Menu

Program semináře 7. 9. 2016

PROGRAM (9,00 - 15,30 HOD)

1. Sjednávání smluv v IT dle NOZ
  • Proces vzniku smouvy dle NOZ, základní zásady
  • Kdo je dle NOZ „odborníkem“ a kdo „slabší smluvní stranou“?
  • Předsmluvní odpovědnost a informační povinnost
  • Zásady „dobré“ kontraktace, časté chyby při uzavírání smluv a rizika z toho plynoucí
  • Změny okolností dle NOZ
  • Jednání o uzavření smlouvy
  • Způsoby a úskalí uzavírání smluv dle NOZ – obchodní podmínky, akceptace s výhradou, potvrzovací dopis
  • Využití obchodních podmínek v praxi
2. NDA – dohoda o mlčenlivosti v IT
  • Předmět mlčenlivosti v IT
  • Koho mlčenlivostí zavázat a na co mlčenlivost vztáhnout
  • Následky porušení a sankce
3. Smlouva o analýze v IT
  • Předmět smlouvy
  • Co je výstupem analýzy, licence k analýze
  • Následky vadné analýzy
4. Rámcová smlouva o vývoji a implementaci SW
  • Proč je důležité vymezení cíle a účelu smlouvy?
  • Formulace předmětu smlouvy
  • Součinnost objednatele a rizika nedostatečné úpravy
  • Zpracovávání implementačního projektu, projektový management
  • Věci a duševní vlastnictví potřebné k implementaci systémového řešení (dodávky a převzetí HW, reklamace, dodržování podmínek výrobců SW)
  • Proč nepodceňovat úpravu školení a dokumentace k dodávanému řešení
  • Jak upravit předání a převzetí – akceptace plnění, postavení objednatele dle NOZ
  • Kdy je vhodné využít escrow – institut úschovy zdrojových kódů
  • Prodlení dodavatele, sankce
  • Úprava odpovědnosti za vady a za škodu, vztah k servisním smlouvám
  • Ukončení smlouvy
5. Licenční smlouva
  • Předmět smlouvy
  • Typy licencí a na co vztáhnout licence
  • Úskalí licenčních smluv ve vztahu k veřejným zakázkám
6. Servisní smlouva a následný rozvoj SW
  • Servisní smlouva a záruka za jakost
  • Předmět smlouvy
  • Kategorizace, řešení a odstraňování incidentů/vad, vhodná úprava oznamování incidentů
  • Úprava odpovědnosti za vadu a za škodu
  • Change management (změnová řízení) a následný vývoj SW
  • Rizika objednatele při nedostatečně sjednaném ukončení smluvního vztahu
7. Outsourcing IT, Cloud computing
  • Migrační smlouva
  • Smlouva SaaS
  • SLA (service level agreement), úroveň služeb a její vyhodnocování
  • Osobní údaje v Cloud computingu
  • Ochrana dat a odpovědnost za data v datových centrech
8. Vývoj SW – zaměstnanci a OSVČ
  • Rizika vývoje SW zaměstnanci a OSVČ
  • Švarcsystém v IT firmách
  • Monitoring práce zaměstnanců a jejich povinnosti ve vztahu k IT
9. Rozsudek ESD aneb možnost legálního prodeje a nákupu použitého SW
  • Doktrína First Sale – vyčerpání autorských práv
  • Rozsudek ESD 2012 UsedSoft vs. Oracle a jeho analýza
  • Podmínky prodeje a nákupu použitého SW
  • Právní jistota firem při prodeji a nákupu použitého SW
Nahoru