Online kurz
Referent správy majetku
Postupujte správně a s péčí řádného hospodáře nakládejte s majetkem.
Konečnou odpovědnost za hospodaření s majetkem nese vedení organizace. Referent správy majetku je nicméně klíčovou osobou, která musí garantovat statutárnímu zástupci, že náročnou agendu správy majetku bezpečně ovládá. Namátkou: jak spravovat majetek se znalostí právních a účetních předpisů, jak s majetkem disponovat, jak ho zařazovat, udržovat, vyřazovat, prodávat a kdy likvidovat. Získejte jistotu správného postupu a vyšlete svého referenta majetku na náš odborný kurz.
Místo: Online
Termín: 4. 6. 2025 - 25. 6. 2025
Online kurz
Základy práce ve Photoshopu za 3 dny
Vyhněte se při úpravách vizuálních výstupů slepým uličkám a osvojte si postupy ve Photoshopu.
Photoshop je nejčastěji využívaným nástrojem pro práci s grafikou a fotografiemi. Umožní vám vizuální výstupy nejen připravovat, ale i flexibilně upravovat. V kurzu se naučíte vše pro úpravu grafiky a fotek do profesionální podoby na pár kliků, a to pro další využití na webu, sociálních sítích i pro účely vytištění. Zároveň zjistíte, jaké má Photoshop nové nástroje na bázi umělé inteligence a jak jejich využití zrychlí vaši tvorbu. Když víte, jak na to, je to otázka několika minut.
Místo: Online
Termín: 17. 6. 2025 - 19. 6. 2025
Online seminář
Rozpočet a hospodaření příspěvkové organizace zřizované ÚSC
Příspěvková organizace pod lupou: rozpočet jako nástroj finančního řízení příspěvkové organizace.
Rozpočet příspěvkové organizace je základním ekonomickým nástrojem pro řízení organizace jí samotnou, ale i pro kontrolu a dohled jejího zřizovatele. Jak správně postupovat v situaci, kdy provozní náklady stále rostou? Jaké jsou kompetence zřizovatele ve vztahu k příspěvkové organizaci při přípravě rozpočtu, finanční kontrole nebo při řešení porušení rozpočtové kázně? Nabízíme vám odpovědi a konkrétní návody zkušeného odborníka.
Místo: Online
Termín: Úterý, 17. 6. 2025
Online seminář
FKSP a další fondy v příspěvkových organizacích v roce 2025
Jak tvořit a čerpat fondy v příspěvkové organizaci v souladu s platnými rozpočtovými pravidly.
Příspěvkové organizace zřízené územními samosprávnými celky i státem mají legislativní povinnost zřizovat a adekvátně čerpat různé typy fondů včetně FKSP. Zásadní je nakládat s těmito finančními prostředky správně a v souladu s rozpočtovými pravidly. Jejich čerpání bývá častým předmětem kontrol a bohužel i zdrojem finančních sankcí. Nabízíme vám shrnutí klíčových požadavků a doporučených postupů pro rok 2025.
Místo: Online
Termín: Středa, 18. 6. 2025
Online seminář
Zákon o bezpečnosti provozu vyhrazených technických zařízení v praxi
Přehled povinností souvisejících s provozem vyhrazených technických zařízení ve vašich budovách a na pracovištích.
Zákon o bezpečnosti provozu vyhrazených technických zařízení významně změnil pravidla pro provoz vyhrazených technických zařízení, provádění revizí a požadavky na odbornou způsobilost pro jejich obsluhu a práci na nich. Seznámíme vás podrobně s novinkami, které v této oblasti nastaly, a objasníme, jak se tyto změny promítají do praxe.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 19. 6. 2025
Online seminář
Jak zvládnout na úřadě agresivního klienta
Vyzbrojte se účinnými technikami, jak se agresí nenechat zahnat do kouta.
Doba poznamenaná nejistotami přináší pocity ohrožení. Agrese je pak jednou z typických forem obranné reakce. Úředníci jsou frustrováni, pokud neovládají techniky, jak agresivitu snášet a jak jí čelit. Zaměříme se proto na účinné techniky, jak pomoci vašim úředníkům zvládnout kontakt s agresorem, a přitom i ovládnout vlastní emoce. Vyzkoušíme si, jak regulovat vnitřní napětí a udržet komunikaci bez útoku či sebeponížení.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 19. 6. 2025
Online seminář
Plánovací smlouvy – hlavní nástrahy a jak se jim vyhnout
Jak uzavírat plánovací smlouvy, aby nebrzdily rozvoj obcí a pracovaly pro ně.
Nová výstavba v obci přináší nutnost navýšení kapacit veřejné infrastruktury, jako jsou školy, kanalizace a vodovod, místní komunikace nebo veřejná prostranství. Není však nezbytné, aby vše zvládala obec sama, organizačně ani finančně. Jako obec můžete vyjednat spolupodíl investorů na následném rozvoji infrastruktury pomocí plánovací smlouvy. Nový stavební zákon dal vyjednávání určitá pravidla, ale sepsat plánovací smlouvu správně a bez chyb je i tak náročné. Ukážeme vám, jak na to.
