Online seminář
Finanční kontrola ve veřejné správě a dopady nového zákona
Nový zákon o kontrole a řízení veřejných financí je schválen – připravte svůj vnitřní kontrolní systém na změny.
Procesům finanční kontroly ve veřejné správě dlouhodobě chybí potřebná vodítka. Právě schválený nový zákon o kontrole a řízení veřejných financí přináší princip jednotného auditu, stanoví jasná pravidla a určí jednoznačnou osobní odpovědnost za každý výdaj z veřejných rozpočtů. Připravte se včas na nové povinnosti a získejte praktická doporučení pro nastavení systému vnitřní kontroly.
Místo: Online
Termín: Úterý, 19. 8. 2025
Online seminář
Leadership – umění vést i motivovat
Získejte tipy pro profesionální vedení svých týmů a staňte se autentickým lídrem.
Lídr není jen ten, kdo zadává úkoly, řídí a kontroluje své pracovníky. Správný lídr se neobejde bez umění předkládat vize či atraktivní cíle a k nim potom vede, motivuje a inspiruje svůj tým. Není to přitom jen otázkou vrozeného talentu – existuje řada specifických dovedností a technik, které si lze osvojit. Nabízíme vám prověřené návody a tipy, jak dovednosti leadershipu pozvednout na vyšší úroveň a zároveň jak se díky správné psychohygieně ubránit riziku vyhoření.
Místo: Online
Termín: Středa, 20. 8. 2025
Online seminář
Jak jednat s problémovými zaměstnanci
Nejčastější problémy se zaměstnanci a jak je správně řešit, včetně nových možností po novele zákoníku práce.
Každý zaměstnavatel dříve či později narazí na problematického, konfliktního nebo nevýkonného zaměstnance a řeší otázku, jak vůči takovému zaměstnanci postupovat. Vnímání zaměstnance jako problematického však může být ryze subjektivní a bez jasných skutkových tvrzení podložených důkazy není vhodné přijímat žádné zásadní právní kroky. Na semináři zjistíte, o co se opírat a jaké možnosti máte po novele zákoníku práce.
Místo: Online
Termín: Středa, 20. 8. 2025
Online seminář
Vyřazování majetku v aktuální praxi
Jak na prodej či likvidaci majetku ve veřejných organizacích bez rizika postihů a s ohledem na novelu zákona č. 36/2025 Sb.
Fyzické nakládání s majetkem, a tedy i jeho vyřazování je ve veřejnosprávních organizacích vymezeno řadou právních a účetních předpisů. Konečnou odpovědnost nese vždy vedení organizace. Na semináři si ověříte, zda ve vaší organizaci při vyřazování majetku postupujete správně. Související požadavky ilustrujeme na řadě praktických příkladů a upozorníme na důsledky aktuální letošní novely zákona č. 36/2025 Sb., o majetku státu.
Místo: Online
Termín: Středa, 27. 8. 2025
Online seminář
Jak správně sestavit rozpočet příspěvkové organizace na rok 2026
… aneb jak z rozpočtu vytvořit účinný nástroj (nejen) finančního řízení svěřené příspěvkové organizace.
Jste-li ředitel či ekonom, potřebujete rozpočet sestavit dle legislativních požadavků, požadavků zřizovatele i potřeb vaší organizace. A zároveň tak, aby bylo možné přehledně sledovat jeho plnění. Možná také řešíte, jak do jeho přípravy zapojit další vedoucí manažery a posílit tak jejich roli při plnění rozpočtu. Na semináři získáte praktické návody pro sestavení rozpočtu na nový finanční rok a také know-how, jak rozpočet využít jako prostředek koordinace a řízení ve vaší organizaci.
Místo: Online
Termín: Pátek, 5. 9. 2025
Online seminář
Veřejné zakázky a nový stavební zákon – aktuální praxe
Změny v praxi zadavatelů i dodavatelů stavebních veřejných zakázek pod taktovkou nového stavebního zákona.
Nový stavební zákon přinesl v minulém roce řadu změn. Vedle hojně diskutované digitalizace stavebního řízení jde také o změnu postupů ve veřejných zakázkách na stavební práce, a to na straně zadavatelů i dodavatelů. Jak se změny projevily v praxi? Vše přehledně shrneme s důrazem na konkrétní dopady do zadávacích řízení na stavební práce.
Místo: Online
Termín: Úterý, 9. 9. 2025
Online seminář
Nové trendy v zaměstnaneckých benefitech
Jak vytvořit motivující balíček benefitů na míru každému zaměstnanci.
V málokteré organizaci se vyskytuje zcela homogenní skupina zaměstnanců. Mnohem častěji se jedná o kolektiv složený z jedinců různého věku, pohlaví, vzdělání a na různých pozicích. Nabídnout stejné benefity všem by byl proto holý nesmysl. Ukážeme vám, jak přizpůsobit benefity jednotlivým skupinám zaměstnanců a sestavit ideální a vyvážený mix. Představíme také budoucí trendy v benefitech a jejich očekávaný dopad na různé typy pracovníků.
Místo: Online
Termín: Středa, 10. 9. 2025
Online seminář
Jak na EUDR v praxi – nové nařízení proti odlesňování
Seznamte se včas s povinnostmi EUDR, které dopadnou na řadu výrobců i obchodníků.
Nařízení proti odlesňování (EUDR) klade na výrobce a distributory komodit a produktů spojených s odlesňováním a znehodnocováním lesů nové požadavky. Jak se nová opatření mohou dotknout vaší firmy, její výroby nebo obchodu? Čas na přípravu se krátí a splnění všech nových povinností bude znamenat zásahy do firemních systémů i procesů. Na semináři získáte aktuální informace a návod, jak pracovat s informačním systémem EUDR.
Místo: Online
Termín: Středa, 24. 9. 2025
Online seminář
Spisová a archivní služba s výhledem na rok 2026
Praktický návod na správu dokumentů – bezchybně, efektivně a v intencích nejnovější legislativy.
Spisová a archivní služba v organizacích veřejného sektoru často stojí na okraji zájmu vedení, přitom jde o náročnou práci vyžadující soustavný monitoring měnící se legislativy a pružné zavádění změn do každodenního chodu spisovny. Pomůžeme vám zorientovat se v moderních přístupech ve správě dokumentů, především s důrazem na postupující digitalizaci veřejného sektoru.
Místo: Online
Termín: Úterý, 30. 9. 2025