Moduly kurzu Profesionální asistentka – klíčové dovednosti
1) Online seminář: pondělí, 23. 2. 2026
Klíčové dovednosti pro práci asistentky
- Specifika asistentské práce – loajalita a důvěra jako pevná součást pozice
- Týmové role a osobnostní charakteristiky – jak s nimi pracovat efektivně a bez zabřednutí do „žabomyších“ interních válek
- Time management – jak maximálně využít pracovní čas bez stresu a napětí
- Jak dobře plánovat a organizovat úkoly – jak určovat priority, třídit je, smysluplně zpracovávat a případně distribuovat správnými firemními procesy
- Organizace porad, návštěv vedení, workshopů
- Umělá inteligence v práci asistentky
- jak využívat AI pro úsporu času (shrnutí e-mailů, příprava podkladů, překlady, meeting notes)
- automatizace rutinních činností
- vytváření rychlých šablon a textů
- pravidla bezpečné práce s daty
2) Online seminář: pondělí, 2. 3. 2026
Asertivní komunikace a práce se stresem
- Typy komunikace – ústní, písemná, online
- Rozdíly ve vnímání různých typů komunikace a problémy, které z nich mohou vzejít
- Asertivní a nenásilná komunikace – jak na to
- Image a etiketa
- zásady společenského chování
- sebeprezentace v rámci firemní kultury
- Práce se stresem jako nezbytná součást práce „v první linii“
- jak rozpoznat přetížení včas
- techniky krátké regenerace v průběhu dne
- nastavení zdravých hranic
- Sebedůvěra a jak ji posilovat
3) Online seminář: pátek, 10. 3. 2026
Nástroje Microsoft 365 pro asistentky
- OneDrive – cloudové úložiště dokumentů pro sdílení, souběžnou editaci a historie verzí
- OneNote – elektronické poznámkové bloky: shromažďování, třídění, vyhledávání a sdílení informací formou poznámek
- Outlook – e-maily
- připojování souborů z OneDrivu
- zpracování pošty a pravidla jako nástroj automatického zpracování pošty
- práce s více poštovními účty a sdílené schránky
- Outlook – elektronický kalendář
- pozvánky a sledování přijetí účastníky události / online schůzky
- hlasování o času schůzky
- hybridní práce
- To Do – správa osobních úkolů
- úkol z e-mailu
- termíny a připomenutí
- důležité úkoly a úkoly aktuálního dne
- seznamy úkolů
- sdílení seznamů úkolů
- Planner – plánování týmových úkolů
- Loop – nástroj týmové spolupráce
- seznam úkolů
- hlasovací tabulka
- agenda schůzky v Teams
- Teams – portál týmové spolupráce
- chat, týmy a kanály
- možnosti a nastavení online schůzky
Závěr – online test – získání certifikátu o absolutoriu
Termín vyhotovení testu, který se skládá online, závisí jen na vašich časových možnostech – můžete tak učinit kdykoli během deseti dnů od skončení kurzu.