Online kurz
Specialista provozu a údržby fotovoltaické elektrárny
Staňte se odborníkem na fotovoltaiku – od výběru a instalace až po efektivní provoz přizpůsobený pro vaši organizaci.
Naplánovat a spustit provoz FVE v organizaci je náročný projekt, a i zkušený manažer potřebuje pro jeho realizaci řadu zásadních informací a doporučení. Pokud chcete mít jistotu, že vše bude fungovat správně, bezpečně a maximálně efektivně, přihlaste se na odborný kurz plný praktických rad. Zorientujete se v technologiích, v principech výběru dodavatele, v provozu i údržbě FVE. Získáte praktické tipy, jak hlídat spotřebu a vyvarovat se zbytečných chyb.
Místo: Online
Termín: 23. 10. 2025 - 13. 11. 2025
Online seminář
BOZP – povinnosti zaměstnavatelů v roce 2026
Získejte aktuální přehled o zákonných povinnostech v oblasti BOZP v roce 2026.
Do požadavků BOZP se každoročně promítá řada změn plynoucích z novel zákoníku práce a dalších předpisů. Připravte se na změny v roce 2026. Nové nařízení vlády přináší od 1. 1. 2026 povinnost hlásit pracovní úrazy výhradně elektronicky. Novela zákona č. 309/2006 Sb. bude vyžadovat posílení preventivních opatření na staveništích a také zefektivnění systému vzdělávání odborníků v oblasti BOZP. Těmto i dalším novinkám se budeme na semináři věnovat.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 30. 10. 2025
Online konference
Vše o zabezpečení veřejné budovy
Jaká pravidla jsou nezbytná pro bezpečný provoz veřejné budovy a pro ochranu před agresorem.
Na každou veřejnou budovu – úřady, školy, veřejné organizace či zdravotnická zařízení – jsou z hlediska bezpečného provozu kladeny vysoké požadavky. Nicméně správci budov či vrátní často nemají k dispozici aktuální informace ani praktické znalosti, jak vše řešit. Na konferenci získáte návody pro každodenní pracovní rutiny, ale i pro řešení mimořádných situací včetně situací s návštěvníkem agresorem. Ověřte si, zda jsou vaše budovy a personál organizačně a technicky připraveny.
Místo: Online
Termín: Úterý, 4. 11. 2025
Online seminář
Jak se vyhnout chybám při zveřejňování smluv
Kontroly stále odhalují neplatně zveřejněné smlouvy – chybí přílohy, metadata, používají se špatné formáty.
V průběhu času se stále rozšiřuje seznam nedostatků při zveřejňování smluv v registru. My vám přinášíme jejich souhrnný přehled včetně následků, které mohou nastat. Chybějící dodatky smluv a přílohy, nevhodný formát či „křivé skeny papíru“ patří nadále k nejčastějším chybám a přibývají další. Využijte praktická doporučení od zkušeného odborníka a vyhněte se zbytečným problémům a sankcím.
Místo: Online
Termín: Úterý, 4. 11. 2025
Online seminář
Vícepráce, méněpráce – změny ve veřejných zakázkách
Jak je zohlednit ve smlouvách s ohledem na aktuální legislativu.
Změny v průběhu zadávacího řízení a realizace veřejné zakázky byly pro zadavatele i dodavatele vždy oříškem. Jak se s tím vypořádat při přípravě a realizaci zadávacího řízení? A jak měnit smlouvy v průběhu plnění veřejné zakázky? Na mnoha příkladech ukážeme možnosti změn v průběhu veřejné zakázky z legislativního, ale především praktického hlediska.
Místo: Online
Termín: Úterý, 4. 11. 2025
Online seminář
Nástroje umělé inteligence v praxi – tutoriál
Sumář nejzajímavějších AI nástrojů a návody pro jejich plnohodnotné použití.
Umělá inteligence už není doménou specialistů – efektivně ji využijete pro každodenní úkoly na jakékoliv pracovní pozici. Ukážeme, jak nástroje AI snadno integrovat do vašich pracovních procesů v komunikaci i tvorbě obsahu. Zcela se vyhneme teorii a vizím. Nabídneme množství konkrétních ukázek nejvyužívanějších a ověřených nástrojů umělé inteligence a doporučíme postupy pro jejich efektivní využití v pracovní oblasti.
Místo: Online
Termín: Středa, 5. 11. 2025
Online seminář
Zvláštní skupiny zaměstnanců – nová pravidla po flexinovele
Souhrnný přehled pravidel pro zaměstnávání mladistvých, těhotných a zdravotně postižených osob včetně změn po novele zákoníku práce.
