Jak formativně hodnotit při frontálním vyučování (Proběhlo)
Seminář
Formativní hodnocení jako příležitost k žákovskému i učitelskému rozvoji.
Jednou z nejčastějších forem vyučování je frontální výuka. Je to skvělý způsob, jak učit, ale ne vždy se nám daří zapojit do ní všechny děti. Abychom ve frontálně vedené třídě mohli pracovat formativním způsobem, potřebujeme aktivizovat všechny děti ve třídě a mít k dispozici důkazy o jejich učení. Představíme vám konkrétní techniky a postupy, jak formativně hodnotit při frontálním vyučování.
Termín
1. blok: úterý, 21. 3. 2023 | 13:00 - 15:002. blok: čtvrtek, 23. 3. 2023 | 13:00 - 15:00
Nehodí se vám termín? Budete moci během 14 dnů využít nahrávku.
Místo
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Anebo získejte každý 15% slevu, pokud přihlásíte dva nebo více účastníků. Ceny jsou uvedeny bez DPH.
Detaily
Přednáší
Pokyny
Objednat
ZAMĚŘENÍ
Formativní hodnocení může probíhat pouze za předpokladu, že dětem vytvoříme bezpečné prostředí. V takto nastavené třídě děti cítí, že smí říkat, co si myslí, a že mohou dělat chyby, které slouží (nejen jim) k dalšímu učení. Ukážeme vám, jak vést efektivní celotřídní diskuze a jak vizualizovat žákovské přemýšlení , aby si děti mohly být vzájemně zdrojem učení. Nabídneme konkrétní typy úloh, které motivují děti k hledání alternativních řešení a nám vyučujícím poskytují cenné důkazy o jejich učení.
KOHO OSLOVÍme
Online seminář Jak formativně hodnotit při frontálním vyučování je určen zejména pro učitelky a učitele na prvním stupni základních škol. Inspiraci pro svou práci v něm však naleznou i vyučující druhého stupně ZŠ.
PROGRAM
Formativní hodnocení – příležitost formovat žákovské uvažování v okamžiku, kdy se žačky a žáci učí
Frontální vyučování – známe jeho úskalí a především potenciál pro zapojení všech dětí do procesu učení?
Kdy vznikají při frontální výuce příležitosti k formativnímu hodnocení? Za jakých podmínek je možné uslyšet (a především uvidět) žákovský hlas?
Tipy pro efektivně vedené celotřídní diskuze, do kterých se zapojují všechny děti
Tipy otevřených zadání pro frontálně vedenou výuku, jejíž cílem je vizualizovat žákovské uvažování
Příležitost prožít si konkrétní techniky a aktivity na vlastní kůži a především vzájemně sdílet naše pedagogické zkušenosti a reflektovat je z hlediska příležitostí (naplněných i nenaplněných) pro formativní hodnocení
DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník online semináře získáte certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře je přednáška a podkladové materiály. Jednoduché technické pokyny, jak se připojit online k přímému přenosu této akce, obdržíte v předstihu od našeho zákaznického servisu.
Kdo pro vás přednáší
Mgr. Anna Babanová
Anna Babanová pracuje jako učitelka na prvním stupni ZŠ v Praze. Kromě toho pracuje nárazově také jako lektorka a metodička programu Začít spolu v organizaci Step by Step ČR. Svůj zájem dlouhodobě věnuje problematice responzivního vyučování, formativního hodnocení, kolegiální spolupráce a genderově citlivého vzdělávání. Je autorkou publikací Centra aktivit: Cesta ke smysluplnému učení a Dvanáct ověřených metod pro rozvoj kolegiální spolupráce .
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Přímý přenos tohoto programu můžete sledovat z pohodlí vaší kanceláře nebo z domova online. Bez nutnosti kamkoli dojíždět.
Technické pokyny pro připojení k přímému přenosu od nás v předstihu obdržíte.
Ke sledování budete potřebovat jakékoli zařízení připojené k internetu - počítač, tablet, mobil. V průběhu akce budete moci klást lektorovi otázky, které lektor zodpoví v diskusní části.
Poslech vám zajistí běžné reproduktory, použití sluchátek vám však poskytne větší komfort.
Nezbývá než slovy klasika popřát:
"Ostrý obraz a dobrý zvuk".
Litujeme, na tuto akci se již není možné objednat. V případě zájmu o nový termín, kontaktujte náš zákaznický servis.
Děkujeme.