!!! Vzor obsahu kurzu se samostudiem
1) Online seminář: pátek, 12. 9. 2025
Specifika finančního řízení příspěvkových organizací
- Jaké jsou základní oblasti finančního řízení v příspěvkové organizaci
- Jaké legislativní požadavky ovlivňují finanční řízení v příspěvkové organizaci
- Nejčastější požadavky zřizovatelů a jejich vliv na finanční řízení p. o.
- Jak funguje účetnictví a co se lze dozvědět z účetních výkazů
- Jaká je role rozpočtu a jak lze sledovat jeho čerpání
Distanční samostudium: 13. 9. – 25. 9. 2025
- Popis vybraného nástroje finančního řízení organizace, její sekce, odboru nebo oddělení dle volby účastníka kurzu
- je způsob, jakým je tento nástroj ve vaší organizaci využíván, vyhovující?
- a jaké změny byste případně navrhovali?
2) Online seminář: pátek, 26. 9. 2025
Sestavování a vyhodnocování rozpočtů a kalkulací
- Jak sestavit rozpočet a jak analyzovat jeho čerpání
- jak se rozpočty sestavují: základní rozpočtovací tipy a triky
- jak se rozpočty vyhodnocují: nastavení systému reportingu a jeho následné využití
- Co je to kalkulace a jaké jsou metody jejího sestavení
- přímé a nepřímé náklady v kalkulaci
- metody přiřazování nepřímých nákladů
- alokace a alokační fáze
- kalkulační vzorce
- Kalkulace nákladů versus kalkulace ceny a strategie stanovování cen u poskytovaných služeb
- procesní pohled na náklady (activity-based costing), náklady komplexity a náklady z pohledu teorie omezení
Distanční samostudium: 27. 9. – 16. 10. 2025
- Jakým způsobem jsou do finančního řízení vaší organizace implementovány vybrané legislativní požadavky?
- Je způsob, jakým jsou implementovány, vyhovující?
- A jaké změny byste případně navrhovali?
3) Online seminář: pátek, 17. 10. 2025
Další problematické oblasti finančního řízení příspěvkové organizace
- Řízení peněžních toků
- Rozpočtování platů
- Vazba plánů a rozpočtů na oblast veřejného nakupování
- Specifika správy majetku v příspěvkových organizacích
- Nejdůležitější daňové souvislosti činnosti příspěvkových organizací
- Vnitřní kontrolní systém příspěvkové organizace a jeho legislativní úprava
- Správa organizace, systém řídicích dokumentů a implementace dalších právních norem
- Kritéria hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti vynakládání finančních prostředků a vazba na příslušné legislativní požadavky
Závěr – online test – získání certifikátu o absolutoriu
Termín vyhotovení testu, který se skládá online, závisí jen na vašich časových možnostech – můžete tak učinit kdykoli během deseti dnů od skončení kurzu.