Výkon práce mladistvými, těhotnými ženami či zaměstnávání zaměstnanců pečujících o jiné osoby znamenají vždy změnu ve standardních podmínkách práce. Jako zaměstnavatel si potřebujete být vědom všech omezení v dispoziční pravomoci – v limitech práce přesčas či při vysílání na pracovní cesty. Nerespektování zákonných povinností může vést k zásadním sankcím a uložení pokut až ve výši 2 miliónů korun. Na semináři si ujasníte aktuální pravidla i změny zavedené flexinovelou zákoníku práce.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 6. 11. 2025
Online seminář
Změny havarijních plánů včetně povinné digitalizace
Připravte se na nové povinnosti v oblasti prevence havárií na vodních tocích.
Havárie na řece Bečvě odhalila slabiny v ochraně vod a stala se impulsem pro jednu z největších legislativních změn posledních let. Novela vodního zákona už platí, ale další nové povinnosti na podniky a obce dopadnou formou prováděcích vyhlášek MŽP. Ty upřesňují nutnost a postupy aktualizace havarijních plánů a jejich převedení do digitální podoby. Ukážeme vám, jak se připravit na tyto změny a vyhnout se sankcím, a shrneme další novinky, které se v oblasti péče o vodní toky chystají.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 6. 11. 2025
Online kurz
Specialista účtování DPH 2026
Velký přehled situací při účtování této daně včetně návodů na jejich řešení pro rok 2026.
Perfektní orientace v oblasti DPH vám umožní bezchybnou správu této daňové povinnosti a bezproblémové zapracování změn, které každoročně s novým kalendářním rokem přichází. Díky kvalitním znalostem budete schopni najít správnou argumentaci ve vztahu k obchodním partnerům či vůči správci daně v případě sporu nebo v případném daňovém řízení. Staňte se i vy specialistou a dopřejte si pocit jistoty při řešení běžných i komplikovaných obchodních případů.
Místo: Online
Termín: 11. 11. 2025 - 9. 12. 2025
Online seminář
Jak řešit kácení dřevin v obci
Co vše je třeba zohlednit při ochraně i regulaci mimolesních dřevin ve městech a obcích.
Správa dřevin na území obce je složitá agenda. Kromě kácení, ochrany a péče zahrnuje i řešení ekologických zájmů, různorodých sporů občanů a bezpečnostní rizika. Vyžaduje tak znalost a aplikaci celé řady právních předpisů. Seminář představuje užitečnou „příručku“ pro zaměstnance obecního úřadu, kteří řeší problematiku mimolesních dřevin. Seznámí se s aktuálními předpisy v praxi obecního úřadu, včetně přípravy tiskopisů příslušných správních řízení.
Místo: Online
Termín: Úterý, 11. 11. 2025
Online seminář
Skartační řízení elektronických dokumentů
Zorientujte se v procesech odstranění již nepotřebných elektronických dokumentů.
Pro organizace veřejného sektoru je skartační řízení definované jednoznačnými právními předpisy. Podléhají mu všechny dokumenty evidované v elektronickém systému spisové služby, jakož i všechny dokumenty evidované v samostatných evidencích dokumentů. Provedeme vás všemi způsoby skartačního řízení a upozorníme na nejčastější pochybení v kontextu aktuálních změn právního rámce.
Místo: Online
Termín: Úterý, 11. 11. 2025
Online seminář
Účtování fotovoltaiky v obci – jak na to
Specifika pořízení a provozu FVE v obcích z pohledu účetnictví a daní.
Zahájení provozu FVE je v obcích spojeno s významnými daňovými a účetními dopady. Od způsobu zařazení do majetku a jeho odpisování, přes účtování transferů po uplatnění DPH a ekologických daní – vše je třeba propojit s aktuálními účetními a daňovými požadavky. Nasměrujeme vás ke správné aplikaci těchto předpisů a upozorníme i na změny po novele energetického zákona od 1. 8. 2025.
Místo: Online
Termín: Úterý, 11. 11. 2025
Online seminář
Digitalizace a automatizace účetnictví prakticky
Od papírové účtárny k moderní online kanceláři hladce a bez přešlapů.
Účetnictví, stejně jako jiné obory, spěje ke stále masivnějšímu využívání digitalizace a tzv. papírová účtárna se pomalu, ale jistě stává minulostí. Kdo dosud váhal, má nejvyšší čas převést své účetní doklady do digitální podoby a automatizovat jednotlivé účetní procesy. Poradíme vám, jak lehce vplout do praxe online účetní kanceláře za stávajících legislativních podmínek i případných technických omezení.
Místo: Online
Termín: Středa, 12. 11. 2025
Online seminář
Inventarizace pro školy – jak ji správně provést
Co všechno zahrnuje proces inventarizace ve škole – detailní přehled podle aktuálně platných předpisů.