Místo: Online
Termín: Úterý, 24. 6. 2025
Online seminář
Výzva RES+ na dotace na fotovoltaiku otevřena
Příjem žádostí se spouští 1. 7. 2025 – připravte se s námi na projekt pořízení fotovoltaické elektrárny.
Již od července bude otevřena další zajímavá dotační možnost pro všechny organizace, které plánují vybudovat fotovoltaickou elektrárnu. Na semináři získáte detailní informace k této aktuální výzvě a zejména přehled pravidel, která investor takového projektu musí znát. Zjistíte, jak správně postupovat a na co si dát pozor ve všech fázích projektu, jak dosáhnout maximální efektivity investice a jak minimalizovat potenciální problémy.
Místo: Online
Termín: Středa, 25. 6. 2025
Online seminář
Novinky v elektronickém podpisu a další služby dle nařízení eIDAS 2.0
Bezpečně a s jistotou v digitálním světě: eIDAS 2.0 a důvěryhodné služby pro veřejnou správu.
V rychle se rozvíjejícím digitálním prostředí čelí organizace veřejné správy výzvě zajistit bezpečné a právně závazné elektronické interakce. Nařízení eIDAS 2.0 přináší nový standard pro elektronickou identifikaci a služby vytvářející důvěru, které jsou klíčové pro efektivní a bezpečnou digitalizaci. Tento seminář nabízí možnost detailně pochopit, jak mohou tyto služby pomoci ve vaší organizaci, a řeší aktuální otázky a překážky, kterým dnes čelíte.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 3. 7. 2025
Online seminář
Jak plánovat pracovní směny po novele zákoníku práce
Čím je zaměstnavatel při určování pracovních směn omezen, a co naopak může využít – včetně novinek roku 2025.
Zaměstnavatelé nezřídka plánují pracovní směny tak, že se vystavují postihu inspekce práce, nebo se naopak zbytečně omezují. Lze plánovat směny dohodářům, mladistvým zaměstnancům, těhotným ženám či osobám se zdravotním postižením? Zvláštní pozornost je třeba věnovat zaměstnancům s pružnou, nerovnoměrnou a kratší pracovní dobou. Provedeme vás touto problematikou a poukážeme na nejčastější omyly a pochybení.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 3. 7. 2025
Online seminář
Nové povinnosti obcí při nakládání s nemovitostmi od 1. 3. 2025
Jak výrazně zasáhla do práv a povinností obcí a měst novela zákona o obcích a zákona o majetku státu.
Obce a statutární města patří mezi nejvýznamnější vlastníky nemovitých věcí a současně jsou jim stanovena přísná pravidla pro správu jejich majetku.
Od 1. 3. 2025 nabyla účinnosti novela zákona o obcích, která zásadně zasahuje do práv a povinností obcí a přináší významné posuny v postupech převodů vlastnictví ze státu na obce a z obcí na stát. Na semináři vám objasníme, k jakým změnám dochází při rozhodování obce a při samotném převodu či nabývání vlastnického práva.
Místo: Online
Termín: Pátek, 11. 7. 2025
Online seminář
Obce a kompostování bioodpadů
Jak prakticky zajistit řešení bioodpadů bezpečně a podle aktuálních požadavků.
Nový zákon o odpadech a jeho prováděcí předpisy přinesly obcím nové možnosti, ale i nové povinnosti a sankce za jejich neplnění. Seznámíme vás přehledně s aktuálními povinnostmi obcí ve vztahu k bioodpadům a objasníme, jak s bioodpadem správně a efektivně nakládat s využitím moderních metod kompostování.
Místo: Online
Termín: Úterý, 15. 7. 2025
Online seminář
Veřejné zakázky malého rozsahu – nové limity po novele ZZVZ
Doporučené postupy při zadávání VZMR podle aktuálních požadavků a metodik po dubnové novele zákona.
Při zadávání zakázek malého rozsahu máte jako zadavatelé sice větší volnost, ale také čelíte značným rizikům. Jaké postupy je vhodné dodržet a které metodiky lze s výhodou využít, abyste se nedostali při případné kontrole do problémů? Nabízíme vám užitečný přehled dostupných metodických doporučení pro zadávání zakázek malého rozsahu. Objasníme i dopady novelizačních změn, které do zakázek malého rozsahu významně zasahují.
Místo: Online
Termín: Úterý, 15. 7. 2025
Online kurz
Projektovým manažerem za 3 dny
Mít projekt a jeho dílčí cíle neustále pod kontrolou – naučte se využívat profesionální nástroje projektového managementu.
