Online konference
Slučování škol po novele školského zákona
Připravte se na klíčovou transformaci sítě škol ve vašem regionu – přinese slibované provozní úspory, nebo organizační komplikace?
Hojně diskutovaná novela školského zákona byla schválena a přináší novou povinnost pro zřizovatele školských organizací ve smyslu transformace sítě malých škol. Leckde půjde o nepopulární kroky, které mohou přinést úspory, ale také řadu nejasností. Novela definuje podmínky pro slučování, posiluje roli zřizovatelů a snaží se o zjednodušení administrativy. Na konferenci získáte komplexní přehled o aktuální legislativní úpravě i o dopadu novely do financování škol a do praxe.
Místo: Online
Termín: Středa, 20. 8. 2025
Online seminář
Leadership – umění vést i motivovat
Získejte tipy pro profesionální vedení svých týmů a staňte se autentickým lídrem.
Lídr není jen ten, kdo zadává úkoly, řídí a kontroluje své pracovníky. Správný lídr se neobejde bez umění předkládat vize či atraktivní cíle a k nim potom vede, motivuje a inspiruje svůj tým. Není to přitom jen otázkou vrozeného talentu – existuje řada specifických dovedností a technik, které si lze osvojit. Nabízíme vám prověřené návody a tipy, jak dovednosti leadershipu pozvednout na vyšší úroveň a zároveň jak se díky správné psychohygieně ubránit riziku vyhoření.
Místo: Online
Termín: Středa, 20. 8. 2025
Online seminář
Jak na toulavá a opuštěná zvířata v obci aktuálně
Možnosti řešení a související právní předpisy včetně novely zákona na ochranu zvířat, která nabyla účinnosti v dubnu 2025.
Problémů, které obce řeší v souvislosti s toulavými a opuštěnými zvířaty, je nespočet. Namátkou: jak postihnout občana, který neučinil opatření proti úniku zvířat, jak postihnout toho, kdo zvíře opustil, nebo toho, kdo nevedl psa na vodítku? Dále je nutné řešit, jak má nebo může obec s toulavým či opuštěným zvířetem nakládat. Nabízíme vám návody z praxe i užitečný přehled legislativy včetně aktuální novely zákona na ochranu zvířat, která omezuje uvazování psů.
Místo: Online
Termín: Úterý, 26. 8. 2025
Online seminář
Náhrady za změny územního plánu
Lze se účinně bránit žalobám ze strany investorů? Ano, obce mají víc šancí na úspěch, než si myslí.
Když obec změní územní plán, může se stát, že se investorům zhatí plány na výstavbu. Pak přijdou za starostou a požadují desítky nebo stovky milionů jako náhradu škody za „zmařené investice“. To je situace, které se každá obec obává. Díky právní úpravě a rozhodovací praxi soudů se ale obvykle není čeho bát, jen je třeba územní plány měnit s rozvahou a správně. Na semináři se dozvíte, jak na to.
Místo: Online
Termín: Úterý, 26. 8. 2025
Online seminář
Vyřazování majetku v aktuální praxi
Jak na prodej či likvidaci majetku ve veřejných organizacích bez rizika postihů a s ohledem na novelu zákona č. 36/2025 Sb.
Fyzické nakládání s majetkem, a tedy i jeho vyřazování je ve veřejnosprávních organizacích vymezeno řadou právních a účetních předpisů. Konečnou odpovědnost nese vždy vedení organizace. Na semináři si ověříte, zda ve vaší organizaci při vyřazování majetku postupujete správně. Související požadavky ilustrujeme na řadě praktických příkladů a upozorníme na důsledky aktuální letošní novely zákona č. 36/2025 Sb., o majetku státu.
Místo: Online
Termín: Středa, 27. 8. 2025
Online seminář
Práce s eDoklady – příprava na volby 2025
Ověřte si, jak je vaše obec připravena na ověřování a kontrolu elektronických dokladů.
Možnost prokázat svou totožnost elektronickým dokladem v mobilní aplikaci eDoklady platí u všech obcí a volebních komisí od začátku roku 2025. Připravenost obcí prověří zejména nadcházející podzimní volby. Chcete-li mít jistotu, že máte ověřování eDokladů pod kontrolou, nenechte si ujít náš webinář. Shrneme všechny legislativní i technické náležitosti a nabídneme vám i konkrétní metodiky, připravené na míru volebním komisím.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 28. 8. 2025
Online seminář
Jak stanovit pracovní náplň úředníka
Vše, co potřebujete k přípravě a zpracování odpovídající pracovní náplně úředníka městského či obecního úřadu.
