Menu

Moduly kurzu Pedagogická diagnostika v MŠ 2023

1) Online seminář: čtvrtek, 26. 10. 2023 
  • Charakteristika vývoje dítěte předškolního věku od 2 do 6 let věku
    • hrubá a jemná motorika, grafomotorika
    • zraková a sluchová percepce
    • kognitivní funkce – paměť, myšlení, pozornost, řeč
    • sebeobsluha a sociální dovednosti
  • Diagnostické nástroje využívané k diagnostice schopností a dovedností dětí předškolního věku – seznámení a základní charakteristika:
    • Diagnostika dítěte předškolního věku (Bednářová, Šmardová), Klokanův kufr
    • iSophi
    • metodika Waltera Strassmeiera
    • Předcházíme poruchám učení (Sindelarová)
    • MaTeRS – test mapující připravenost dítěte pro nástup do ZŠ
    • nástroje využitelné ke zhodnocení vývojové úrovně dětí se SVP (např. Edukačně hodnotící profil dětí s PAS, BTFS atd.)

2) Online seminář: pátek, 27. 10. 2023 
  • Práce s představenými diagnostickými nástroji
    • Diagnostika dítěte předškolního věku (Bednářová, Šmardová)
    • iSophi
    • metodika Waltera Strassmeiera
    • Předcházíme poruchám učení (Sindelarová)
    • MaTeRS – test mapující připravenost dítěte pro nástup do ZŠ
    • vybrané nástroje využitelné u dětí se SVP (např. Edukačně hodnotící profil dětí s PAS, BTFS, Test rizika SPU, Screeningový dotazník C. Terella, ADHD aj.)

Distanční samostudium dle zadání: 28. 10. 2023 – 9. 11. 2023 
  • Aplikace dvou diagnostických nástrojů v pedagogické praxi
    • diagnostika dvou vybraných dětí
    • popis aktuální vývojové úrovně dítěte a popis možností diferenciace procesu edukace či cílené podpory dítěte v prostředí MŠ
    • vypracování Závěru z pedagogické diagnostiky a nástin plánované pedagogické intervence
    • anonymní reflexe k postupu na 3. online semináři   

3) Online seminář: pondělí, 13. 11. 2023 
  • Cílená reflexe k aplikaci metod pedagogické diagnostiky v praxi
    • zpětná vazba od lektorky k zaslaným Závěrům pedagogické diagnostiky a nástinu intervence zpracovaných účastníky semináře
    • sdílení zkušeností účastníků k realizaci pedagogické diagnostiky a plánování pedagogické podpory dítěte
  • Diagnostické portfolio
  • Diferenciace a individualizace procesu edukace dětí předškolního věku v MŠ na základě výsledků pedagogické diagnostiky
  • Spolupráce se školskými poradenskými pracovišti (PPP a SPC) včetně PLPP a IVP

Závěr – online test – získání certifikátu o absolutoriu 

Termín vyhotovení testu, který se skládá online, závisí jen na vašich časových možnostech – můžete tak učinit kdykoli během deseti dnů od skončení kurzu. 

Nahoru