Inventarizace – jak ji správně provést (Proběhlo)
Seminář
Jak se připravit na inventarizaci majetku a závazků podle aktuálně platných předpisů.
Inventarizace je nezbytnou součástí kontrolního systému každé veřejné instituce, přitom pochybení v této oblasti patří k nejčastějším nálezům kontrolních orgánů. Poradíme, jak se připravit na nadcházející inventury majetku v návaznosti na novelu inventarizační vyhlášky. Neopomeneme zmínit správné sestavení plánu inventur, povinnosti členů inventarizačních komisí i jak správně provést tzv. zjednodušenou inventuru.
Termín
Středa, 24. 11. 2021 | 09:00 - 15:30
Místo
Praha - Hotel Occidental****
Ceny jsou uvedeny bez DPH. Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Nebo získejte každý 15% slevu v případě, že přihlásíte dva nebo více účastníků.
Detaily
Přednáší
Místo
Objednat
ZAMĚŘENÍ
Inventarizace majetku a závazků je spojena s častými nejasnostmi a chybami, ať už v procesu plánování nebo v průběhu samotné inventury. Ačkoli je inventarizace nezbytnou součástí kontrolního systému, pochybení v této oblasti jsou nejčastějším nálezem kontrolních orgánů. Připravte se tedy včas na budoucí inventuru. Budeme se věnovat problémovým okruhům jednotlivých inventarizačních procesů – přípravě, samotné realizaci, ukončení a správnému výstupu z inventarizace . Dozvíte se, jaké povinnosti musí splňovat inventarizační komise, jak efektivně sestavit plán inventur i jak správně provést zjednodušenou inventuru.
KOHO OSLOVÍme
Seminář Inventarizace – jak ji správně provést osloví všechny zaměstnance veřejného sektoru, kteří provádějí inventarizace nebo jsou členy inventarizačních komisí.
PROGRAM
Legislativa v r. 2021, její aplikace do plánu inventur, volba rozhodného dne
Rekapitulace významných změn vyhlášky v oblasti inventarizace vlastních zdrojů
Stručný výklad prováděcí vyhlášky, cíle inventarizace
Prvotní, rozdílová a zjednodušená inventura – doporučené postupy s vazbou na změny právních předpisů
Plán inventur po novele vyhlášky a harmonogram účetní závěrky
Inventarizační komise, určení zodpovědnost členů komisí
Realizace fyzických a dokladových inventur
Jak správně provést inventuru účtu 403 – investiční transfery
Příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence
Příklady zúčtovatelných rozdílů včetně inventarizačních rozdílů zjištěných při inventarizaci
Příprava účetních záznamů inventarizačních nebo zúčtovatelných rozdílů
Zajištění údajů z katastru nemovitostí pro potřeby ověření správnosti všech údajů zachycených v účetnictví – příklady kontrolovaných údajů
Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů
kontrola správnosti odpisového plánu, stručná rekapitulace ČÚS č. 708, zůstatková hodnota, počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku, zbytková hodnota, odpovědi na dotazy MFČR
Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího
Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody
Inventurní soupisy, dodatečné a zjednodušené inventurní soupisy, obsah pojmů
Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob
Definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů – příklady nejčastěji zjištěných rozdílů. Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů. Stanovisko MFČR k novele zákona o DPH
Rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě
Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu s povinným obsahem dle vyhlášky
Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení po novele inventarizační vyhlášky
DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník semináře získáte certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře jsou přednáška, podkladové materiály a občerstvení. Pokud máte dietologická omezení (např. alergie na lepek), uveďte je do poznámky v objednávkovém formuláři, rádi pro vás zařídíme odpovídající stravu.
Kdo pro vás přednáší
Ing. Hana Juráňová
Hana Juráňová působí jako jednatelka auditorské společnosti FSG Finaudit v Olomouci. Je členkou sekce pro neziskové organizace při Komoře daňových poradců a má bohaté zkušenosti s metodickou pomocí klientům z oblasti územně samosprávných celků. Zabývá se také publikační činností v oblasti inventarizace a účetnictví ve veřejné správě.
Místo konání
Praha - Hotel Occidental****
Hotel se nachází nedaleko centra Prahy. Je v těsné blízkosti dvou stanic metra C a hlavní obchodní a komerční zóny Prahy 4. Seminární a konferenční prostory disponují přírodním osvětlením, bezplatným wi-fi připojením, klimatizací a širokým audiovizuálním vybavením.
Adresa : Na strži 32/1660, 140 00 Praha 4, tel: 296 772 111, www.barcelo.com
Doprava:
MHD: Metrem C na stanici Budějovická a dále jednu stanici autobusem 118, 170, 121 na stanici Krčská, hotel je dále vpravo po směru jízdy - vysoká bílá budova.
Autem: Nejbližší zpoplatněné parkoviště je cca 250 m od hotelu – mapku najdete zde .
zobrazit na Google mapě
Litujeme, na tuto akci se již není možné objednat. V případě zájmu o nový termín, kontaktujte náš zákaznický servis.
Děkujeme.