Vy jako poskytovatel versus zdravotní pojišťovna aktuálně (Proběhlo)
Seminář
Smluvní vztahy a úhradové podmínky se zaměřením na poskytovatele ambulantní specializované péče a domácí péče.
Pro poskytovatele zdravotních služeb je zajištění funkčního vztahu se zdravotními pojišťovnami klíčové. Na co je nutné se připravit při změnách smluvního vztahu nebo před jeho uzavřením? Jak správně vykazovat služby a výkony a co očekávat při kontrolách? Jak se změnily úhradové podmínky pro poskytovatele ambulantní péče v roce 2022 a jaký je výhled pro rok 2023? Získejte odpovědi od experta.
Termín
Středa, 1. 6. 2022 | 09:00 - 15:30
Místo
Praha - Hotel Occidental****
Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Anebo získejte každý 15% slevu, pokud přihlásíte dva nebo více účastníků. Ceny jsou uvedeny bez DPH.
Detaily
Přednáší
Místo
Objednat
ZAMĚŘENÍ
Poskytovatelé zdravotních služeb čelí při komunikaci se zdravotními pojišťovnami řadě nástrah – od uzavření smluvního vztahu přes administrativní vykazování výkonů až po jejich vyúčtování . A jaké jsou aktuální úhradové podmínky pro poskytovatele ambulantní specializované péče a domácí péče?
Zaměříme se na smluvní vztahy poskytovatelů zdravotních služeb se zdravotními pojišťovnami s důrazem na poskytovatele ambulantní péče. Zmíníme i aktuální změny v souvislosti s dopady epidemie koronaviru a přineseme první informace o úhradových podmínkách v roce 2023 .
KOHO OSLOVÍme
Seminář Vy jako poskytovatel versus zdravotní pojišťovna aktuálně ocení zaměstnanci poskytovatelů zdravotních služeb kteří mají v kompetenci komunikaci se zdravotními pojišťovnami. Seminář je vhodný i pro lékaře, pracovníky právních oddělení a advokáty, kteří zastupují poskytovatele zdravotních služeb. Úhradová problematika je zaměřena na úhradu v segmentu ambulantních specialistů a v segmentu domácí zdravotní péče (odbornost 925 a 926).
PROGRAM
1. Právní zakotvení smluvního vztahu mezi poskytovatelem a zdravotní pojišťovnou
ustanovení zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění
náležitosti smlouvy o poskytování a úhradě hrazených služeb
požadavky vyhlášky č. 618/2006 S., o rámcových smlouvách
2. Navázání a změna smluvního vztahu se zdravotní pojišťovnou
smluvní a nesmluvní poskytovatelé – specifika a rozdíly
výběrová řízení dle zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění
změny smluvního vztahu (nové výkony, rozšíření úvazku)
3. Jak vykazovat hrazené zdravotní služby
vyhláška č. 134/1998 Sb. – seznam zdravotních výkonů s bodovými hodnotami
metodika pro pořizování a předávání dokladů – základní rámec
4. Kontrolní činnost zdravotních pojišťoven
příslušná ustanovení zákona o veřejném zdravotním pojištění
smluvně sjednané podmínky
způsoby řešení výsledku kontroly (revize)
5. Úhrada zdravotních služeb z veřejného zdravotní pojištění – postupy
hrazené a nehrazené zdravotní služby
úhradové vyhlášky a úhradové dodatky
vyúčtování zdravotních služeb
postup při nesouhlasu s vyúčtováním zdravotních služeb – námitky, jednání, smírčí jednání, žaloba
6. Úhrada v roce 2022 a 2023
úhradová vyhláška pro rok 2022 se zaměřením na ambulantní specialisty a domácí zdravotní péči
výhled úhradových podmínek pro rok 2023
7. Diskuze a dotazy DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník semináře získáte certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře jsou přednáška, podkladové materiály a občerstvení. Pokud máte dietologická omezení (např. alergie na lepek), uveďte je do poznámky v objednávkovém formuláři, rádi pro vás zařídíme odpovídající stravu.
Kdo pro vás přednáší
MUDr. Mgr. Dagmar Záleská
Dagmar Záleská je advokátkou zaměřenou především na zdravotnické právo. Od roku 2005 je členem právního týmu právní kanceláře České lékařské komory a od roku 2011 provozuje advokátní praxi. Zaměřuje se na právní problematiku úhrad zdravotních služeb z veřejného zdravotního pojištění. Zastupuje poskytovatele zdravotních služeb ve sporech se zdravotními pojišťovnami, účastní se smírčích jednání a poskytuje právní poradenství v oblasti sjednávání podmínek úhrady.
Místo konání
Praha - Hotel Occidental****
Hotel se nachází nedaleko centra Prahy. Je v těsné blízkosti dvou stanic metra C a hlavní obchodní a komerční zóny Prahy 4. Seminární a konferenční prostory disponují přírodním osvětlením, bezplatným wi-fi připojením, klimatizací a širokým audiovizuálním vybavením.
Adresa : Na strži 32/1660, 140 00 Praha 4, tel: 296 772 111, www.barcelo.com
Doprava:
MHD: Metrem C na stanici Budějovická a dále jednu stanici autobusem 118, 170, 121 na stanici Krčská, hotel je dále vpravo po směru jízdy - vysoká bílá budova.
Autem: Nejbližší zpoplatněné parkoviště je cca 250 m od hotelu – mapku najdete zde .
zobrazit na Google mapě
Litujeme, na tuto akci se již není možné objednat. V případě zájmu o nový termín, kontaktujte náš zákaznický servis.
Děkujeme.