Pracovní pozice úředníka územního samosprávného celku má ve srovnání s běžným zaměstnancem svá specifika. Jak s ohledem na ně správně stanovit pracovní náplň? Dozvíte se, zda je pracovní náplň právně závazná, jaká má být její forma a obsah, a to vše s ohledem na aktuální pracovněprávní požadavky. Představíme vám vzor pracovní náplně úředníka, který můžete využít ve své vlastní praxi.
Místo: Online
Termín: Úterý, 2. 9. 2025
Online kurz
Zřizovatel školy a jeho povinná agenda
Postupujte správně při řízení a kontrole školských příspěvkových organizací a připravte se na změny po novele školského zákona.
Správa zřízených škol je pro zřizovatele významnou a náročnou agendou. V následujících měsících projde systém navíc redefinicí ať už z pohledu financování nepedagogických pracovníků, či přípravy na sloučení malých škol. Chybami v procesu zřízení školy, špatně nastavenou spoluprací s vedením nebo nedostatečnou kontrolou si zřizovatelé mohou způsobit velké problémy. Získejte komplexní přehled, jak nastavit funkční správu zřízené školské organizace i pro období změn.
Místo: Online
Termín: 5. 9. 2025 - 19. 9. 2025
Online seminář
Jak správně sestavit rozpočet příspěvkové organizace na rok 2026
… aneb jak z rozpočtu vytvořit účinný nástroj (nejen) finančního řízení svěřené příspěvkové organizace.
Jste-li ředitel či ekonom, potřebujete rozpočet sestavit dle legislativních požadavků, požadavků zřizovatele i potřeb vaší organizace. A zároveň tak, aby bylo možné přehledně sledovat jeho plnění. Možná také řešíte, jak do jeho přípravy zapojit další vedoucí manažery a posílit tak jejich roli při plnění rozpočtu. Na semináři získáte praktické návody pro sestavení rozpočtu na nový finanční rok a také know-how, jak rozpočet využít jako prostředek koordinace a řízení ve vaší organizaci.
Místo: Online
Termín: Pátek, 5. 9. 2025
Online seminář
Veřejné zakázky a nový stavební zákon – aktuální praxe
Změny v praxi zadavatelů i dodavatelů stavebních veřejných zakázek pod taktovkou nového stavebního zákona.
Nový stavební zákon přinesl v minulém roce řadu změn. Vedle hojně diskutované digitalizace stavebního řízení jde také o změnu postupů ve veřejných zakázkách na stavební práce, a to na straně zadavatelů i dodavatelů. Jak se změny projevily v praxi? Vše přehledně shrneme s důrazem na konkrétní dopady do zadávacích řízení na stavební práce.
Místo: Online
Termín: Úterý, 9. 9. 2025
Online kurz
Účetní specialista pro města a obce
Zamezte chybám a účtujte v souladu s aktuálními předpisy včetně nového zákona o řízení a kontrole veřejných financí.
I pro zkušené účetní je složité obsáhnout všechna specifika a řadu výjimek, které se týkají účetní agendy ÚSC. Přitom na výstupech z účetních knih stojí řízení, kontrola plnění interních ukazatelů, daňových povinností či kontrola dotací. Do hry navíc brzy vstoupí povinnosti plynoucí z právě schváleného nového zákona o řízení a kontrole veřejných financí. Chyby v účetnictví mohou znamenat dalekosáhlé problémy a v důsledku i rozsáhlé finanční sankce. Získejte kvalitní know-how na našem kurzu.
Místo: Online
Termín: 10. 9. 2025 - 12. 9. 2025
Online seminář
Nové trendy v zaměstnaneckých benefitech
Jak vytvořit motivující balíček benefitů na míru každému zaměstnanci.
V málokteré organizaci se vyskytuje zcela homogenní skupina zaměstnanců. Mnohem častěji se jedná o kolektiv složený z jedinců různého věku, pohlaví, vzdělání a na různých pozicích. Nabídnout stejné benefity všem by byl proto holý nesmysl. Ukážeme vám, jak přizpůsobit benefity jednotlivým skupinám zaměstnanců a sestavit ideální a vyvážený mix. Představíme také budoucí trendy v benefitech a jejich očekávaný dopad na různé typy pracovníků.
Místo: Online
Termín: Středa, 10. 9. 2025
Online seminář
Poplatky za komunální odpad prakticky
Jak se vyhnout chybám při správě poplatků za komunální odpad.
Při správě poplatků za komunální odpad řešíte řadu specifických problémů. Je třeba upřesnit, o jaký typ poplatku jde, správně identifikovat poplatníka a plátce a pojmout všechny výjimky včetně osvobození od poplatku. Nabízíme vám aktuální přehled o náležitostech správy poplatku za obecní systém odpadového hospodářství ve srovnání s poplatkem z odkládání komunálního odpadu z nemovité věci. Doporučíme, jak správně postupovat, abyste předešli nedostatkům a chybám.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 11. 9. 2025
Online seminář
Odpisy majetku ve veřejném sektoru
Jak správně z účetního a daňového hlediska odepisovat majetek v obcích a příspěvkových organizacích.
