Online kurz
Správa vozového parku – fleet management
Průvodce efektivní správou služebních vozidel vaší organizace aneb jak optimalizovat náklady, a přitom vhodně inovovat.
Profesionální fleet manažer má přehled o trhu, ekonomice, legislativě, ale i nových trendech. To vše by měl být schopen využít při řízení celého vozového parku s cílem úspory nákladů a zefektivňování jeho provozu. Správným nastavením kritérií výběru a pravidel provozu služebních vozidel lze docílit značných úspor. V rámci našeho kurzu vaši správci získají maximum aktuálních informací pro svá správná rozhodnutí při řízení vašeho autoprovozu.
Místo: Online
Termín: 27. 8. 2025 - 8. 10. 2025
Online kurz
Finanční plánování pro inteligentní firmu
Sestavení finančního plánu má přesná pravidla. Bez precizních znalostí bude firma plout náhodně – jako loď bez mapy a kompasu.
Finanční plánování je systematická a technická disciplína a stojí za to se ji naučit. Základní pravidla jsou jasně daná a při tvorbě dobrého finančního plánu je nutné je důsledně respektovat. V opačném případě se společnost nemůže spolehlivě opřít o plánované informace při finančních rozhodnutích a šířeji při řízení podniku. Na tomto kurzu zvládnete tuto náročnou disciplínu díky ideální kombinaci online seminářů s lektorem a distančního samostudia.
Místo: Online
Termín: 5. 9. 2025 - 3. 10. 2025
Online kurz
ESG manažer – od strategie k reportingu
Buďte připraveni na život s ESG – strategie a reporting nejen jako povinnost, ale jako konkurenční výhoda.
ESG reporting je povinný pro řadu velkých společností a ve svém důsledku i pro jejich dodavatele a ty, kteří chtějí zvýšit své renomé u finančních institucí. Využije ho i veřejná správa při demonstraci své sociální odpovědnosti. V rámci kurzu se detailně zorientujete v aktuální podobě ESG regulace. Pochopíte, jak vytvořit funkční ESG strategii a jaká data budete potřebovat pro kvalitní reporting ve všech pilířích ESG. Vše s důrazem na okamžitou praktickou aplikaci ve vaší organizaci.
Místo: Online
Termín: 11. 9. 2025 - 16. 10. 2025
Online kurz
Specifika účetnictví ve výrobním podniku
Zvládněte nástrahy účetních postupů ve výrobním provozu – praktický průvodce účtováním zásob, DPH a odpisů majetku.
Jako účetní ve výrobním podniku se ve své praxi setkáváte s typy operací, které se jinde vyskytují okrajově nebo vůbec. Právě účetně správné zachycení zásob, rozpracované výroby, odepisování, technického zhodnocování a s tím vším související otázky DPH představují složitý úkol. V kurzu zjistíte, jak vše správně zaúčtovat a předejít tak chybám v účetnictví vaší společnosti, které se mohou prodražit.
Místo: Online
Termín: 23. 9. 2025 - 5. 11. 2025
Online seminář
Technické zhodnocení – součást budovy, nebo samostatný majetek
Správně rozlišit opravu majetku a jeho technické zhodnocení je náročné, důsledky chyb jsou však závažné.
Provádíte ve firmě stavební úpravy a váháte, zda se jedná o technické zhodnocení majetku, nebo o jeho opravu? Oba pojmy od sebe často dělí jen tenká hranice, ale z účetního a daňového hlediska se jedná o dvě zcela odlišné záležitosti. Ukážeme vám, jak účetně posoudit rekonstrukci, modernizaci, ale i opravy technologických zařízení, kdy základem je správné určení charakteru majetku, a provedeme vás jejich účetními a daňovými dopady.
Místo: Online
Termín: Úterý, 23. 9. 2025
Online seminář
Jak na EUDR v praxi – nové nařízení proti odlesňování
Seznamte se včas s povinnostmi EUDR, které dopadnou na řadu výrobců i obchodníků.
