Moduly kurzu Asistentka advokátní kanceláře
1) Celodenní seminář: pátek, 17. 4. 2020 (9.00 – 15.30)
Orientace v právním systému ČR
- Právní řád v ČR - základní orientace v právním systému a orgánech veřejné moci
- Povinnosti advokáta a Česká advokátní komora
- Chod a struktura advokátní kanceláře
- Soudní řízení – účastníci, průběh, dokumentace
- Komunikace s klientem a protistranou
- Evidence pošty, datové schránky, počítání lhůt
- Komunikace se soudy a jinými úřady
- Ověřování podpisů – praktická ukázka, instruktáž ohledně potřebné související dokumentace
2) Distanční samostudium: 18. 4. – 10. 5. 2020
- Studium doporučené literatury
- Výpočet lhůty k zaslání vyjádření k žalobě
- Vyhledání kontaktních údajů vybraných soudů a orgánů dle zadání
- Telefonický hovor na soud dle zadání, písemný záznam
- Příprava ověřovací doložky k dokumentu
- Cvičný zápis pošty – dopis protistrany, soudní rozhodnutí
- Krátké vypracování postupu k zadanému úkolu
3) Celodenní seminář: pondělí, 11. 5. 2020 (9.00 – 15.30)
Práce s dokumenty v AK
- Společnost s ručením omezeným, akciová společnost – stručný přehled struktury různých typů společností a jejich orgánů
- Základní veřejné evidence
- obchodní rejstřík a sbírka listin
- katastr nemovitostí
- insolvenční rejstřík
- Portál justice.cz
- Czechpoint a notáři
- Právní dokumentace
- různé druhy právních dokumentů
- podání na soud, smlouvy, formální dopisy, výzvy, plné moci
- rozlišení, základní vzory a jejich náležitosti
- Smlouvy - formátování, základní náležitosti smluv
- Základní právní systémy – informativní ukázka
4) Distanční samostudium: 12. 5. – 28. 5. 2020
- Studium doporučené literatury
- Úprava smlouvy (formátování, nedostatečná identifikace stran, překlepy atd.)
- Vyhledání informací o konání ústního jednání ve věci na cz, vyzvednutí výpisu z obchodního rejstříku (online výpis)
- Příprava omluvy z jednání (zejména s důrazem na splnění veškerých formálních náležitostí)
- Příprava vzdání se odvolání proti vybranému soudnímu rozhodnutí
- Ověření úpadku vybraných subjektů
- Krátké vypracování postupu k zadanému úkolu
5) Celodenní seminář: pátek, 29. 5. 2020 (9.00 – 15.30)
Role a dovednosti asistentky v AK
- Kontext fungování advokátní kanceláře a jeho hlavní principy
- Role asistentky / office manažerky v advokátní kanceláři a její specifika
- Klíčové dovednosti asistentky / office manažerky pro maximální přínos kanceláři
- Pozice vůči partnerům a dalším členům kanceláře, advokátům, koncipientům, studentům i ostatním asistentkám
- Delegování práce, zadávání úkolů a zpětná vazba
- jak zadávat i přijímat úkoly, aby byl výsledek kvalitní a bezchybný
- Základní procesy v advokátní kanceláři
- Práce se spisy, základní pravidla a využívání softwarů na správu spisů advokátních kanceláří (např. SingleCase, Praetor, Evolio a další)
6) Závěr
Zkouška - online test - certifikát
Termín vyhotovení testu, který se skládá online, závisí jen na vašich časových možnostech – můžete tak učinit kdykoli během deseti dnů od skončení kurzu.