Zaměření
Školy za poslední dva roky ukázaly, jak jsou adaptabilní a jaký potenciál ve smyslu digitalizace výuky v nich dřímá. Zato si zaslouží podporu ve formě kvalitních aktuálních informací, sdílení zkušeností, ale i podpůrných dotací , které jim pomohou v dalším růstu.
V rámci konference získáte informace k aktuální změně RVP v oblasti informatiky a inspirativní novinky, jak změny nenásilně ve škole nastavit . Věnovat se budeme ale i bezpečnosti ICT, a to jak z technologického, tak také z psychosociálního hlediska. Na závěr shrneme i dotační možnosti pro podporu moderních technologií na školách.
Koho oslovíme
Konference ICT ve školách je určena pro zástupce základních a středních škol na úrovni vedení, ICT metodiků a koordinátorů, učitelů informatiky a všech dalších zájemců.
Program
Změny RVP pro výuku informatiky a jak je implementovat do výuky
Revize RVP na základě aktuálního opatření MŠMT postavila školy před úkol upravit ŠVP dle nových požadavků. Projdeme si společně dlouho očekávanou revizi z pohledu ředitele školy – objasníme důvody, cíle a změny, které nás čekají. Ukážeme praktické možnosti a konkrétní příklady úpravy ŠVP na základní škole.Mgr. Karel Moric, MBA, ředitel Základní a mateřské školy Ludgeřovice
Rozvoj informatického myšlení ve škole
Programování, robotika a rozvoj informatického myšlení jsou témata, o kterých se mluví ve školství už dlouho. Pojďme se ale prakticky podívat na to, jaké zkušenosti z výuky mají učitelé na základních školách v Plzni. Je programování cílem nebo prostředkem k něčemu jinému? Jak ho začlenit do výuky a proč? Jak programování k danému účelu co nejlépe využít a maximálně rozvíjet myšlení našich žáků?Mgr. Martina Kupilíková, ředitelka Centra robotiky Správy informačních technologií města Plzně
Kybernetická bezpečnost online prostředků a hlavní hrozby
Výuka na dálku přináší mnoho nového, včetně hrozeb týkajících se bezpečnosti. Jak je to s bezpečností video nástrojů, emailu a přes internet posílaných dokumentů? Vzdálená komunikace vyžaduje odpovědné zacházení s riziky nejen na straně školy, ale i žáků tak, aby nemohlo dojít ke zneužití. Petr Loužecký, Algotech
Kyberšikana, její projevy a aktuální podoba
Současná protipandemická omezení ještě více přesunula děti a mládež do online světa, kde jsou schopni strávit i dvanáct hodin denně. Anonymní účty, únik od reality, upínání se k falešným hodnotám, pasivní zabíjení času tráveného v online prostoru – intenzita, kterou mladí tímto směrem jdou, je přinejmenším alarmující. Jaké jsou dnes nejaktuálnější negativní projevy a jak může škola pomoci?Ing. Jiří Palyza, výkonný ředitel Národního centra bezpečnějšího internetu
Dotace na moderní technologie do škol
Nové dotační programy 2021 – 2027 přinesou základním a středním školám možnost investovat například do vybudování a vybavení odborných učeben, budování vnitřní konektivity škol a rozvoje digitalizace. V rámci regionálního vzdělávání bude podpora zaměřena na proměnu obsahu vzdělávání, zajištění systému podpory profesního rozvoje vedoucích pracovníků škol či řízení vzdělávání. Příspěvek zmíní i ostatní příležitosti mimo standardní operační programy.Ing. Tomáš Musil, GRANT ADVISOR
DALŠÍ INFORMACE
V ceně konference jsou přednášky a podkladové materiály. Jednoduché technické pokyny, jak se připojit online k přímému přenosu této akce, obdržíte v předstihu od našeho zákaznického servisu.
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Přímý přenos tohoto programu můžete sledovat z pohodlí vaší kanceláře nebo z domova online. Bez nutnosti kamkoli dojíždět.
Technické pokyny pro připojení k přímému přenosu od nás v předstihu obdržíte.
Ke sledování budete potřebovat jakékoli zařízení připojené k internetu - počítač, tablet, mobil. V průběhu akce budete moci klást lektorovi otázky, které lektor zodpoví v diskusní části.
Poslech vám zajistí běžné reproduktory, použití sluchátek vám však poskytne větší komfort.
Nezbývá než slovy klasika popřát:
"Ostrý obraz a dobrý zvuk".