Menu

Moduly kurzu Finanční řízení v příspěvkových organizacích

1) Online seminář: pátek, 12. 9. 2025 
Specifika a nástroje finančního řízení příspěvkových organizací
  • Jaké jsou základní součásti finančního řízení v příspěvkové organizaci
  • Jaké legislativní požadavky ovlivňují finanční řízení v příspěvkové organizaci a jak
  • Jak funguje účetnictví a co se lze dozvědět z účetních výkazů
  • Jak finanční řízení navazuje na strategii příspěvkové organizace

Distanční samostudium: 13. 9. – 25. 9. 2025 
  • Popis vybraného nástroje finančního řízení organizace, její sekce, odboru nebo oddělení dle volby účastníka kurzu
    • je způsob, jakým je tento nástroj ve vaší organizaci využíván, vyhovující?
    • a jaké změny byste případně navrhovali?

2) Online seminář: pátek, 26. 9. 2025 
Řízení nákladů a kalkulace cen
  • Úvod do řízení nákladů
  • Co je to kalkulace a jaké jsou metody jejího sestavení
    • přímé a nepřímé náklady v kalkulaci
    • metody přiřazování nepřímých nákladů
    • alokace a alokační fáze
    • kalkulační vzorce
  • Odlišnosti kalkulací při řešení různých rozhodovacích úloh
    • kalkulace nákladů versus kalkulace ceny, strategie stanovování cen u poskytovaných služeb
    • procesní pohled na náklady – kalkulace s přiřazováním nákladů podle aktivit (activity-based costing)
    • náklady komplexity a náklady z pohledu teorie omezení

Distanční samostudium: 27. 9. – 16. 10. 2025 
  • Jakým způsobem jsou do finančního řízení vaší organizace implementovány vybrané legislativní požadavky?
  • Je způsob, jakým jsou implementovány, vyhovující?
  • A jaké změny byste případně navrhovali?

3) Online seminář: pátek, 17. 10. 2025 
Finanční plány a rozpočty
  • Jaké jsou funkce finančních plánů a rozpočtů
    • kritéria hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti vynakládání finančních prostředků a vazba na příslušné legislativní požadavky
    • vazba plánů a rozpočtů na oblast veřejného nakupování
  • Jak se rozpočty sestavují: základní rozpočtovací tipy a triky
  • Jak se rozpočty vyhodnocují: nastavení systému reportingu a jeho následné využití
  • Specifika finančního a nefinančního reportingu
    • jaké nástroje lze využít
    • vypovídací schopnost i omezení reportovaných údajů
  • Řízení finančních a nefinančních rizik
  • Role interního a externího auditu
Závěr – online test – získání certifikátu o absolutoriu 

Termín vyhotovení testu, který se skládá online, závisí jen na vašich časových možnostech – můžete tak učinit kdykoli během deseti dnů od skončení kurzu. 

Nahoru