Menu

Moduly kurzu Asistentka advokátní kanceláře

1) Celodenní seminář: pátek, 17. 4. 2020 (9.00 – 15.30)
Orientace v právním systému ČR
  • Právní řád v ČR - základní orientace v právním systému a orgánech veřejné moci
  • Povinnosti advokáta a Česká advokátní komora
  • Chod a struktura advokátní kanceláře
  • Soudní řízení – účastníci, průběh, dokumentace
  • Komunikace s klientem a protistranou
  • Evidence pošty, datové schránky, počítání lhůt
  • Komunikace se soudy a jinými úřady
  • Ověřování podpisů – praktická ukázka, instruktáž ohledně potřebné související dokumentace

2) Distanční samostudium: 18. 4. – 10. 5. 2020
  • Studium doporučené literatury
  • Výpočet lhůty k zaslání vyjádření k žalobě
  • Vyhledání kontaktních údajů vybraných soudů a orgánů dle zadání
  • Telefonický hovor na soud dle zadání, písemný záznam
  • Příprava ověřovací doložky k dokumentu
  • Cvičný zápis pošty – dopis protistrany, soudní rozhodnutí
  • Krátké vypracování postupu k zadanému úkolu

3) Celodenní seminář: pondělí, 11. 5. 2020 (9.00 – 15.30)
Práce s dokumenty v AK
  • Společnost s ručením omezeným, akciová společnost – stručný přehled struktury různých typů společností a jejich orgánů
  • Základní veřejné evidence
    • obchodní rejstřík a sbírka listin
    • katastr nemovitostí
    • insolvenční rejstřík
    • Portál justice.cz
    • Czechpoint a notáři
  • Právní dokumentace
    • různé druhy právních dokumentů
    • podání na soud, smlouvy, formální dopisy, výzvy, plné moci
    • rozlišení, základní vzory a jejich náležitosti
  • Smlouvy - formátování, základní náležitosti smluv
  • Základní právní systémy – informativní ukázka
    • Beckonline
    • ASPI

4) Distanční samostudium: 12. 5. – 28. 5. 2020
  • Studium doporučené literatury
  • Úprava smlouvy (formátování, nedostatečná identifikace stran, překlepy atd.)
  • Vyhledání informací o konání ústního jednání ve věci na cz, vyzvednutí výpisu z obchodního rejstříku (online výpis)
  • Příprava omluvy z jednání (zejména s důrazem na splnění veškerých formálních náležitostí)
  • Příprava vzdání se odvolání proti vybranému soudnímu rozhodnutí
  • Ověření úpadku vybraných subjektů
  • Krátké vypracování postupu k zadanému úkolu

 5) Celodenní seminář: pátek, 29. 5. 2020 (9.00 – 15.30)
Role a dovednosti asistentky v AK
  • Kontext fungování advokátní kanceláře a jeho hlavní principy
  • Role asistentky / office manažerky v advokátní kanceláři a její specifika
  • Klíčové dovednosti asistentky / office manažerky pro maximální přínos kanceláři
  • Pozice vůči partnerům a dalším členům kanceláře, advokátům, koncipientům, studentům i ostatním asistentkám
  • Delegování práce, zadávání úkolů a zpětná vazba
    • jak zadávat i přijímat úkoly, aby byl výsledek kvalitní a bezchybný
  • Základní procesy v advokátní kanceláři
  • Práce se spisy, základní pravidla a využívání softwarů na správu spisů advokátních kanceláří (např. SingleCase, Praetor, Evolio a další)

6) Závěr
Zkouška - online test - certifikát

Termín vyhotovení testu, který se skládá online, závisí jen na vašich časových možnostech – můžete tak učinit kdykoli během deseti dnů od skončení kurzu.

Nahoru