Online seminář
Inventarizace na závěr 2025 – jak ji správně provést
Jak se připravit na inventarizaci majetku a závazků podle aktuálně platných předpisů.
Inventarizace je nezbytnou součástí kontrolního systému každé veřejné instituce. Pochybení v této oblasti přitom patří k nejčastějším nálezům kontrolních orgánů. Poradíme, jak se připravit na nadcházející inventury majetku v návaznosti na aktuální znění inventarizační vyhlášky. Neopomeneme zmínit správné sestavení plánu inventur, povinnosti členů inventarizačních komisí ani správné provedení tzv. zjednodušené inventury.
Místo: Online
Termín: Středa, 15. 10. 2025
Online seminář
Jak soutěžit „na kvalitu“ ve veřejných zakázkách
Nejlevnější nabídka není vždy ta nejvýhodnější – jak vybrat tu s nejlepší přidanou hodnotou.
Pokud je rozhodujícím kritériem veřejných zakázek nejnižší cena, může to vést k realizaci zakázky v nižší kvalitě. Obzvláště u složitějších zakázek není cena tím ekonomicky nesmysluplnějším kritériem. Chcete-li soutěžit „na kvalitu“, je pro vás klíčové správně nastavit metodiku výběru kritérií. Jen tehdy bude výběr dodavatele zakázky obhajitelný. Provedeme vás úskalím přípravy zadávacích podmínek i s ohledem na změny v letošní novele ZZVZ.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 16. 10. 2025
Online konference
Vše o zabezpečení veřejné budovy
Jaká pravidla jsou nezbytná pro bezpečný provoz veřejné budovy a pro ochranu před agresorem.
Na každou veřejnou budovu – úřady, školy, veřejné organizace či zdravotnická zařízení – jsou z hlediska bezpečného provozu kladeny vysoké požadavky. Nicméně správci budov či vrátní často nemají k dispozici aktuální informace ani praktické znalosti, jak vše řešit. Na konferenci získáte návody pro každodenní pracovní rutiny, ale i pro řešení mimořádných situací včetně situací s návštěvníkem agresorem. Ověřte si, zda jsou vaše budovy a personál organizačně a technicky připraveny.
Místo: Online
Termín: Úterý, 21. 10. 2025
Online seminář
Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatelů – od 1. 4. 2026
Připravte se včas na JMHZ – jak bude fungovat a přinese pro zaměstnavatele skutečné zjednodušení?
Jako zaměstnavatelé odesíláte každý měsíc až 25 různých hlášení na více úřadů. JMHZ vám přinese centralizaci dat a povinnost odevzdávat pouze jedno souhrnné hlášení měsíčně. Změna pro vás bude administrativní úlevou jen tehdy, pokud se na ni včas připravíte. Na semináři se seznámíte se všemi detaily nových požadavků a ujasníte si nutný rozsah úprav vašich interních procesů. Pochopíte i to, jakým způsobem nový systém usnadní třeba vyplňování daňových přiznání.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 23. 10. 2025
Online seminář
BOZP – povinnosti zaměstnavatelů v roce 2026
Získejte aktuální přehled o zákonných povinnostech v oblasti BOZP v roce 2026.
Do požadavků BOZP se každoročně promítá řada změn plynoucích z novel zákoníku práce a dalších předpisů. Připravte se na změny v roce 2026. Nové nařízení vlády přináší od 1. 1. 2026 povinnost hlásit pracovní úrazy výhradně elektronicky. Novela zákona č. 309/2006 Sb. bude vyžadovat posílení preventivních opatření na staveništích a také zefektivnění systému vzdělávání odborníků v oblasti BOZP. Těmto i dalším novinkám se budeme na semináři věnovat.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 30. 10. 2025
Online seminář
Jak se vyhnout chybám při zveřejňování smluv
Kontroly stále odhalují neplatně zveřejněné smlouvy – chybí přílohy, metadata, používají se špatné formáty.
V průběhu času se stále rozšiřuje seznam nedostatků při zveřejňování smluv v registru. My vám přinášíme jejich souhrnný přehled včetně následků, které mohou nastat. Chybějící dodatky smluv a přílohy, nevhodný formát či „křivé skeny papíru“ patří nadále k nejčastějším chybám a přibývají další. Využijte praktická doporučení od zkušeného odborníka a vyhněte se zbytečným problémům a sankcím.
Místo: Online
Termín: Úterý, 4. 11. 2025
Online seminář
Vícepráce, méněpráce – změny ve veřejných zakázkách
Jak je zohlednit ve smlouvách s ohledem na aktuální legislativu.
