Jak řešit stížnosti na poskytovatele zdravotní péče (Proběhlo)
Seminář
Řešení stížností ve zdravotnictví pohledem nemocničního ombudsmana.
Každé zdravotnické zařízení, ať už má svého ombudsmana či nikoliv, se musí zabývat stížnostmi pacientů. Podcenění této agendy může vést ke zbytečným soudním sporům a poškození dobrého jména organizace. Na semináři odkryjeme, proč a jak vznikají konfliktní situace ve zdravotnictví. Projdeme si současnou legislativu a na konkrétních příkladech ukážeme, jak jednotlivé konflikty efektivně řešit.
Termín
1. blok: středa, 3. 4. 2024 | 09:00 - 11:002. blok: středa, 3. 4. 2024 | 12:00 - 14:00
Nehodí se vám termín? Budete moci během 14 dnů využít nahrávku.
Místo
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Anebo získejte každý 15% slevu, pokud přihlásíte dva nebo více účastníků. Ceny jsou uvedeny bez DPH.
Detaily
Přednáší
Pokyny
Objednat
ZAMĚŘENÍ
Na spokojenosti pacientů stojí a padá dobré jméno každého poskytovatele zdravotních služeb. Velkou roli přitom hraje způsob, jakým poskytovatel přistupuje ke stížnostem. Shrneme aktuální legislativu, probereme práva a povinnosti zdravotníků i pacientů a pojmenujeme nejčastější konflikty ve zdravotnictví. Doporučíme vám, jak postupovat při řešení stížností, jakým způsobem vést související agendu a jak se připravit na povinnost zřízení institutu ombudsmana ve vašem zařízení.
KOHO OSLOVÍme
Online seminář Jak řešit stížnosti na poskytovatele zdravotní péče je určen pro nemocniční ombudsmany nebo zájemce o tuto pozici, dále pro vedoucí pracovníky ve zdravotnictví a zaměstnance odborů zdravotnictví Krajských úřadů a magistrátů. Ocení jej i zájemci z řad pacientských organizací a vyučující zdravotnických oborů.
PROGRAM
1. Proč a jak vznikají konflikty ve zdravotnictví
rozdílný pohled v očekávání pacientů vs. možnosti poskytovatelů a systému
systém zdravotnictví, společenská atmosféra, politika,
úloha médií a jejich častá mediální zkratka
doplňující dotazy a úvahy
2. Současná legislativa, metodika MZČR, agenda stížností u poskytovatele
současná legislativa zákon č.372/2011 Sb. o ZS a podmínkách jejich poskytování
metodický pokyn k vyřizování stížností podle části osmé zákona o zdravotních službách s využitím institutu nemocničního ombudsmana, zřizování pozice NO
agenda stížností a práce s agendou, postup vyřizování s využitím nemocničního ombudsmana
další možnosti, jak a kam a jak podat stížnost na poskytovatele
doplňující dotazy
3. Řešení konfliktních situací
zkušenosti, modelové případy
zvyšující se počty útoků na zdravotníky
důležitost komunikace a mediace při konfliktních situací a jejich etický rozměr
doplňující dotazy
4. Asociace ombudsmanů ve zdravotnictví ČR
výměna zkušeností, standardizace postupů a řešení, spolupráce na metodice MZ
spolupráce s pacienty a dalšími organizacemi a veřejností
na jaké straně nemocniční ombudsman stojí?
doplňující dotazy
5. Závěrečný prostor pro celkovou diskusi a shrnutí, otázky DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník online semináře získáte certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře je přednáška a podkladové materiály. Jednoduché technické pokyny, jak se připojit online k přímému přenosu této akce, obdržíte v předstihu od našeho zákaznického servisu.
Kdo pro vás přednáší
Petr Ballek
Petr Ballek pracoval řadu let jako investigativní novinář a režisér v TV médiích, kde se mimo jiné věnoval zdravotnictví a sociálním oblastem. Od roku 2007 působí ve zdravotnictví a nemocničním prostředí jako PR manažer, specialista na komunikaci a od roku 2016 jako nemocniční ombudsman. Posledních pět let je předsedou Asociace ombudsmanů ve zdravotnictví ČR.
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Přímý přenos tohoto programu můžete sledovat z pohodlí vaší kanceláře nebo z domova online. Bez nutnosti kamkoli dojíždět.
Technické pokyny pro připojení k přímému přenosu od nás v předstihu obdržíte.
Ke sledování budete potřebovat jakékoli zařízení připojené k internetu - počítač, tablet, mobil. V průběhu akce budete moci klást lektorovi otázky, které lektor zodpoví v diskusní části.
Poslech vám zajistí běžné reproduktory, použití sluchátek vám však poskytne větší komfort.
Nezbývá než slovy klasika popřát:
"Ostrý obraz a dobrý zvuk".
Litujeme, na tuto akci se již není možné objednat. V případě zájmu o nový termín, kontaktujte náš zákaznický servis.
Děkujeme.