Inventarizace – jak ji správně provést ve firmě (Proběhlo)
Seminář
Jak se připravit na inventarizaci ve firmě podle aktuálně platných předpisů.
Inventarizace je nezbytnou součástí kontrolního systému každé účetní jednotky, která se řídí zákonem o účetnictví. Ukážeme, jak se připravit na nadcházející inventury majetku a závazků v návaznosti na aktuální znění právních předpisů. Zaměříme se na správné sestavení plánu inventur, povinnosti členů inventarizačních komisí, strukturu potřebných podkladů pro inventury i výstupních dokumentů prokazujících správné provedení inventur k 31. 12. 2023.
Termín
1. blok: pátek, 27. 10. 2023 | 09:00 - 11:002. blok: pátek, 27. 10. 2023 | 12:00 - 14:00
Nehodí se vám termín? Budete moci během 14 dnů využít nahrávku.
Místo
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Anebo získejte každý 15% slevu, pokud přihlásíte dva nebo více účastníků. Ceny jsou uvedeny bez DPH.
Detaily
Přednáší
Pokyny
Objednat
ZAMĚŘENÍ
Inventarizace majetku a závazků je spojena s častými nejasnostmi a chybami, ať už v procesu plánování nebo v průběhu samotné inventury. Ačkoli je inventarizace nezbytnou součástí kontrolního systému každé účetní jednotky, pochybení v této oblasti jsou častým nálezem kontrolních orgánů a auditorů.
Budeme se věnovat problémovým okruhům jednotlivých inventarizačních procesů – přípravě, samotné realizaci, ukončení a správnému výstupu z inventarizace . Dozvíte se, jaké povinnosti by měly splňovat inventarizační komise, jak efektivně sestavit plán inventur i jak navrhnout strukturu vstupních a výstupních dokumentů.
KOHO OSLOVÍme
Seminář Inventarizace – jak ji správně provést osloví všechny zaměstnance firem, kteří jsou odpovědní za přípravu inventarizace, jsou členy inventarizačních komisí, případně kontrolují soulad postupu účetní jednotky s platnými právními předpisy z pozice vnitřního kontrolního systému, konsolidační skupiny, auditora, konzultanta atd.
PROGRAM
Legislativa v r. 2023 a stručná informace o přípravě nových předpisů
Seznámení s prováděcí vyhláškou platnou pro veřejný sektor, avšak využitelnou i pro optimalizaci některých činností u inventur podnikatelských subjektů
Volba rozhodného dne, prvotní a rozdílová inventura
doporučené postupy s vazbou na historické změny právních předpisů
Plán inventur a harmonogram účetní závěrky
Inventarizační komise
určení zodpovědnosti členů komisí s vazbou na připojování jejich podpisových záznamů k účetním záznamům vzniklým při inventarizaci
Realizace fyzických a dokladových inventur
Příklady inventarizačních evidencí
jak připravit podklady pro zahájení činnosti inventarizačních komisí
Zajištění údajů z katastru nemovitostí pro potřeby ověření správnosti všech údajů zachycených v účetnictví
příklady kontrolovaných údajů
Kontrola správnosti ocenění aktiv i pasiv
Ověření fyzické existence majetku
inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího – využití znění vyhlášky
Provedení dokladové inventury
příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky
příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody
Inventurní soupisy a dodatečné inventurní soupisy
příklady příloh inventurních soupisů
rozšířené nároky na komentáře
podpisové záznamy zodpovědných osob
Příklady zjištěných rozdílů při inventarizaci a možnosti jejich řešení
rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání
odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě
jak zaúčtovat inventarizační rozdíly (Český účetní standard pro podnikatele č. 007 - Inventarizační rozdíly a ztráty v rámci norem přirozených úbytků zásob)
Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů
Stanovisko MFČR k §77 a 78 zákona o DPH
Dopady do základu daně z příjmů
Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu a „inventarizační zprávy“
Celková rekapitulace – například formou Inventarizační zprávy, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení
DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník online semináře získáte certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře je přednáška a podkladové materiály. Jednoduché technické pokyny, jak se připojit online k přímému přenosu této akce, obdržíte v předstihu od našeho zákaznického servisu.
Kdo pro vás přednáší
Ing. Hana Juráňová
Hana Juráňová působí jako jednatelka auditorské společnosti FSG Finaudit v Olomouci. Je členkou sekce pro neziskové organizace při Komoře daňových poradců a má bohaté zkušenosti s metodickou pomocí klientům z oblasti územně samosprávných celků. Zabývá se také publikační činností v oblasti inventarizace a účetnictví ve veřejné správě.
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Přímý přenos tohoto programu můžete sledovat z pohodlí vaší kanceláře nebo z domova online. Bez nutnosti kamkoli dojíždět.
Technické pokyny pro připojení k přímému přenosu od nás v předstihu obdržíte.
Ke sledování budete potřebovat jakékoli zařízení připojené k internetu - počítač, tablet, mobil. V průběhu akce budete moci klást lektorovi otázky, které lektor zodpoví v diskusní části.
Poslech vám zajistí běžné reproduktory, použití sluchátek vám však poskytne větší komfort.
Nezbývá než slovy klasika popřát:
"Ostrý obraz a dobrý zvuk".