Program semináře 7. 9. 2016
PROGRAM (9,00 - 15,30 HOD)
1. Sjednávání smluv v IT dle NOZ
- Proces vzniku smouvy dle NOZ, základní zásady
- Kdo je dle NOZ „odborníkem“ a kdo „slabší smluvní stranou“?
- Předsmluvní odpovědnost a informační povinnost
- Zásady „dobré“ kontraktace, časté chyby při uzavírání smluv a rizika z toho plynoucí
- Změny okolností dle NOZ
- Jednání o uzavření smlouvy
- Způsoby a úskalí uzavírání smluv dle NOZ – obchodní podmínky, akceptace s výhradou, potvrzovací dopis
- Využití obchodních podmínek v praxi
2. NDA – dohoda o mlčenlivosti v IT
- Předmět mlčenlivosti v IT
- Koho mlčenlivostí zavázat a na co mlčenlivost vztáhnout
- Následky porušení a sankce
3. Smlouva o analýze v IT
- Předmět smlouvy
- Co je výstupem analýzy, licence k analýze
- Následky vadné analýzy
4. Rámcová smlouva o vývoji a implementaci SW
- Proč je důležité vymezení cíle a účelu smlouvy?
- Formulace předmětu smlouvy
- Součinnost objednatele a rizika nedostatečné úpravy
- Zpracovávání implementačního projektu, projektový management
- Věci a duševní vlastnictví potřebné k implementaci systémového řešení (dodávky a převzetí HW, reklamace, dodržování podmínek výrobců SW)
- Proč nepodceňovat úpravu školení a dokumentace k dodávanému řešení
- Jak upravit předání a převzetí – akceptace plnění, postavení objednatele dle NOZ
- Kdy je vhodné využít escrow – institut úschovy zdrojových kódů
- Prodlení dodavatele, sankce
- Úprava odpovědnosti za vady a za škodu, vztah k servisním smlouvám
- Ukončení smlouvy
5. Licenční smlouva
- Předmět smlouvy
- Typy licencí a na co vztáhnout licence
- Úskalí licenčních smluv ve vztahu k veřejným zakázkám
6. Servisní smlouva a následný rozvoj SW
- Servisní smlouva a záruka za jakost
- Předmět smlouvy
- Kategorizace, řešení a odstraňování incidentů/vad, vhodná úprava oznamování incidentů
- Úprava odpovědnosti za vadu a za škodu
- Change management (změnová řízení) a následný vývoj SW
- Rizika objednatele při nedostatečně sjednaném ukončení smluvního vztahu
7. Outsourcing IT, Cloud computing
- Migrační smlouva
- Smlouva SaaS
- SLA (service level agreement), úroveň služeb a její vyhodnocování
- Osobní údaje v Cloud computingu
- Ochrana dat a odpovědnost za data v datových centrech
8. Vývoj SW – zaměstnanci a OSVČ
- Rizika vývoje SW zaměstnanci a OSVČ
- Švarcsystém v IT firmách
- Monitoring práce zaměstnanců a jejich povinnosti ve vztahu k IT
9. Rozsudek ESD aneb možnost legálního prodeje a nákupu použitého SW
- Doktrína First Sale – vyčerpání autorských práv
- Rozsudek ESD 2012 UsedSoft vs. Oracle a jeho analýza
- Podmínky prodeje a nákupu použitého SW
- Právní jistota firem při prodeji a nákupu použitého SW
Nahoru