Práva a povinnosti pacienta versus poskytovatele zdravotních služeb (Proběhlo)
Seminář
Kdo zná svá práva a plní své povinnosti, nemusí mít obavu z následků.
Zdrojem konfliktů při realizaci zdravotní péče je obvykle střet práv pacientů a práv poskytovatele zdravotních služeb. Tyto konflikty mohou mít pro poskytovatele nepříjemné právní a finanční důsledky. Jak jim předejít? Nabízíme vám praktický přehled relevantních práv a povinností poskytovatele a pacienta, které jsou v logické souvislosti. Vyhneme se teorii a zaměříme se na příklady a doporučení na základě zkušeností lektora.
Termín
Středa, 16. 6. 2021 | 10:00 - 12:00
Nehodí se vám termín? Budete moci využít nahrávku, kterou dostanete.
Místo
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Anebo získejte každý 15% slevu, pokud přihlásíte dva nebo více účastníků. Ceny jsou uvedeny bez DPH.
Detaily
Přednáší
Pokyny
Objednat
ZAMĚŘENÍ
Jako poskytovatelé zdravotnických služeb máte řadu povinností vůči pacientům, ale i práva, která můžete uplatnit. Prosazování vašich práv a práv pacientů na sebe v praxi často naráží. Kde jsou typické „třecí plochy“ a jak se vyvarovat rizika uplatňování nároku na odčinění nemajetkové újmy ze strany pacientů?
Na základě konkrétních příkladů z praxe shrneme rozsah práv poskytovatelů zdravotních služeb ve vztahu k pacientům a vice versa. Soustředíme se na doporučený postup při uplatňování nároků z odpovědnosti za tvrzené poskytování zdravotní služby non lege artis (nikoliv předepsaným způsobem).
KOHO OSLOVÍme
Seminář Práva a povinnosti pacienta versus poskytovatele zdravotních služeb je určen vedoucím manažerům organizací, které poskytují zdravotní služby.
PROGRAM
1. Práva pacienta relevantní pro poskytovatele
svobodný a informovaný souhlas
práva na poskytování zdravotních služeb na náležité odborné úrovni
právo na volbu poskytovatele
2. Povinnosti poskytovatele – příklady dobré i špatné praxe
poskytovat zdravotní službu na náležité odborné úrovni (lege artis)
respektovat individualitu pacienta
informovat pacienta o jeho zdravotním stavu
informovat pacienta o ceně poskytovaných služeb
uzavřít pojistnou smlouvu
3. Práva poskytovatele – příklady a kazuistiky
možnost odmítnutí pacienta
možnost ukončení péče o pacienta
předávání informací
4. Povinnosti pacienta a důsledky jejich porušení
dodržovat individuální léčebný režim
řídit se vnitřním řádem
pravdivě informovat o zdravotním stavu
5. Dotazy a diskuse DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník online semináře certifi kát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře je přednáška a podkladové materiály. Jednoduché technické pokyny, jak se připojit online k přímému přenosu této akce, obdržíte v předstihu od našeho zákaznického servisu.
Kdo pro vás přednáší
JUDr. Jaroslav Svejkovský
Jaroslav Svejkovský je od roku 2003 společníkem AK Svejkovský & Kabelková. Od roku 2006 do roku 2014 a od roku 2017 dosud je členem Legislativní rady vlády ČR. Pracuje v orgánech České advokátní komory, je členem rozkladové komise ministra zdravotnictví. Přednáší a publikuje v odborných časopisech zejména na téma „právo ve zdravotnictví“. Jako vedoucí autorského kolektivu připravuje novou publikaci pro poskytovatele zdravotních služeb s pracovním názvem Právo pro zdravotnictví. Je nositelem prestižního ocenění ceny sv. Yva – právník roku 2012 pro obor občanské právo (hmotné a procesní).
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Přímý přenos tohoto programu můžete sledovat z pohodlí vaší kanceláře nebo z domova online. Bez nutnosti kamkoli dojíždět.
Technické pokyny pro připojení k přímému přenosu od nás v předstihu obdržíte.
Ke sledování budete potřebovat jakékoli zařízení připojené k internetu - počítač, tablet, mobil. V průběhu akce budete moci klást lektorovi otázky, které lektor zodpoví v diskusní části.
Poslech vám zajistí běžné reproduktory, použití sluchátek vám však poskytne větší komfort.
Nezbývá než slovy klasika popřát:
"Ostrý obraz a dobrý zvuk".
Litujeme, na tuto akci se již není možné objednat. V případě zájmu o nový termín, kontaktujte náš zákaznický servis.
Děkujeme.