Nařízení proti odlesňování (EUDR) klade na výrobce a distributory komodit a produktů spojených s odlesňováním a znehodnocováním lesů nové požadavky. Jak se nová opatření mohou dotknout vaší firmy, její výroby nebo obchodu? Čas na přípravu se krátí a splnění všech nových povinností bude znamenat zásahy do firemních systémů i procesů. Na semináři získáte aktuální informace a návod, jak pracovat s informačním systémem EUDR.
Místo: Online
Termín: Středa, 24. 9. 2025
Online seminář
Daňové a účetní náležitosti provozu fotovoltaické elektrárny
Získejte orientaci v labyrintu předpisů včetně novely energetického zákona účinné od 1. 8. 2025.
Instalace fotovoltaických panelů a provoz fotovoltaické elektrárny (FVE) jsou spojeny s významnými daňovými a účetními souvislostmi. Upozorníme na nejdůležitější daňové dopady využívání FVE a navazující výklady a doporučení. Zdůrazníme aktuální změny v odpisování po novele energetického zákona od 1. 8. 2025. Nasměrujeme vás ke správné a zároveň ekonomicky výhodné aplikaci těchto předpisů s ohledem na vaše konkrétní potřeby.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 2. 10. 2025
Online seminář
Nástrahy DPH v zahraničním obchodu
Odpovědi na vaše dotazy v oblasti DPH, pokud vyvážíte či dovážíte zboží do/z EU i třetích zemí.
Obchodní transakce se zahraničím jsou vždy spojeny s otázkou, jak správně účtovat a platit DPH. V praxi se často setkáváte s nejasnostmi, jaké daňové povinnosti a ve které zemi musí plátce daně plnit. Nabízíme vám odpovědi na nejčastější otázky spojené s aplikací DPH při obchodování se zahraničím, a to jak s EU, tak se třetími zeměmi. Využijte možnosti ptát se specialisty z finanční správy.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 16. 10. 2025
Online kurz
Reporting a controlling pro inteligentní firmu
Co nezměříte, nemůžete ani efektivně řídit ke splnění cíle. Nechte se inspirovat vedoucím katedry manažerského účetnictví VŠE jak na to.
Kurz je určen pracovníkům na manažerských pozicích, kteří vyhodnocují finanční situaci a výkonnost firmy nebo svěřeného úseku. Přitom, a to je nejdůležitější, chtějí nejen dobře porozumět obsahu reportovaných informací, ale také na jejich základě inteligentně řídit a správně se rozhodovat. Ve velmi krátké době zvládnete tuto náročnou disciplínu díky ideální kombinaci online seminářů a distančního samostudia.
Místo: Online
Termín: 17. 10. 2025 - 14. 11. 2025
Online kurz
Specialista provozu a údržby fotovoltaické elektrárny
Staňte se odborníkem na fotovoltaiku – od výběru a instalace až po efektivní provoz přizpůsobený pro vaši organizaci.
Naplánovat a spustit provoz FVE v organizaci je náročný projekt, a i zkušený manažer potřebuje pro jeho realizaci řadu zásadních informací a doporučení. Pokud chcete mít jistotu, že vše bude fungovat správně, bezpečně a maximálně efektivně, přihlaste se na odborný kurz plný praktických rad. Zorientujete se v technologiích, v principech výběru dodavatele, v provozu i údržbě FVE. Získáte praktické tipy, jak hlídat spotřebu a vyvarovat se zbytečných chyb.
Místo: Online
Termín: 23. 10. 2025 - 13. 11. 2025
Online seminář
Jednotné měsíční hlášení zaměstnavatelů – od 1. 4. 2026
Připravte se včas na JMHZ – jak bude fungovat a přinese pro zaměstnavatele skutečné zjednodušení?
