Všechny vzdělávací akce - Seminaria

Menu

Online kurz

Referent správy majetku

Postupujte správně a s péčí řádného hospodáře nakládejte s majetkem.

Konečnou odpovědnost za hospodaření s majetkem nese vedení organizace. Referent správy majetku je nicméně klíčovou osobou, která musí garantovat statutárnímu zástupci, že náročnou agendu správy majetku bezpečně ovládá. Namátkou: jak spravovat majetek se znalostí právních a účetních předpisů, jak s majetkem disponovat, jak ho zařazovat, udržovat, vyřazovat, prodávat a kdy likvidovat. Získejte jistotu správného postupu a vyšlete svého referenta majetku na náš odborný kurz.

Místo: Online

Termín: 4. 6. 2025 - 25. 6. 2025

Více zde

Online kurz

Základy práce ve Photoshopu za 3 dny

Vyhněte se při úpravách vizuálních výstupů slepým uličkám a osvojte si postupy ve Photoshopu.

Photoshop je nejčastěji využívaným nástrojem pro práci s grafikou a fotografiemi. Umožní vám vizuální výstupy nejen připravovat, ale i flexibilně upravovat. V kurzu se naučíte vše pro úpravu grafiky a fotek do profesionální podoby na pár kliků, a to pro další využití na webu, sociálních sítích i pro účely vytištění. Zároveň zjistíte, jaké má Photoshop nové nástroje na bázi umělé inteligence a jak jejich využití zrychlí vaši tvorbu. Když víte, jak na to, je to otázka několika minut.

Místo: Online

Termín: 17. 6. 2025 - 19. 6. 2025

Více zde

Online seminář

Zákon o bezpečnosti provozu vyhrazených technických zařízení v praxi

Přehled povinností souvisejících s provozem vyhrazených technických zařízení ve vašich budovách a na pracovištích.

Zákon o bezpečnosti provozu vyhrazených technických zařízení významně změnil pravidla pro provoz vyhrazených technických zařízení, provádění revizí a požadavky na odbornou způsobilost pro jejich obsluhu a práci na nich. Seznámíme vás podrobně s novinkami, které v této oblasti nastaly, a objasníme, jak se tyto změny promítají do praxe.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 19. 6. 2025

Více zde

Online seminář

Jak zvládnout na úřadě agresivního klienta

Vyzbrojte se účinnými technikami, jak se agresí nenechat zahnat do kouta.

Doba poznamenaná nejistotami přináší pocity ohrožení. Agrese je pak jednou z typických forem obranné reakce. Úředníci jsou frustrováni, pokud neovládají techniky, jak agresivitu snášet a jak jí čelit.  Zaměříme se proto na účinné techniky, jak pomoci vašim úředníkům zvládnout kontakt s agresorem, a přitom i ovládnout vlastní emoce. Vyzkoušíme si, jak regulovat vnitřní napětí a udržet komunikaci bez útoku či sebeponížení.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 19. 6. 2025

Více zde

Online seminář

Výzva RES+ na dotace na fotovoltaiku otevřena

Příjem žádostí se spouští 1. 7. 2025 – připravte se s námi na projekt pořízení fotovoltaické elektrárny.

Již od července bude otevřena další zajímavá dotační možnost pro všechny organizace, které plánují vybudovat fotovoltaickou elektrárnu. Na semináři získáte detailní informace k této aktuální výzvě a zejména přehled pravidel, která investor takového projektu musí znát. Zjistíte, jak správně postupovat a na co si dát pozor ve všech fázích projektu, jak dosáhnout maximální efektivity investice a jak minimalizovat potenciální problémy.

Místo: Online

Termín: Středa, 25. 6. 2025

Více zde

Online seminář

Novinky v elektronickém podpisu a další služby dle nařízení eIDAS 2.0

Bezpečně a s jistotou v digitálním světě: eIDAS 2.0 a důvěryhodné služby pro veřejnou správu.

V rychle se rozvíjejícím digitálním prostředí čelí organizace veřejné správy výzvě zajistit bezpečné a právně závazné elektronické interakce. Nařízení eIDAS 2.0 přináší nový standard pro elektronickou identifikaci a služby vytvářející důvěru, které jsou klíčové pro efektivní a bezpečnou digitalizaci. Tento seminář nabízí možnost detailně pochopit, jak mohou tyto služby pomoci ve vaší organizaci, a řeší aktuální otázky a překážky, kterým dnes čelíte.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 3. 7. 2025

Více zde

Online seminář

Jak plánovat pracovní směny po novele zákoníku práce

Čím je zaměstnavatel při určování pracovních směn omezen, a co naopak může využít – včetně novinek roku 2025.

