Inventarizace - jak ji správně provést (Proběhlo)
Seminář
Blíží se inventarizace majetku a závazků – jak postupovat po aktuální novelizaci vyhlášky č. 270/2010 Sb.
Inventarizace je nezbytnou součástí kontrolního systému každé veřejné instituce a právě pochybení v této oblasti patří k nejčastějším nálezům kontrolních orgánů. Roční inventury se blíží po novele vyhlášky účinné od 1.1.2018 – proto poradíme, jak postupovat při inventarizaci majetku v souladu s aktuálními právními předpisy, jak efektivně sestavit plán inventur a jaké jsou povinnosti členů inventarizačních komisí.
Místo
Praha - Hotel Amarilis
Ceny jsou uvedeny bez DPH. Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Nebo získejte každý 15% slevu v případě, že přihlásíte dva nebo více účastníků.Výhoda: Přihlášeným účastníkům nabízíme možnost předem zaslat své dotazy, které lektorka zodpoví v průběhu semináře.
Detaily
Přednáší
Místo
Objednat
ZAMĚŘENÍ SEMINÁŘE
Proces inventarizace majetku a závazků je spojen s častými nejasnostmi a chybami, ať už v procesu plánování nebo v průběhu samotné inventury. Ačkoliv je inventarizace nezbytnou součástí kontrolního systému, pochybení v této oblasti je nejčastějším nálezem kontrolních orgánů.
Budeme se proto věnovat problémovým okruhům jednotlivých inventarizačních procesů - přípravě, samotné realizaci, ukončení a správnému výstupu z inventarizace . Dozvíte se, jaké povinnosti musí splňovat inventarizační komise podle platné vyhlášky č. 270/2010 Sb. po její aktualizaci s účinností od 1.1.2018.
KOHO SEMINÁŘ OSLOVÍ
Seminář Inventarizace – jak ji správně provést osloví všechny zaměstnance veřejného sektoru, kteří provádí inventarizace nebo jsou členy inventarizačních komisí.
PROGRAM (9,00 – 15,30 HOD)
Doporučené úpravy obsahu inventurních evidencí. Povinnosti kontrol pohledávek a závazků v rámci konsolidace.
Stručná rekapitulace prováděcí vyhlášky, cíle inventarizace.
Prvotní, rozdílová a zjednodušená inventura - doporučené postupy s vazbou na změny právních předpisů
Plán inventur po novele vyhlášky a harmonogram účetní závěrky.
Inventarizační komise, určení zodpovědnost členů komisí.
Realizace fyzických a dokladových inventur.
Příklady inventarizačních evidencí - inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence.
Příklady zúčtovatelných rozdílů včetně inventarizačních rozdílů zjištěných při inventarizaci.
Příprava účetních záznamů inventarizačních nebo zúčtovatelných rozdílů.
Zajištění údajů z katastru nemovitostí pro potřeby ověření správnosti všech údajů zachycených v účetnictví - příklady kontrolovaných údajů.
Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů.
Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího.
Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody.
Inventurní soupisy, dodatečné a zjednodušené inventurní soupisy, obsah pojmů. Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob.
Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence včetně připojení podpisových záznamů, zjišťování příčin vyčíslených rozdílů, sestavení inventurního soupisu s povinným obsahem dle vyhlášky.
Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení. Změny v jejím obsahu po 1. 1. 2018
DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník semináře získáte certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení po celý den a teplý oběd. Pokud máte dietologická omezení (např. alergie na lepek), uveďte je do poznámky v objednávkovém formuláři, rádi pro vás zařídíme odpovídající stravu.
Kdo pro vás přednáší
Ing. Hana Juráňová
Hana Juráňová působí jako jednatelka auditorské společnosti FSG Finaudit v Olomouci. Je členkou sekce pro neziskové organizace při Komoře daňových poradců a má bohaté zkušenosti s metodickou pomocí klientům z oblasti územně samosprávných celků. Zabývá se také publikační činností v oblasti inventarizace a účetnictví ve veřejné správě.
Místo konání
Praha - Hotel Amarilis
Amarilis je stylový bezbariérový hotel, zařízený podle pravidel Feng Shui, umístěný v samém centru Prahy nedaleko Václavského náměstí. Kongresové centrum hotelu poskytuje maximální komfort a pohodlí svým hostům, samozřejmostí je moderní audiovizuální zařízení a bezdrátové připojení k internetu. Hotelová restaurace Amaryla nabízí pokrmy zásadně z čerstvých surovin, včetně jídel vhodných pro vegetariánskou a bezlepkovou dietu.
Adresa : Štěpánská 18, Praha 1, https://www.amarilis.com
Doprava: Metrem "B" do stanice metra Karlovo náměstí a dále tramvají 4, 6, 16, 22 na zastávku Štěpánská, na první křižovatce vlevo cca 250 m ulicí Štěpánská . Nebo metrem "A" do stanice Můstek, dále po Václavském náměstí v pravé části směrem k Národnímu muzeu, po cca 50 m zabočte vpravo do ulice Štěpánská a pokračujte nahoru cca 250 m. Nebo metrem "C" do stanice Muzeum, dále pěšky dolů po Václavském náměstí třetí křižovatka vlevo do ulice Štěpánská. – mapu najdete zde
Vzhledem k omezeným možnostem parkování v centru Prahy doporučujeme řidičům auto ponechat na některém ze záchytných parkovišť v okrajových částech města v blízkosti MHD.
zobrazit na Google mapě