Moduly kurzu Finanční řízení v příspěvkových organizacích
1) Online seminář: pátek, 12. 9. 2025
Specifika a nástroje finančního řízení příspěvkových organizací
- Jaké jsou základní součásti finančního řízení v příspěvkové organizaci
- Jaké legislativní požadavky ovlivňují finanční řízení v příspěvkové organizaci a jak
- Jak funguje účetnictví a co se lze dozvědět z účetních výkazů
- Jak finanční řízení navazuje na strategii příspěvkové organizace
Distanční samostudium: 13. 9. – 25. 9. 2025
- Popis vybraného nástroje finančního řízení organizace, její sekce, odboru nebo oddělení dle volby účastníka kurzu
- je způsob, jakým je tento nástroj ve vaší organizaci využíván, vyhovující?
- a jaké změny byste případně navrhovali?
2) Online seminář: pátek, 26. 9. 2025
Řízení nákladů a kalkulace cen
- Úvod do řízení nákladů
- Co je to kalkulace a jaké jsou metody jejího sestavení
- přímé a nepřímé náklady v kalkulaci
- metody přiřazování nepřímých nákladů
- alokace a alokační fáze
- kalkulační vzorce
- Odlišnosti kalkulací při řešení různých rozhodovacích úloh
- kalkulace nákladů versus kalkulace ceny, strategie stanovování cen u poskytovaných služeb
- procesní pohled na náklady – kalkulace s přiřazováním nákladů podle aktivit (activity-based costing)
- náklady komplexity a náklady z pohledu teorie omezení
Distanční samostudium: 27. 9. – 16. 10. 2025
- Jakým způsobem jsou do finančního řízení vaší organizace implementovány vybrané legislativní požadavky?
- Je způsob, jakým jsou implementovány, vyhovující?
- A jaké změny byste případně navrhovali?
3) Online seminář: pátek, 17. 10. 2025
Finanční plány a rozpočty
- Jaké jsou funkce finančních plánů a rozpočtů
- kritéria hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti vynakládání finančních prostředků a vazba na příslušné legislativní požadavky
- vazba plánů a rozpočtů na oblast veřejného nakupování
- Jak se rozpočty sestavují: základní rozpočtovací tipy a triky
- Jak se rozpočty vyhodnocují: nastavení systému reportingu a jeho následné využití
- Specifika finančního a nefinančního reportingu
- jaké nástroje lze využít
- vypovídací schopnost i omezení reportovaných údajů
- Řízení finančních a nefinančních rizik
- Role interního a externího auditu
Závěr – online test – získání certifikátu o absolutoriu
Termín vyhotovení testu, který se skládá online, závisí jen na vašich časových možnostech – můžete tak učinit kdykoli během deseti dnů od skončení kurzu.