Menu

Moduly kurzu Facility management 2021

1) Online seminář: pátek, 21. 5. 2021 
Základní pravidla a principy zavádění a řízení facility managementu
  • Aktuálně platné standardy pro facility management (EN 15221, ISO 55000, ISO 41000) a jejich význam
  • Vztah Asset managementu, Property managementu a facility managementu
  • Problematika strategické, taktické a provozní úrovně řízení
  • Formy a způsob zajištění FM služeb
  • Jaké služby spadají do facility managementu
  • Silné a slabé stránky insourcingu a outsourcingu, aneb co je výhodné zajistit dodavatelsky
  • Průběh implementace integrovaného facility managementu do organizace krok za krokem
  • Infrastrukturální (technický) facility management a jeho role v celém oboru
    • evidence majetku a prostor
    • nezbytná dokumentace technické správy v kontextu řízení
    • problematika bezpečnosti v oblasti technického FM
    • základy stavební a TZB údržby v kontextu FM podpory
    • význam vyváženosti CAPEX a OPEX financování
       
Distanční samostudium: 22. 5. – 3. 6. 2021 
  • Úkol: analýza zajištění FM služeb ve vlastní organizaci (připravený formulář)

2) Online seminář: pátek, 4. 6. 2021 
Smluvní zajištění FM služeb a příprava výběrového řízení na FM poskytovatele
  • Základy smluvního zajištění FM podle nových standardů
  • FM smlouvy ve vztahu k legislativě
  • Jak připravovat FM smlouvy
    • co má připravit facility manažer
    • co má dopracovat právník
    • role nákupního úseku v přípravě podkladů
    • nejčastější nedostatky FM smluv
  • Jak by měla vypadat FM smlouva (rámcová)
  • Specifika servisních smluv SLA
  • Na co nezapomenout a čeho se vyvarovat
  • Ostatní smlouvy vyskytující se v oblasti FM
  • Co by mělo být ve výběrovém řízení na FM poskytovatele
  • Výběrová kritéria na FM poskytovatele
  • Workshop: příprava podkladů pro výběrové řízení na poskytovatele FM

Distanční samostudium: 5. 6. – 17. 6. 2021 
  • Úkol: Připravit podklady pro právníka k přípravě SLA smlouvy na konkrétní FM službu

3) Online seminář: pátek, 18. 6. 2021 
Práce s informacemi a dokumenty v FM
  • Jak nakládat s informacemi a dokumenty
  • Pasporty, technické inventarizace, dokumentace, manuál objektu – vše, co je nezbytné pro kvalitní funkci FM
  • Význam požadavkového systému (Help Desku)
  • SW podpora facility managementu
  • Jak vybrat CAFM systém
  • Co by měl obsahovat a jak by měl být využíván CAFM systém
  • Základy sběru dat a informací (amortizace, inventarizace)

Závěr – online test – získání certifikátu o absolutoriu 

Termín vyhotovení testu, který se skládá online, závisí jen na vašich časových možnostech – můžete tak učinit kdykoli během deseti dnů od skončení kurzu. 

Nahoru