Změny v průběhu zadávacího řízení a realizace veřejné zakázky byly pro zadavatele i dodavatele vždy oříškem. Jak se s tím vypořádat při přípravě a realizaci zadávacího řízení? A jak měnit smlouvy v průběhu plnění veřejné zakázky? Na mnoha příkladech ukážeme možnosti změn v průběhu veřejné zakázky z legislativního, ale především praktického hlediska.
Místo: Online
Termín: Úterý, 4. 11. 2025
Online seminář
Zvláštní skupiny zaměstnanců – nová pravidla po flexinovele
Souhrnný přehled pravidel pro zaměstnávání mladistvých, těhotných a zdravotně postižených osob včetně změn po novele zákoníku práce.
Výkon práce mladistvými, těhotnými ženami či zaměstnávání zaměstnanců pečujících o jiné osoby znamenají vždy změnu ve standardních podmínkách práce. Jako zaměstnavatel si potřebujete být vědom všech omezení v dispoziční pravomoci – v limitech práce přesčas či při vysílání na pracovní cesty. Nerespektování zákonných povinností může vést k zásadním sankcím a uložení pokut až ve výši 2 miliónů korun. Na semináři si ujasníte aktuální pravidla i změny zavedené flexinovelou zákoníku práce.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 6. 11. 2025
Online seminář
Změny havarijních plánů včetně povinné digitalizace
Připravte se na nové povinnosti v oblasti prevence havárií na vodních tocích.
Havárie na řece Bečvě odhalila slabiny v ochraně vod a stala se impulsem pro jednu z největších legislativních změn posledních let. Novela vodního zákona už platí, ale další nové povinnosti na podniky a obce dopadnou formou prováděcích vyhlášek MŽP. Ty upřesňují nutnost a postupy aktualizace havarijních plánů a jejich převedení do digitální podoby. Ukážeme vám, jak se připravit na tyto změny a vyhnout se sankcím, a shrneme další novinky, které se v oblasti péče o vodní toky chystají.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 6. 11. 2025
Online seminář
Skartační řízení elektronických dokumentů
Zorientujte se v procesech odstranění již nepotřebných elektronických dokumentů.
Pro organizace veřejného sektoru je skartační řízení definované jednoznačnými právními předpisy. Podléhají mu všechny dokumenty evidované v elektronickém systému spisové služby, jakož i všechny dokumenty evidované v samostatných evidencích dokumentů. Provedeme vás všemi způsoby skartačního řízení a upozorníme na nejčastější pochybení v kontextu aktuálních změn právního rámce.
Místo: Online
Termín: Úterý, 11. 11. 2025
Online seminář
Digitalizace a automatizace účetnictví prakticky
Od papírové účtárny k moderní online kanceláři hladce a bez přešlapů.
Účetnictví, stejně jako jiné obory, spěje ke stále masivnějšímu využívání digitalizace a tzv. papírová účtárna se pomalu, ale jistě stává minulostí. Kdo dosud váhal, má nejvyšší čas převést své účetní doklady do digitální podoby a automatizovat jednotlivé účetní procesy. Poradíme vám, jak lehce vplout do praxe online účetní kanceláře za stávajících legislativních podmínek i případných technických omezení.
Místo: Online
Termín: Středa, 12. 11. 2025
Online seminář
Pracovnělékařské služby aktuálně
Jaké jsou povinnosti zaměstnavatele v oblasti ochrany zdraví při práci a pracovnělékařské péče podle současné legislativy.
Zajištění pracovnělékařských služeb tvoří významnou část povinností každého zaměstnavatele. Jejich povaha a rozsah přitom závisí na kategorizaci jednotlivých prací dle rizikovosti, úrovně zátěže a pracovního prostředí. Na semináři přehledně shrneme veškeré požadavky, které jako zaměstnavatel máte povinnost plnit. Zaměříme se přitom i na změny, které v této oblasti nastanou.
Místo: Online
Termín: Středa, 12. 11. 2025
Online konference
Nový zákon o řízení a kontrole veřejných financí
Připravte se včas na nové povinnosti při správě veřejných financí.
Nový zákon je schválen a zcela nahradí zákon o finanční kontrole ve veřejné správě. Zásadně mění požadavky na plánování, reporting i odpovědnost organizací veřejné správy a zároveň řadu povinností rozšiřuje i na zřízené příspěvkové organizace. Připojte se k naší online konferenci a získejte jasný přehled o klíčových změnách, praktických dopadech i doporučeních pro bezproblémovou implementaci.