Zaměstnavatelé nezřídka plánují pracovní směny tak, že se vystavují postihu inspekce práce, nebo se naopak zbytečně omezují. Lze plánovat směny dohodářům, mladistvým zaměstnancům, těhotným ženám či osobám se zdravotním postižením? Zvláštní pozornost je třeba věnovat zaměstnancům s pružnou, nerovnoměrnou a kratší pracovní dobou. Provedeme vás touto problematikou a poukážeme na nejčastější omyly a pochybení.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 3. 7. 2025

Více zde

Online seminář

Veřejné zakázky malého rozsahu – nové limity po novele ZZVZ

Doporučené postupy při zadávání VZMR podle aktuálních požadavků a metodik po dubnové novele zákona.

Při zadávání zakázek malého rozsahu máte jako zadavatelé sice větší volnost, ale také čelíte značným rizikům. Jaké postupy je vhodné dodržet a které metodiky lze s výhodou využít, abyste se nedostali při případné kontrole do problémů? Nabízíme vám užitečný přehled dostupných metodických doporučení pro zadávání zakázek malého rozsahu. Objasníme i dopady novelizačních změn, které do zakázek malého rozsahu významně zasahují.

Místo: Online

Termín: Úterý, 15. 7. 2025

Více zde

Online kurz

Projektovým manažerem za 3 dny

Mít projekt a jeho dílčí cíle neustále pod kontrolou – naučte se využívat profesionální nástroje projektového managementu.

Stojí před vámi výzva v podobě vytvoření jedinečného produktu, služby či výstupu? Pak řešíte projekt. Řízení projektů se významně liší od rutinního řízení, a to zejména atypičností nástrah a kritických momentů. Naštěstí existuje řada nástrojů, které vám pomohou problémům předcházet nebo je alespoň efektivně řešit. V našem kurzu se interaktivní formou seznámíte s metodologií projektového managementu a užitečnými technikami potřebnými pro efektivní zvládnutí projektů.

Místo: Online

Termín: 16. 7. 2025 - 18. 7. 2025

Více zde

Online seminář

Technické zhodnocení majetku návodně

Správně rozlišit opravu majetku a jeho technické zhodnocení je náročné, důsledky chyb jsou však závažné.

Vyměnili jste ve vaší organizaci staré vybavení za nové a váháte, zda se jedná o technické zhodnocení majetku, nebo o jeho opravu? Oba pojmy od sebe často dělí jen tenká hranice, ale z účetního a daňového hlediska se jedná o dvě zcela odlišné záležitosti. Ukážeme vám, jak správně posoudit rekonstrukci, modernizaci či stavební úpravy, a provedeme vás jejich účetními a daňovými dopady.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 17. 7. 2025

Více zde

Online seminář

Pracovní úrazy a nemoci z povolání v roce 2025

Za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání odpovídá zaměstnavatel, i když dodržel všechny zákonné povinnosti.

Při plnění pracovních úkolů mohou nastat situace, kdy dojde ke vzniku zdravotní újmy či škody na straně zaměstnance. Zákon ukládá zaměstnavatelům řadu povinností a ptá se po preventivních opatřeních. Jakékoli pochybení může mít pro zaměstnavatele závažné finanční dopady. Jak předcházet rizikům a snížit ekonomické zatížení zaměstnavatele? Na semináři přehledně shrneme povinnosti zaměstnavatelů i zaměstnanců a ukážeme, jak úrazům předcházet a jak je případně z pozice zaměstnavatele řešit.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 17. 7. 2025

Více zde

Online kurz

Produkce akcí pro veřejnost

Jak naplánovat, zpropagovat a bezpečně zrealizovat úspěšnou akci pro veřejnost včetně finančního zajištění.

Každá obec či veřejná organizace čas od času organizuje akce pro občany místního či širšího regionu. Předpokladem úspěšné akce s pozitivním dopadem je dobrá propagace, a tedy dobrá návštěvnost, kvalitní organizační a bezpečnostní zajištění a také adekvátní finanční budget, který to vše umožní. Na kurzu zjistíte, jak vše zajistit tak, abyste předešli rizikům, neohrozili návštěvníky ani rezidenty a zároveň zaujali natolik, že získáte i externí finanční zdroje.

