Menu

Moduly kurzu Asistentka starosty 2025

1) Online seminář: čtvrtek, 13. 3. 2025 
Veřejná správa v podmínkách obcí
  • samostatná a přenesená působnost – jak je to důležité zejména při rozdělování příchozí pošty
  • právní předpisy obce v kostce
  • orgány obce a jejich vzájemné vztahy – kdo si co může ke komu dovolit
 Vybrané otázky z praxe asistentky starosty část I
  • zápisy a usnesení z jednání zastupitelstva nebo rady – co je psáno, to je dáno
  • práva a povinnosti zastupitelů – ať žijí jednací řády
  • práva občana obce – kdo má na co nárok a co je již za hranou
  • základy poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím – co dělat, když to přijde
Distanční samostudium: 14. 3. – 19. 3. 2025 
  • prostudujte Metodické doporučení k činnosti územních samosprávných celků č. 2 „Dílčí aspekty související se zasedáními zastupitelstev obcí“, Praha: Ministerstvo vnitra, 2009; a č. 4 „Informování obce o své činnosti a participace občanů na územní samosprávě“, Praha: Ministerstvo vnitra, 2009
  • zpracujte případovou studii na téma soubor povinně zveřejňovaných informací ve vaší obci – zda ho máte aktuální, co vám chybí a jaký procesní mechanismus máte nastavený pro plnění povinností
2) Online seminář: čtvrtek, 20. 3. 2025 
Transparentnost a zveřejňování
  • zveřejňování dokumentů na úřední desce a na internetu – hlavně neskenovat s podpisem
  • úřední dopis – hlavičkový papír a správné používání razítka v praxi
  • základy rozpočtového procesu – praktické minimum ze zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
  • základy poskytování dotací – na co si dát pozor
Vybrané otázky z praxe asistentky starosty část II
  • právnické osoby založené nebo zřízené obcí – ředitelé, jednatelé, předsedové
  • uzavírání smluv a objednávek – jak to na sebe navazuje (především podle zákona o finanční kontrole ve veřejné správě)
  • výběrová řízení – praktické minimum ze zákona o úřednících a ze zákoníku práce
Distanční samostudium: 21. 3. – 26. 3. 2025 
  • prostudujte Metodické doporučení k činnosti územních samosprávných celků č. 11 „Povinnosti obcí stanovené zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, v oblasti výkonu spisové služby a archivnictví“, Praha: Ministerstvo vnitra, 2013; Metodické doporučení k činnosti územních samosprávných celků č. 12 „Rada obce, starosta obce, tajemník obecního úřadu“, Praha: Ministerstvo vnitra, 2016; a č. 13 „Obecní úřad“, Praha: Ministerstvo vnitra, 2018
  • zpracujte případovou studii na téma zacházení s úředními dokumenty od A (přijetí / vytvoření) do Z (skartace)
3) Online seminář: čtvrtek, 27. 3. 2025 
Etiketa a protokol v kanceláři starosty
  • příprava a organizace jednání
  • dress code
  • aranžmá místnosti, stolu, občerstvení v rámci různorodých typů jednání
  • uvádění návštěv (politici, senátoři, zástupci kraje apod.)
  • představování – komu koho
  • státní symboly a pravidla pro jejich umístění, používání
  • pravidla komunikace s VIP osobami – písemně, virtuálně, osobně
Závěr – online test – získání certifikátu o absolutoriu 

Termín vyhotovení testu, který se skládá online, závisí jen na vašich časových možnostech – můžete tak učinit kdykoli během deseti dnů od skončení kurzu. 

Nahoru