Místo: Online
Termín: Úterý, 18. 11. 2025
Online seminář
Efektivní správa vozového parku – jak na to
Praktické tipy pro optimalizaci nákladů na fleet management v roce 2026.
Náklady na pořízení a provoz vozového parku často představují pro organizaci významnou finanční zátěž. Naštěstí se však objevují stále nové možnosti, jak výši nákladů na fleet management optimalizovat. Ukážeme vám, jak můžete jednoduše snížit celkové náklady na vlastnění vozidla, a nabídneme praktická doporučení na zefektivnění správy vašich služebních vozů.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 20. 11. 2025
Online seminář
Evidence majetku – zhodnocování, odpisy, vyřazování
Odpovědné nakládání s majetkem ve veřejném sektoru po novelizaci zákona o majetku.
Chyby v evidenci majetku a při nakládání s ním jsou významné nejen z účetního hlediska, ale také proto, že organizace veřejného sektoru nenakládají s vlastním majetkem, ale spravují majetek svěřený. Porušení péče řádného hospodáře může být pak kvalifikováno i jako trestný čin. Základním předpokladem správného vedení majetku je znalost aktuálních požadavků. Nabízíme vám jejich praktický přehled včetně novely zákona č. 36/2025 Sb., která v tomto roce upravila majetkové vztahy mezi státem a ÚSC.
Místo: Online
Termín: Pondělí, 24. 11. 2025
Online seminář
LinkedIn pro personalisty – jak z něho vytěžit maximum
Jak budovat kvalitní profil zaměstnavatele a získávat zaměstnance prostřednictvím největší profesní sítě.
LinkedIn je klíčovou sociální sítí nejen pro aktivní vyhledávání kandidátů na kvalifikované pozice, ale i pro udržování dlouhodobého kontaktu s určitou oborovou skupinou. Jen tak bude vaše organizace vnímána jako perspektivní zaměstnavatel. Naučte se z LinkedIn vytěžit maximum tím, že se v něm budete pohybovat správně, bezpečně a efektivně. Využijte LinkedIn pro efektivní recruitment i budování image vaší firmy či organizace jako atraktivního zaměstnavatele.
Místo: Online
Termín: Středa, 26. 11. 2025
Online kurz
Referent správy majetku
Postupujte správně a s péčí řádného hospodáře nakládejte s majetkem.
Konečnou odpovědnost za hospodaření s majetkem nese vedení organizace. Referent správy majetku je nicméně klíčovou osobou, která musí garantovat statutárnímu zástupci, že náročnou agendu správy majetku bezpečně ovládá. Namátkou: jak spravovat majetek se znalostí právních a účetních předpisů, jak s majetkem disponovat, jak ho zařazovat, udržovat, vyřazovat, prodávat a kdy likvidovat. Získejte jistotu správného postupu a vyšlete svého referenta majetku na náš odborný kurz.
Místo: Online
Termín: 3. 12. 2025 - 17. 12. 2025
Online kurz
Pověřenec pro ochranu osobních údajů 2026
Nové skutečnosti a povinnosti, propojení ochrany osobních údajů a kybernetické bezpečnosti, nová legislativa.
Doba přináší velmi dynamický vývoj v oblasti ochrany osobních údajů v propojení s vysokými nároky na kybernetickou bezpečnost. Nové výzvy přináší všudypřítomná umělá inteligence – řádí napříč online prostorem a díky nepozornosti uživatele může sahat i po osobních údajích a nekontrolovaně je šířit. Získejte přehled, co vše a jak nově ošetřit v oblasti ochrany osobních údajů v souladu s aktuální legislativou.
Místo: Online
Termín: 3. 12. 2025 - 5. 12. 2025
Online seminář
Skončení pracovního poměru v roce 2026
Jak skončit pracovní poměr snadno, rychle a s co nejnižšími náklady.
Při ukončování pracovního poměru se zaměstnavatelé často dopouštějí zbytečných chyb, které je mohou stát hodně času i peněz. Objasníme vám, jakou formou ideálně vztah se zaměstnancem rozvázat. Ukážeme vám, jak má vypadat správný vytýkací dopis, a vysvětlíme, kdy je ho potřeba. Zaměříme se na související problémy při ukončování pracovního vztahu, jako je náhrada škody či srážky ze mzdy a proplácení dovolené. Získáte i návody na postup u zaměstnanců na DPČ či DPP.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 4. 12. 2025