Stojí před vámi výzva v podobě vytvoření jedinečného produktu, služby či výstupu? Pak řešíte projekt. Řízení projektů se významně liší od rutinního řízení, a to zejména atypičností nástrah a kritických momentů. Naštěstí existuje řada nástrojů, které vám pomohou problémům předcházet nebo je alespoň efektivně řešit. V našem kurzu se interaktivní formou seznámíte s metodologií projektového managementu a užitečnými technikami potřebnými pro efektivní zvládnutí projektů.
Místo: Online
Termín: 16. 7. 2025 - 18. 7. 2025
Online seminář
Technické zhodnocení majetku návodně
Správně rozlišit opravu majetku a jeho technické zhodnocení je náročné, důsledky chyb jsou však závažné.
Vyměnili jste ve vaší organizaci staré vybavení za nové a váháte, zda se jedná o technické zhodnocení majetku, nebo o jeho opravu? Oba pojmy od sebe často dělí jen tenká hranice, ale z účetního a daňového hlediska se jedná o dvě zcela odlišné záležitosti. Ukážeme vám, jak správně posoudit rekonstrukci, modernizaci či stavební úpravy, a provedeme vás jejich účetními a daňovými dopady.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 17. 7. 2025
Online kurz
Produkce akcí pro veřejnost
Jak naplánovat, zpropagovat a bezpečně zrealizovat úspěšnou akci pro veřejnost včetně finančního zajištění.
Každá obec či veřejná organizace čas od času organizuje akce pro občany místního či širšího regionu. Předpokladem úspěšné akce s pozitivním dopadem je dobrá propagace, a tedy dobrá návštěvnost, kvalitní organizační a bezpečnostní zajištění a také adekvátní finanční budget, který to vše umožní. Na kurzu zjistíte, jak vše zajistit tak, abyste předešli rizikům, neohrozili návštěvníky ani rezidenty a zároveň zaujali natolik, že získáte i externí finanční zdroje.
Místo: Online
Termín: 18. 7. 2025 - 25. 7. 2025
Online seminář
Jak úspěšně řídit dotační projekt ve veřejném sektoru
Získejte praxí prověřená doporučení pro kvalitní řízení a ukončení dotačního projektu ve vaší organizaci.
Čerpáte-li dotační podporu z fondů EU, není pro vás novinkou, že čelíte riziku nedodržení komplikovaných administrativních a finančních požadavků. Abyste uspěli, musíte dbát nejen na důslednou přípravu, ale také na sledování a plnění dotačního projektu v průběhu realizace. Nabízíme vám praxí ověřená doporučení pro úspěšné řízení dotačního projektu. Oceníte bohaté zkušenosti lektorky, která působí jako projektová manažerka i hodnotitelka projektů EU.
Místo: Online
Termín: Úterý, 22. 7. 2025
Online konference
AI nástroje ve veřejné správě – proč ano a kdy ne
Jak chytře, a přitom bezpečně využívat umělou inteligenci v agendách veřejné správy a celého veřejného sektoru.
Využití AI nástrojů v každodenní praxi vašeho úřadu nebo vaší organizace je lákavé. Řadu rutinních a administrativních úkonů umí zefektivnit. Na druhé straně v rámci agend veřejné správy operujete s citlivými daty, která vyžadují vyšší ochranu a není možné je s AI asistenty bez omezení sdílet. Na konferenci získáte komplexní přehled legislativních předpokladů pro jejich správné využití a také praktické ukázky, jak již nyní AI nástroje zapojit a optimalizovat díky nim pracovní procesy.
Místo: Online
Termín: Úterý, 22. 7. 2025
Online seminář
Jak vést osobní složky zaměstnanců ve veřejném sektoru
Správně vedené osobní složky zaměstnanců jako prevence pracovněprávních sporů.
Správná organizace osobních složek vám pomůže nejen při plnění zákonných povinností zaměstnavatele, ale využijete ji při řízení zaměstnanců, jejich odměňování nebo vzdělávání. Relevantní obsah osobní složky je pak zcela zásadní, pokud dojde na jakékoliv pracovněprávní spory. Zaměříme se na povinné i doporučené náležitosti osobní složky zaměstnance veřejného sektoru a podíváme se i na souvislosti s GDPR.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 24. 7. 2025
Online seminář
Jak se připravit na kontrolu inspekcí práce – změny 2025
Od 1. 1. 2025 mají orgány inspekce práce rozšířenou kontrolní pravomoc – znáte svá práva a své povinnosti?
Kontrola inspektorátu práce může k vám jako zaměstnavateli přijít na podnět zaměstnance, zástupců zaměstnanců, úřadu práce, ČSSZ, konkurence či jen v rámci namátkové kontrolní činnosti. Pokud chcete při kontrole obstát, musíte být připraveni i na nově rozšířenou kontrolní pravomoc inspektorátu od počátku letošního roku. Na semináři vám objasníme, jaká máte práva a povinnosti, jaké kontrolní postupy ze strany inspekce jsou nyní možné a jaké sankce vám hrozí v případě pochybení.
Místo: Online
Termín: Úterý, 29. 7. 2025