Inventarizace je nezbytnou součástí kontrolního systému každé školy či školského zařízení. Přitom pochybení v této oblasti patří k nejčastějším nálezům kontrolních orgánů. Poradíme, jak se připravit na nadcházející inventury majetku v návaznosti na aktuální znění inventarizační vyhlášky. Upřesníme správné sestavení plánu inventur, povinnosti členů inventarizačních komisí a úlohu ředitele školy v celém procesu inventarizace.
Místo: Online
Termín: Středa, 12. 11. 2025
Online seminář
Pracovnělékařské služby aktuálně
Jaké jsou povinnosti zaměstnavatele v oblasti ochrany zdraví při práci a pracovnělékařské péče podle současné legislativy.
Zajištění pracovnělékařských služeb tvoří významnou část povinností každého zaměstnavatele. Jejich povaha a rozsah přitom závisí na kategorizaci jednotlivých prací dle rizikovosti, úrovně zátěže a pracovního prostředí. Na semináři přehledně shrneme veškeré požadavky, které jako zaměstnavatel máte povinnost plnit. Zaměříme se přitom i na změny, které v této oblasti nastanou.
Místo: Online
Termín: Středa, 12. 11. 2025
Online seminář
DPH pro obce a příspěvkové organizace ve vybraných příkladech
Praktická cvičení a vzorová řešení konkrétních daňových případů specifických pro organizace veřejného sektoru.
V obcích a příspěvkových organizacích včetně škol se při zpracování DPH ocitáte ve složité situaci. Týká se vás řada obecných daňových pravidel i ustanovení zákona o DPH, ale musíte je aplikovat s ohledem na podmínky veřejného sektoru. Na semináři si prakticky ukážeme, jak řešit ve vašich organizacích typické i nestandardní případy DPH. Vše si sami vyzkoušíte při aktivní práci s pracovními listy, a získáte tak jistotu správného postupu.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 13. 11. 2025
Online konference
Nový zákon o řízení a kontrole veřejných financí
Připravte se včas na nové povinnosti při správě veřejných financí.
Nový zákon je schválen a zcela nahradí zákon o finanční kontrole ve veřejné správě. Zásadně mění požadavky na plánování, reporting i odpovědnost organizací veřejné správy a zároveň řadu povinností rozšiřuje i na zřízené příspěvkové organizace. Připojte se k naší online konferenci a získejte jasný přehled o klíčových změnách, praktických dopadech i doporučeních pro bezproblémovou implementaci.
Místo: Online
Termín: Úterý, 18. 11. 2025
Online seminář
Územní plán jako nástroj rozvoje bydlení
Dobře nastaveným územním plánem uřídíte optimální stavební rozvoj.
Téma dostupnosti bydlení plní nejen mediální prostor, ale je živou realitou pro většinu obcí a měst. Jako obec stojíte před složitým úkolem – stavební rozvoj podporovat, ale zároveň zajistit, že se nevymkne kontrole a nepřinese do regionu víc negativ než pozitiv. Nejlepším nástrojem pro vhodné usměrnění výstavby je územní plán. Ukážeme, jak územní plán pořídit, aby vám ve vztahu k rozvoji bydlení dobře sloužil a udržel jej v optimálních mezích.
Místo: Online
Termín: Úterý, 18. 11. 2025
Online kurz
Jak vytvořit a sestříhat video pomocí telefonu
I pomocí běžně dostupných mobilních technologií lze natočit profesionální propagační video, které zaujme v záplavě AI výstupů.
Při propagaci své práce, aktivit nebo produktů soupeříte o pozornost zákazníků a klientů a bez intenzivních vizuálních podnětů se neobejdete. A ptáte se, zda není trh již přesycen množstvím generického obsahu vytvořeného AI? Z umělé inteligence využijeme jen to užitečné a pochopíte, jak postavit autentické a atraktivní propagační video s pomocí telefonu. Výhodou bude znalost pravidel a tipů pro rychlou tvorbu a střih. Vaše živá videa vyniknou a divák to ocení.
Místo: Online
Termín: 20. 11. 2025 - 27. 11. 2025
Online seminář
Efektivní správa vozového parku – jak na to
Praktické tipy pro optimalizaci nákladů na fleet management v roce 2026.
Náklady na pořízení a provoz vozového parku často představují pro organizaci významnou finanční zátěž. Naštěstí se však objevují stále nové možnosti, jak výši nákladů na fleet management optimalizovat. Ukážeme vám, jak můžete jednoduše snížit celkové náklady na vlastnění vozidla, a nabídneme praktická doporučení na zefektivnění správy vašich služebních vozů.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 20. 11. 2025
