Vedlejší hospodářská činnost ÚSC a příspěvkových organizací (Proběhlo)
Seminář
Problémy s vykazováním VHČ – legislativní požadavky a praktické postupy.
V územním samosprávném celku, příspěvkové či neziskové organizaci můžete k financování některých aktivit využít finanční prostředky z vlastního podnikání, ovšem pouze za přesně stanovených legislativních podmínek. Nabízíme vám shrnutí klíčových požadavků a doporučených postupů pro realizaci vedlejší hospodářské činnosti v rámci vašeho úřadu nebo příspěvkové či neziskové organizace.
Místo
Praha - Hotel Amarilis
Ceny jsou uvedeny bez DPH. Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Nebo získejte každý 15% slevu v případě, že přihlásíte dva nebo více účastníků.
Detaily
Přednáší
Místo
Objednat
ZAMĚŘENÍ SEMINÁŘE
Při financování aktivit územně samosprávného celku, příspěvkové nebo neziskové organizace nemusíte spoléhat výhradně na finanční prostředky od státu či zřizovatele. Vaše doplňková výdělečná činnost však musí vždy respektovat požadavky dané zákony a souvisejícími nařízeními. Na našem semináři přehledně shrneme povinnosti v oblasti administrace a výkaznictví vedlejší hospodářské činnosti. Soustředíme se na nároky účetní, daňové a evidenční, zmíníme podmínky ručení za vzniklé závazky a poskytneme návody k eliminaci rizik porušení rozpočtové odpovědnosti . Zaměříme se i na novinky jako je vliv EET.
KOHO SEMINÁŘ OSLOVÍ
Seminář Vedlejší hospodářská činnost ÚSC a příspěvkových organizací je určen finančním manažerům, hlavním účetním a dalším vedoucím manažerům těchto organizací.
PROGRAM (9,00 – 15,30 HOD)
základní legislativní požadavky (zákon o rozpočtových pravidlech č. 218/2000 Sb., zákon o územních rozpočtech č. 250/2000 Sb., účetní předpisy, daňové zákony)
vymezení hlavní činnosti, hospodářské činnosti, činností doplňkových, hospodářských, vedlejších nebo jiných
výklad hlavní činnosti, definice podnikatelské činnosti pro účely EET ve stanovisku MFČR
podnikatelská činnost ÚSC, rozpočty, závěrečný účet
vnitřní předpisy pro rozhodování o druhu činností a o způsobech jejich sledování včetně oběhu účetních dokladů, odpovědností, kontrol podle zákona o finanční kontrole
příjmy rozpočtu obcí a krajů i příjmy z hospodářských činností zřízených nebo založených obcí
zřizovací listiny příspěvkových organizací
rozdíly mezi státní příspěvkovou organizací a příspěvkovou organizací zřízenou ÚSC, finanční vztahy stanovené zřizovatelem, důsledky ztrátové doplňkové činnosti
poskytování dotací, příspěvků z rozpočtu SR nebo rozpočtů ÚSC – pouze na hlavní činnost, výše příspěvku zřizovatele na provoz
zdroje úhrad odvodů za porušení rozpočtové kázně a penále
druh činnosti a rozpočty u příspěvkových organizací
zobrazení činností v účetních knihách, náklady, výnosy, evidence majetku - jak splnit povinnost sledovat odděleně jinou činnost od hlavní činnosti
prokazatelné propočty režijních nákladů – příklady rozvrhových základen
výsledek hospodaření (hl. činnost) x zisk (doplňková činnost)
zákon o daních z příjmů, vymezení předmětu daně z příjmu u jednotlivých činností tvořící hlavní činnost, samostatné posouzení vlivu na základ daně z příjmů u všech činností tvořících doplňkovou činnost
daňová úspora – odlišné podmínky od 1. 7. 2017
zákon o silniční daní a související povinnost pro veřejně prospěšné poplatníky v závislosti na posouzení činností z hlediska zákona o daních z příjmů
softwarové řešení výkazu zisku a ztráty - nejčastější chyby
zákon o DPH – posouzení, zda se jedná o ekonomickou činnost, informace o očekávaných úpravách textu zákona o DPH projednávanou novelou v PSP
praktické příklady
DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník semináře získáte certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení po celý den a teplý oběd. Pokud máte dietologická omezení (např. alergie na lepek), uveďte je do poznámky v objednávkovém formuláři, rádi pro vás zařídíme odpovídající stravu.
Kdo pro vás přednáší
Ing. Hana Juráňová
Hana Juráňová působí jako jednatelka auditorské společnosti FSG Finaudit v Olomouci. Je členkou sekce pro neziskové organizace při Komoře daňových poradců a má bohaté zkušenosti s metodickou pomocí klientům z oblasti územně samosprávných celků. Zabývá se také publikační činností v oblasti inventarizace a účetnictví ve veřejné správě.
Místo konání
Praha - Hotel Amarilis
Amarilis je stylový bezbariérový hotel, zařízený podle pravidel Feng Shui, umístěný v samém centru Prahy nedaleko Václavského náměstí. Kongresové centrum hotelu poskytuje maximální komfort a pohodlí svým hostům, samozřejmostí je moderní audiovizuální zařízení a bezdrátové připojení k internetu. Hotelová restaurace Amaryla nabízí pokrmy zásadně z čerstvých surovin, včetně jídel vhodných pro vegetariánskou a bezlepkovou dietu.
Adresa : Štěpánská 18, Praha 1, https://www.amarilis.com
Doprava: Metrem "B" do stanice metra Karlovo náměstí a dále tramvají 4, 6, 16, 22 na zastávku Štěpánská, na první křižovatce vlevo cca 250 m ulicí Štěpánská . Nebo metrem "A" do stanice Můstek, dále po Václavském náměstí v pravé části směrem k Národnímu muzeu, po cca 50 m zabočte vpravo do ulice Štěpánská a pokračujte nahoru cca 250 m. Nebo metrem "C" do stanice Muzeum, dále pěšky dolů po Václavském náměstí třetí křižovatka vlevo do ulice Štěpánská. – mapu najdete zde
Vzhledem k omezeným možnostem parkování v centru Prahy doporučujeme řidičům auto ponechat na některém ze záchytných parkovišť v okrajových částech města v blízkosti MHD.
zobrazit na Google mapě