Jak na děti s poruchami pozornosti ve škole (Proběhlo)
Seminář
Možnosti podpory a strategie výuky dětí s poruchami pozornosti ADHD a ADD.
Počty školáků s poruchami pozornosti rostou. Podle údajů Asociace dětské a dorostové psychiatrie trpí syndromem ADHD čtyři až šest procent dětské populace. Práce s žáky s touto diagnózou vyžaduje specifický přístup pedagoga. Objasníme vám, jak je podporovat v jejich úsilí a jak s nimi systematicky pracovat ve spolupráci s asistentem pedagoga.
Termín
1. blok: čtvrtek, 24. 3. 2022 | 09:00 - 11:002. blok: čtvrtek, 24. 3. 2022 | 12:00 - 14:00
Nehodí se vám termín? Budete moci využít nahrávku, kterou dostanete.
Místo
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Anebo získejte každý 15% slevu, pokud přihlásíte dva nebo více účastníků. Ceny jsou uvedeny bez DPH.
Detaily
Přednáší
Pokyny
Objednat
ZAMĚŘENÍ
Práce s dětmi s poruchami pozornosti klade na pedagoga zvýšené nároky. Vyžaduje citlivý a individuální přístup, specifické postupy řešení vzdělávacích problémů a úzkou spolupráci s asistentem pedagoga na základě doporučení pedagogicko-psychologické poradny.
Seminář vám pomůže zorientovat se v systému péče a reedukace žáků s ADHD a ADD. Představíme vám optimální strategie ve výuce a objasníme možnosti spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga i pravidla efektivní komunikace s rodiči a ostatními pedagogy.
KOHO OSLOVÍme
Online seminář Jak na děti s poruchami pozornosti ve škole je určen především řídícím pracovníkům a pedagogům ZŠ a SŠ.
PROGRAM
1. Poruchy pozornosti ADHD a ADD, jejich definice a projevy
základní terminologie
příčiny vzniku poruch pozornosti
důsledky poruch pozornosti – dopady ve výuce
2. Kompetence asistenta pedagoga ve vzdělávání
3. Způsoby spolupráce pedagoga a asistenta pedagoga
aktivní budování vztahu mezi pedagogem a asistentem pedagoga
praktické náležitosti spolupráce – pravidelná příprava na vyučovací proces
4. Organizace péče o dítě s poruchou pozornosti
program modifikace chování doma a ve škole
spolupráce s odborným pracovištěm
jednotlivé terapie a jejich možnosti
opatření ze strany školy
5. Strategie výuky
jasné instrukce a pokyny, význam pevného řádu
pozitivní posilování, mírné tresty
pobídky – systém odměn
upoutání pozornosti
relaxace
sebekontrola a sebehodnocení
6. Spolupráce
zásady efektivní komunikace s rodiči žáka
individuální poradenství
možnosti spolupráce s ostatními pedagogy
7. Prostor pro vaše dotazy DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník online semináře certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře je přednáška a podkladové materiály. Jednoduché technické pokyny, jak se připojit online k přímému přenosu této akce, obdržíte v předstihu od našeho zákaznického servisu.
Kdo pro vás přednáší
Mgr. Marika Kropíková
Marika Kropíková je speciální pedagog, znalec v oboru školství, lektor, autor odborných článků, poradce a mediátor škol. Má praxi v přímé pedagogické činnosti ve školách různých druhů a na různých pozicích. V oblasti lektorování se zabývá edukací v kontextu školské legislativy a etopedií, logopedií a inkluzí.
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Přímý přenos tohoto programu můžete sledovat z pohodlí vaší kanceláře nebo z domova online. Bez nutnosti kamkoli dojíždět.
Technické pokyny pro připojení k přímému přenosu od nás v předstihu obdržíte.
Ke sledování budete potřebovat jakékoli zařízení připojené k internetu - počítač, tablet, mobil. V průběhu akce budete moci klást lektorovi otázky, které lektor zodpoví v diskusní části.
Poslech vám zajistí běžné reproduktory, použití sluchátek vám však poskytne větší komfort.
Nezbývá než slovy klasika popřát:
"Ostrý obraz a dobrý zvuk".
Litujeme, na tuto akci se již není možné objednat. V případě zájmu o nový termín, kontaktujte náš zákaznický servis.
Děkujeme.