Dosáhnout toho lze hrami, ke kterým vám postačí běžně dostupné předměty ze třídy.

Místo: Online

Termín: Úterý, 9. 9. 2025

Více zde

Online seminář

Objevte kouzlo kontingenčních tabulek a grafů

Naučte se třídit a analyzovat informace uložené v tabulkách Excelu efektivně.

Kontingenční tabulky a grafy představují jeden z nejmocnějších nástrojů pro účinnou analýzu a třídění velkého množství dat. Stačí mít k dispozici jednu či více databázových tabulek, nastavit několik parametrů a žasnout nad výsledky, které byste jiným způsobem získali výrazně složitější cestou. Seznámíme vás přehledně s možnostmi těchto excelových funkcí.

Místo: Online

Termín: Úterý, 9. 9. 2025

Více zde

Online seminář

Veřejné zakázky a nový stavební zákon – aktuální praxe

Změny v praxi zadavatelů i dodavatelů stavebních veřejných zakázek pod taktovkou nového stavebního zákona.

Nový stavební zákon přinesl v minulém roce řadu změn. Vedle hojně diskutované digitalizace stavebního řízení jde také o změnu postupů ve veřejných zakázkách na stavební práce, a to na straně zadavatelů i dodavatelů. Jak se změny projevily v praxi? Vše přehledně shrneme s důrazem na konkrétní dopady do zadávacích řízení na stavební práce.

Místo: Online

Termín: Úterý, 9. 9. 2025

Více zde

Online kurz

Účetní specialista pro města a obce

Zamezte chybám a účtujte v souladu s aktuálními předpisy včetně nového zákona o řízení a kontrole veřejných financí.

I pro zkušené účetní je složité obsáhnout všechna specifika a řadu výjimek, které se týkají účetní agendy ÚSC. Přitom na výstupech z účetních knih stojí řízení, kontrola plnění interních ukazatelů, daňových povinností či kontrola dotací. Do hry navíc brzy vstoupí povinnosti plynoucí z právě schváleného nového zákona o řízení a kontrole veřejných financí. Chyby v účetnictví mohou znamenat dalekosáhlé problémy a v důsledku i rozsáhlé finanční sankce. Získejte kvalitní know-how na našem kurzu.

Místo: Online

Termín: 10. 9. 2025 - 12. 9. 2025

Více zde

Online seminář

Jak využít facilitaci k řešení konfliktů ve školách

Získejte návody, jak úspěšně řešit náročné a konfliktní situace facilitací.

Čeká vás náročná pedagogická porada? Budete jednat o změně ŠVP nebo hodnotit žáky na pedagogické radě? Plánujete setkání s rodiči, kde potřebujete představit i nepopulární kroky školy? V podobných situacích, kdy hrozí střet nebo konflikt, se vám vyplatí znát a aplikovat pravidla facilitace. Nabízíme vám jejich praktický přehled, ale především konkrétní návody, kdy a jak facilitaci využít.  

Místo: Online

Termín: Středa, 10. 9. 2025

Více zde

Nahoru