Daňové a účetní odpisy majetku vyvolávají řadu otázek od jeho pořízení po vyřazení. V obcích a příspěvkových organizacích je kladen důraz na zacházení s majetkem s péčí řádného hospodáře, a chyby při jeho odepisování mohou mít významné důsledky. Na semináři ukážeme rozdíly mezi účetními a daňovými odpisy, náležitosti při správě majetku zřizovatele i nastavení odpisového plánu. Vše předvedeme na příkladech z praxe, které pomohou lépe pochopit dopady odpisů na rozpočty obcí a organizací.
Místo: Online
Termín: Úterý, 16. 9. 2025
Online seminář
Sousedské spory na hranici pozemku
Dobrá znalost sousedských práv je nejlepší prevencí případných sporů a konfliktů.
Sousedské soužití nemusí být vždy idylické. Nejasné hranice mezi pozemky, přímé a nepřímé imise či otázky vstupu na sousední pozemek jsou častým zdrojem sporů a konfliktů mezi sousedy. Finální řešení problémů pak většinou dopadá na bedra obce. Seznámíme vás s právní úpravou v této oblasti a na praktických případech ukážeme, kudy vedou hranice práv a povinností sousedních vlastníků.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 18. 9. 2025
Online seminář
Jak správně sestavit rozpočet obce na rok 2026
Postavte se čelem výzvám, které přinášejí zásadní změny ve financování obcí.
Přípravu rozpočtu vaší obce pro příští rok podstatně ovlivní řada aktuálních legislativních úprav. Jde o změny ve finančních výkazech a rozpočtové skladbě i o důsledky novely školského zákona, která převádí financování nepedagogických profesí do gesce krajů a ÚSC. Je třeba zohlednit i dopady nového zákona o finanční kontrole a plánované změny v dani z příjmu. Poskytneme vám praktický návod na přípravu, sestavení, projednávání a schvalování rozpočtu se zohledněním řady změn.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 18. 9. 2025
Online seminář
Kontrola příspěvkových organizací zřizovatelem
Práva a povinnosti příspěvkové organizace při kontrolách zřizovatele dle aktuálních předpisů.
Je třeba, abyste jako příspěvková organizace počítali s kontrolami ze strany zřizovatele – jsou jeho zákonnou povinností. Obě strany však musí respektovat příslušné právní předpisy, a to zejména formu sdělení o výsledku kontrol či způsob odstranění zjištěných nedostatků. Nabízíme vám shrnutí těchto pravidel a zároveň užitečné tipy a praktické vzory souvisejících písemností.
Místo: Online
Termín: Pondělí, 29. 9. 2025
Online seminář
Spisová a archivní služba s výhledem na rok 2026
Praktický návod na správu dokumentů – bezchybně, efektivně a v intencích nejnovější legislativy.
Spisová a archivní služba v organizacích veřejného sektoru často stojí na okraji zájmu vedení, přitom jde o náročnou práci vyžadující soustavný monitoring měnící se legislativy a pružné zavádění změn do každodenního chodu spisovny. Pomůžeme vám zorientovat se v moderních přístupech ve správě dokumentů, především s důrazem na postupující digitalizaci veřejného sektoru.
Místo: Online
Termín: Úterý, 30. 9. 2025
Online seminář
Jak efektivně organizovat sbírky a získávat dary v obci
Podpořte participaci občanů na rozvoji obce a získejte potřebné finanční prostředky.
Sbírky či dary nemusí být využitelné pouze v případě mimořádných událostí či živelních katastrof. Stejně tak lze vyzvat občany a veřejnost k podpoře kulturních, komunitních a veřejně prospěšných akcí, které obec pořádá. Je však nutné dodržet jistá pravidla, aby vše proběhlo legálně a bylo efektivní a transparentní. Získejte praktická doporučení od zkušené odbornice.
Místo: Online
Termín: Úterý, 30. 9. 2025
Online seminář
Když obec pronajímá byty – nástrahy a řešení
Přehled nejčastějších problémů obcí v roli pronajímatelů bytů a jak je účinně řešit, včetně změn od 1. 1. 2026.
Obce a města patří mezi významné pronajímatele bytů. Na jedné straně se po nich požaduje, aby aktivně přispívaly k řešení bytové krize a braly zřetel na sociální potřeby bydlení, na straně druhé musí respektovat postavení nájemce bytu. Ukážeme vám, jak tyto často protichůdné požadavky co nejlépe sladit ke spokojenosti obou smluvních stran. Upozorníme rovněž na posílení postavení pronajímatele, které vzejde z novely účinné od 1. 1. 2026.
Místo: Online
Termín: Pátek, 3. 10. 2025