Moduly kurzu Asistentka advokátní kanceláře 2021
1) Online seminář: pátek, 12. 3. 2021 (10:00 – 12:00 + 13:00 – 15:00)
Orientace v právním systému ČR
- Právní řád v ČR - základní orientace v právním systému a orgánech veřejné moci
- Povinnosti advokáta a Česká advokátní komora
- Chod a struktura advokátní kanceláře
- Soudní řízení – účastníci, průběh, dokumentace
- Komunikace s klientem a protistranou
- Evidence pošty, datové schránky, počítání lhůt
- Komunikace se soudy a jinými úřady
- Ověřování podpisů – praktická ukázka, instruktáž ohledně potřebné související dokumentace
Distanční samostudium: 13. 3. – 25. 3. 2021
- Studium doporučené literatury
- Výpočet lhůty k zaslání vyjádření k žalobě
- Vyhledání kontaktních údajů vybraných soudů a orgánů dle zadání
- Telefonický hovor na soud dle zadání, písemný záznam
- Příprava ověřovací doložky k dokumentu
- Cvičný zápis pošty – dopis protistrany, soudní rozhodnutí
- Krátké vypracování postupu k zadanému úkolu
2) Online seminář: pátek, 26. 3. 2021 (10:00 – 12:00 + 13:00 – 15:00)
Práce s dokumenty v AK
- Společnost s ručením omezeným, akciová společnost – stručný přehled struktury různých typů společností a jejich orgánů
- Základní veřejné evidence
- obchodní rejstřík a sbírka listin
- katastr nemovitostí
- insolvenční rejstřík
- Portál justice.cz
- Czechpoint a notáři
- Právní dokumentace
- různé druhy právních dokumentů
- podání na soud, smlouvy, formální dopisy, výzvy, plné moci
- rozlišení, základní vzory a jejich náležitosti
- Smlouvy - formátování, základní náležitosti smluv
- Základní právní systémy – informativní ukázka
Distanční samostudium: 27. 3. – 15. 4. 2021
- Studium doporučené literatury
- Úprava smlouvy (formátování, nedostatečná identifikace stran, překlepy atd.)
- Vyhledání informací o konání ústního jednání ve věci na infosoud.cz, vyzvednutí výpisu z obchodního rejstříku (online výpis)
- Příprava omluvy z jednání (zejména s důrazem na splnění veškerých formálních náležitostí)
- Příprava vzdání se odvolání proti vybranému soudnímu rozhodnutí
- Ověření úpadku vybraných subjektů
- Krátké vypracování postupu k zadanému úkolu
3) Online seminář: pátek, 16. 4. 2021 (10:00 – 12:00 + 13:00 – 15:00)
Role a dovednosti asistentky v AK
- Kontext fungování advokátní kanceláře a jeho hlavní principy
- Role asistentky / office manažerky v advokátní kanceláři a její specifika
- Klíčové dovednosti asistentky / office manažerky pro maximální přínos kanceláři
- Pozice vůči partnerům a dalším členům kanceláře, advokátům, koncipientům, studentům i ostatním asistentkám
- Delegování práce, zadávání úkolů a zpětná vazba
- jak zadávat i přijímat úkoly, aby byl výsledek kvalitní a bezchybný
- Základní procesy v advokátní kanceláři
- Práce se spisy, základní pravidla a využívání softwarů na správu spisů advokátních kanceláří (např. SingleCase, Praetor, Evolio a další)
Závěr
Zkouška - online test - certifikát
Termín vyhotovení testu, který se skládá online, závisí jen na vašich časových možnostech – můžete tak učinit kdykoli během deseti dnů od skončení kurzu.