Místo: Online

Termín: 18. 7. 2025 - 25. 7. 2025

Více zde

Online seminář

Jak úspěšně řídit dotační projekt ve veřejném sektoru

Získejte praxí prověřená doporučení pro kvalitní řízení a ukončení dotačního projektu ve vaší organizaci.

Čerpáte-li dotační podporu z fondů EU, není pro vás novinkou, že čelíte riziku nedodržení komplikovaných administrativních a finančních požadavků. Abyste uspěli, musíte dbát nejen na důslednou přípravu, ale také na sledování a plnění dotačního projektu v průběhu realizace. Nabízíme vám praxí ověřená doporučení pro úspěšné řízení dotačního projektu. Oceníte bohaté zkušenosti lektorky, která působí jako projektová manažerka i hodnotitelka projektů EU.

Místo: Online

Termín: Úterý, 22. 7. 2025

Více zde

Online seminář

Jak vést osobní složky zaměstnanců ve veřejném sektoru

Správně vedené osobní složky zaměstnanců jako prevence pracovněprávních sporů.

Správná organizace osobních složek vám pomůže nejen při plnění zákonných povinností zaměstnavatele, ale využijete ji při řízení zaměstnanců, jejich odměňování nebo vzdělávání. Relevantní obsah osobní složky je pak zcela zásadní, pokud dojde na jakékoliv pracovněprávní spory. Zaměříme se na povinné i doporučené náležitosti osobní složky zaměstnance veřejného sektoru a podíváme se i na souvislosti s GDPR.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 24. 7. 2025

Více zde

Online seminář

Jak se připravit na kontrolu inspekcí práce – změny 2025

Od 1. 1. 2025 mají orgány inspekce práce rozšířenou kontrolní pravomoc – znáte svá práva a své povinnosti?

Kontrola inspektorátu práce může k vám jako zaměstnavateli přijít na podnět zaměstnance, zástupců zaměstnanců, úřadu práce, ČSSZ, konkurence či jen v rámci namátkové kontrolní činnosti. Pokud chcete při kontrole obstát, musíte být připraveni i na nově rozšířenou kontrolní pravomoc inspektorátu od počátku letošního roku. Na semináři vám objasníme, jaká máte práva a povinnosti, jaké kontrolní postupy ze strany inspekce jsou nyní možné a jaké sankce vám hrozí v případě pochybení.

Místo: Online

Termín: Úterý, 29. 7. 2025

Více zde

Online seminář

Novely stavebního zákona – dopady na veřejný sektor

Upravte podmínky přípravy staveb dle nového stavebního zákona a jeho posledních úprav.

Příprava staveb z pohledu investora veřejného sektoru je stále obtížnější. Už v zadávací dokumentaci je třeba reflektovat změny, které přináší rekodifikace stavebního práva. Nejde jen o podmínky povolování staveb, mění se i postavení stavebních úřadů, dotčených orgánů a zavádí se nová kategorizace staveb. Nabízíme vám přehlednou orientaci a doporučení, jak vybalancovat náročné přechodné období.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 31. 7. 2025

Více zde

Online kurz

Elektronická spisová služba v roce 2025

Pro ty, kteří musí spravovat dokumenty v intencích nejnovější závazné legislativy v elektronické podobě.

Novela zákona o spisové službě a archivnictví ukládá povinnost postupně převést spisovou službu do elektronické podoby. Pro všechny organizace veřejného sektoru je nezbytné včas se seznámit nejen s problematikou vedení spisové služby, ale zejména s postupy elektronizace těchto agend v intencích posledních legislativních úprav, jako je nařízení eIDAS 2.0. Praktická doporučení vám pomohou předejít následkům nesprávného úředního postupu, který je s nástupem elektronizace stále velmi rozšířen.

Místo: Online

Termín: 4. 8. 2025 - 6. 8. 2025

Více zde

Online seminář

Finanční kontrola ve veřejné správě a dopady nového zákona

Nový zákon o kontrole a řízení veřejných financí je schválen – připravte svůj vnitřní kontrolní systém na změny.

Procesům finanční kontroly ve veřejné správě dlouhodobě chybí potřebná vodítka. Právě schválený nový zákon o kontrole a řízení veřejných financí přináší princip jednotného auditu, stanoví jasná pravidla a určí jednoznačnou osobní odpovědnost za každý výdaj z veřejných rozpočtů. Připravte se včas na nové povinnosti a získejte praktická doporučení pro nastavení systému vnitřní kontroly.

Místo: Online

Termín: Úterý, 19. 8. 2025

Více zde

Nahoru