Vedlejší hospodářská činnost ÚSC a příspěvkových organizací (Proběhlo)
Seminář
Problémy s vykazováním VHČ – legislativní požadavky a praktické postupy pro rok 2022.
V územním samosprávném celku, příspěvkové či neziskové organizaci můžete k financování některých aktivit využít finanční prostředky z vlastního podnikání, ovšem pouze za přesně stanovených legislativních podmínek. Nabízíme vám shrnutí klíčových požadavků a doporučených postupů pro realizaci vedlejší hospodářské činnosti v rámci vašeho úřadu nebo příspěvkové organizace.
Termín
Pondělí, 8. 11. 2021 | 09:00 - 15:30
Místo
Praha - Hotel Occidental****
Ceny jsou uvedeny bez DPH. Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Nebo získejte každý 15% slevu v případě, že přihlásíte dva nebo více účastníků.
Detaily
Přednáší
Místo
Objednat
ZAMĚŘENÍ
Při financování aktivit územně samosprávného celku nebo příspěvkové organizace nemusíte spoléhat výhradně na finanční prostředky od státu či zřizovatele. Vaše doplňková výdělečná činnost však musí vždy respektovat požadavky dané zákony a souvisejícími nařízeními. Shrneme povinnosti v oblasti administrace a výkaznictví vedlejší hospodářské činnosti. Soustředíme se na nároky účetní, daňové a evidenční, zmíníme podmínky ručení za vzniklé závazky a poskytneme návody k eliminaci rizik porušení rozpočtové odpovědnosti.
KOHO OSLOVÍme
Seminář Vedlejší hospodářská činnost ÚSC a příspěvkových organizací je určen finančním manažerům, hlavním účetním a dalším vedoucím manažerům těchto organizací.
PROGRAM
Základní legislativní požadavky (například zákon o rozpočtových pravidlech č. 218/2000 Sb., zákon o územních rozpočtech č. 250/2000 Sb., účetní předpisy, daňové zákony)
Vymezení hlavní činnosti, hospodářské činnosti, činností doplňkových, hospodářských, vedlejších nebo jiných
Výklad hlavní činnosti, definice podnikatelské činnosti ve stanovisku MFČR
Podnikatelská činnost ÚSC, rozpočty, závěrečný účet
Vnitřní předpisy pro rozhodování o druhu činností a o způsobech jejich sledování včetně oběhu účetních dokladů, odpovědností, kontrol podle zákona o finanční kontrole
Příjmy rozpočtu obcí a krajů i příjmy z hospodářských činností zřízených nebo založených účetních jednotek
Zřizovací listiny příspěvkových organizací,
Rozdíly mezi státní příspěvkovou organizací a příspěvkovou organizací zřízenou ÚSC, finanční vztahy stanovené zřizovatelem, důsledky ztrátové doplňkové činnosti
Poskytování dotací, příspěvků z rozpočtu SR nebo rozpočtů ÚSC – pouze na hlavní činnost, výše příspěvku zřizovatele na provoz
Zdroje úhrad odvodů za porušení rozpočtové kázně a penále
Druh činnosti a rozpočty u příspěvkových organizací
Zobrazení činností v účetních knihách, náklady, výnosy, evidence majetku – jak splnit povinnost sledovat odděleně jinou činnost od hlavní činnosti
Prokazatelné propočty režijních nákladů – příklady rozvrhových základen
Výsledek hospodaření (hl. činnost) x zisk (doplňková činnost)
Zákon o daních z příjmů, vymezení předmětu daně z příjmu u jednotlivých činností tvořící hlavní činnost, samostatné posouzení vlivu na základ daně z příjmů u všech činností tvořících doplňkovou činnost
Daňová úspora – už bez povinnosti prokázat ztrátovou hlavní činnost
Zákon o silniční daní a související povinnost pro veřejně prospěšné poplatníky v závislosti na posouzení činností z hlediska zákona o daních z příjmů
Softwarové řešení výkazu zisku a ztráty – nejčastější chyby
Zákon o DPH – posouzení, zda se jedná o ekonomickou činnost, změny v používaných pojmech
Praktické příklady
DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník semináře získáte certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře jsou přednáška, podkladové materiály a občerstvení. Pokud máte dietologická omezení (např. alergie na lepek), uveďte je do poznámky v objednávkovém formuláři, rádi pro vás zařídíme odpovídající stravu.
Kdo pro vás přednáší
Ing. Hana Juráňová
Hana Juráňová působí jako jednatelka auditorské společnosti FSG Finaudit v Olomouci. Je členkou sekce pro neziskové organizace při Komoře daňových poradců a má bohaté zkušenosti s metodickou pomocí klientům z oblasti územně samosprávných celků. Zabývá se také publikační činností v oblasti inventarizace a účetnictví ve veřejné správě.
Místo konání
Praha - Hotel Occidental****
Hotel se nachází nedaleko centra Prahy. Je v těsné blízkosti dvou stanic metra C a hlavní obchodní a komerční zóny Prahy 4. Seminární a konferenční prostory disponují přírodním osvětlením, bezplatným wi-fi připojením, klimatizací a širokým audiovizuálním vybavením.
Adresa : Na strži 32/1660, 140 00 Praha 4, tel: 296 772 111, www.barcelo.com
Doprava:
MHD: Metrem C na stanici Budějovická a dále jednu stanici autobusem 118, 170, 121 na stanici Krčská, hotel je dále vpravo po směru jízdy - vysoká bílá budova.
Autem: Nejbližší zpoplatněné parkoviště je cca 250 m od hotelu – mapku najdete zde .
zobrazit na Google mapě
Litujeme, na tuto akci se již není možné objednat. V případě zájmu o nový termín, kontaktujte náš zákaznický servis.
Děkujeme.