Online seminář
Leadership – umění vést i motivovat
Získejte tipy pro profesionální vedení svých týmů a staňte se autentickým lídrem.
Lídr není jen ten, kdo zadává úkoly, řídí a kontroluje své pracovníky. Správný lídr se neobejde bez umění předkládat vize či atraktivní cíle a k nim potom vede, motivuje a inspiruje svůj tým. Není to přitom jen otázkou vrozeného talentu – existuje řada specifických dovedností a technik, které si lze osvojit. Nabízíme vám prověřené návody a tipy, jak dovednosti leadershipu pozvednout na vyšší úroveň a zároveň jak se díky správné psychohygieně ubránit riziku vyhoření.
Místo: Online
Termín: Středa, 20. 8. 2025
Online seminář
Vyřazování majetku v aktuální praxi
Jak na prodej či likvidaci majetku ve veřejných organizacích bez rizika postihů a s ohledem na novelu zákona č. 36/2025 Sb.
Fyzické nakládání s majetkem, a tedy i jeho vyřazování je ve veřejnosprávních organizacích vymezeno řadou právních a účetních předpisů. Konečnou odpovědnost nese vždy vedení organizace. Na semináři si ověříte, zda ve vaší organizaci při vyřazování majetku postupujete správně. Související požadavky ilustrujeme na řadě praktických příkladů a upozorníme na důsledky aktuální letošní novely zákona č. 36/2025 Sb., o majetku státu.
Místo: Online
Termín: Středa, 27. 8. 2025
Online seminář
Jak správně sestavit rozpočet příspěvkové organizace na rok 2026
… aneb jak z rozpočtu vytvořit účinný nástroj (nejen) finančního řízení svěřené příspěvkové organizace.
Jste-li ředitel či ekonom, potřebujete rozpočet sestavit dle legislativních požadavků, požadavků zřizovatele i potřeb vaší organizace. A zároveň tak, aby bylo možné přehledně sledovat jeho plnění. Možná také řešíte, jak do jeho přípravy zapojit další vedoucí manažery a posílit tak jejich roli při plnění rozpočtu. Na semináři získáte praktické návody pro sestavení rozpočtu na nový finanční rok a také know-how, jak rozpočet využít jako prostředek koordinace a řízení ve vaší organizaci.
Místo: Online
Termín: Pátek, 5. 9. 2025
Online seminář
Veřejné zakázky a nový stavební zákon – aktuální praxe
Změny v praxi zadavatelů i dodavatelů stavebních veřejných zakázek pod taktovkou nového stavebního zákona.
Nový stavební zákon přinesl v minulém roce řadu změn. Vedle hojně diskutované digitalizace stavebního řízení jde také o změnu postupů ve veřejných zakázkách na stavební práce, a to na straně zadavatelů i dodavatelů. Jak se změny projevily v praxi? Vše přehledně shrneme s důrazem na konkrétní dopady do zadávacích řízení na stavební práce.
Místo: Online
Termín: Úterý, 9. 9. 2025
Online seminář
Nové trendy v zaměstnaneckých benefitech
Jak vytvořit motivující balíček benefitů na míru každému zaměstnanci.
V málokteré organizaci se vyskytuje zcela homogenní skupina zaměstnanců. Mnohem častěji se jedná o kolektiv složený z jedinců různého věku, pohlaví, vzdělání a na různých pozicích. Nabídnout stejné benefity všem by byl proto holý nesmysl. Ukážeme vám, jak přizpůsobit benefity jednotlivým skupinám zaměstnanců a sestavit ideální a vyvážený mix. Představíme také budoucí trendy v benefitech a jejich očekávaný dopad na různé typy pracovníků.
Místo: Online
Termín: Středa, 10. 9. 2025
Online kurz
Finanční řízení v příspěvkových organizacích
Profesionální nástroje pro finanční management – optimální správa svěřeného příspěvku a dalších finančních zdrojů v intencích zákona.
Pro efektivní fungování organizace je nutné porozumět zákonitostem finančního řízení, ale i legislativním požadavkům specifickým pro ekonomiku příspěvkových organizací. Kurz se proto zaměřuje nejen na optimální využití finančních zdrojů od zřizovatele, ale i na systémy plánů a kalkulací včetně generování dodatečných zdrojů. Klade důraz na sladění těchto agend s legislativními požadavky, a to za pomoci praktických příkladů pro různé typy organizací dle oboru činnosti zřizovatele.
Místo: Online
Termín: 12. 9. 2025 - 17. 10. 2025
Online seminář
Odpisy majetku ve veřejném sektoru
Jak správně z účetního a daňového hlediska odepisovat majetek v obcích a příspěvkových organizacích.
Daňové a účetní odpisy majetku vyvolávají řadu otázek od jeho pořízení po vyřazení. V obcích a příspěvkových organizacích je kladen důraz na zacházení s majetkem s péčí řádného hospodáře, a chyby při jeho odepisování mohou mít významné důsledky. Na semináři ukážeme rozdíly mezi účetními a daňovými odpisy, náležitosti při správě majetku zřizovatele i nastavení odpisového plánu. Vše předvedeme na příkladech z praxe, které pomohou lépe pochopit dopady odpisů na rozpočty obcí a organizací.
Místo: Online
Termín: Úterý, 16. 9. 2025
Online seminář
Kontrola příspěvkových organizací zřizovatelem
Práva a povinnosti příspěvkové organizace při kontrolách zřizovatele dle aktuálních předpisů.
Je třeba, abyste jako příspěvková organizace počítali s kontrolami ze strany zřizovatele – jsou jeho zákonnou povinností. Obě strany však musí respektovat příslušné právní předpisy, a to zejména formu sdělení o výsledku kontrol či způsob odstranění zjištěných nedostatků. Nabízíme vám shrnutí těchto pravidel a zároveň užitečné tipy a praktické vzory souvisejících písemností.
Místo: Online
Termín: Pondělí, 29. 9. 2025
Online seminář
Spisová a archivní služba s výhledem na rok 2026
Praktický návod na správu dokumentů – bezchybně, efektivně a v intencích nejnovější legislativy.
Spisová a archivní služba v organizacích veřejného sektoru často stojí na okraji zájmu vedení, přitom jde o náročnou práci vyžadující soustavný monitoring měnící se legislativy a pružné zavádění změn do každodenního chodu spisovny. Pomůžeme vám zorientovat se v moderních přístupech ve správě dokumentů, především s důrazem na postupující digitalizaci veřejného sektoru.
Místo: Online
Termín: Úterý, 30. 9. 2025
Online seminář
Jak efektivně organizovat sbírky a získávat dary v obci
Podpořte participaci občanů na rozvoji obce a získejte potřebné finanční prostředky.
Sbírky či dary nemusí být využitelné pouze v případě mimořádných událostí či živelních katastrof. Stejně tak lze vyzvat občany a veřejnost k podpoře kulturních, komunitních a veřejně prospěšných akcí, které obec pořádá. Je však nutné dodržet jistá pravidla, aby vše proběhlo legálně a bylo efektivní a transparentní. Získejte praktická doporučení od zkušené odbornice.
Místo: Online
Termín: Úterý, 30. 9. 2025
Online seminář
Nová směrnice o transparentním odměňování
Co přinese evropská směrnice o transparentnosti odměňování a jak se můžete připravit už teď.
Nová směrnice EU o transparentním odměňování přináší zásadní změny, které mají zajistit rovné odměňování mužů a žen. Zaměstnavatelé budou povinni sdělovat uchazečům nástupní mzdy už při pohovoru a firmy nad 100 zaměstnanců budou pravidelně reportovat statistiky odměňování podle pohlaví. V případě nedodržení nových pravidel hrozí žaloby od zaměstnanců a vysoké pokuty ze strany kontrolních orgánů. Poradíme vám, jak se včas připravit.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 9. 10. 2025