Jako zaměstnavatelé odesíláte každý měsíc až 25 různých hlášení na více úřadů. JMHZ vám přinese centralizaci dat a povinnost odevzdávat pouze jedno souhrnné hlášení měsíčně. Změna pro vás bude administrativní úlevou jen tehdy, pokud se na ni včas připravíte. Na semináři se seznámíte se všemi detaily nových požadavků a ujasníte si nutný rozsah úprav vašich interních procesů. Pochopíte i to, jakým způsobem nový systém usnadní třeba vyplňování daňových přiznání.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 23. 10. 2025
Online seminář
Daňová optimalizace prakticky – tipy pro rok 2025
Právě nastává čas ověřit si aktuální možnosti snížení daňového základu – získejte aktuální doporučení pro tento rok.
Snižovat daňové zatížení je cílem každého podnikatele, ale vždy je třeba postupovat v souladu se zákonem. Mezi péčí řádného hospodáře a pokusem o daňový únik může být tenká linie. Nabízíme vám praktický sumář legálních možností daňové optimalizace s důrazem na změny v tomto roce – osvobození příjmů z prodeje cenných papírů, změny ve zdanění zaměstnaneckých benefitů nebo úpravy DPH.
Místo: Online
Termín: Středa, 29. 10. 2025
Online kurz
Specialista odměňování a benefitů
Vytvořte férový a motivující systém odměňování, který posílí vaši firmu i spokojenost zaměstnanců.
Odměňování a benefity patří k nejkomplikovanějším personálním agendám. Mnoho zaměstnavatelů řeší, jak nastavit mzdy spravedlivě a transparentně, jak motivovat zaměstnance a zároveň udržet rozpočet pod kontrolou. Kurz vám ukáže, jak se v problematice efektivně orientovat – od základních principů odměňování přes legislativní limity až po praktické návody, jak svůj systém vylepšit. Díky samostudiu si vše vyzkoušíte na vlastní praxi a odnesete si konkrétní řešení, které využijete ve vaší firmě.
Místo: Online
Termín: 5. 11. 2025 - 3. 12. 2025
Online seminář
Excel v účetní praxi
Excel a účetnictví patří neodmyslitelně k sobě – seznamte se s jeho užitečnými nástroji.
Jak vybrat v Excelu z nabízených funkcí a výpočtů ty nejužitečnější pro vaši účetní a ekonomickou praxi? Ukážeme různé typy účetních a ekonomických výpočtů. Poradíme, jak zpracovávat a vyhodnocovat velké objemy dat, jak je analyzovat a tvořit sofistikované strukturované přehledy a modely, které můžete předložit kolegům a vedení vaší organizace.
Místo: Online
Termín: Čtvrtek, 6. 11. 2025
Online seminář
Intrastat – povinnosti s výhledem 2026
Aktuální informace a pravidla pro vykazování statistiky vnitrounijního obchodu se zbožím.
Obchodujete-li s ostatními členskými státy Evropské unie a pohyby zboží přesahují 15 miliónů Kč za rok, týká se vás povinnost vykazovat údaje do Intrastatu. Poskytneme vám přehled současných pravidel a návodná doporučení postupu při vyplňování výkazu včetně možností oprav. Zaměříme se na aktuální změny i s výhledem na nadcházející rok.
Místo: Online
Termín: Pondělí, 10. 11. 2025
Online kurz
Specialista účtování DPH 2026
Velký přehled situací při účtování této daně včetně návodů na jejich řešení pro rok 2026.
Perfektní orientace v oblasti DPH vám umožní bezchybnou správu této daňové povinnosti a bezproblémové zapracování změn, které každoročně s novým kalendářním rokem přichází. Díky kvalitním znalostem budete schopni najít správnou argumentaci ve vztahu k obchodním partnerům či vůči správci daně v případě sporu nebo v případném daňovém řízení. Staňte se i vy specialistou a dopřejte si pocit jistoty při řešení běžných i komplikovaných obchodních případů.
Místo: Online
Termín: 11. 11. 2025 - 9. 12. 2025
Online seminář
Digitalizace a automatizace účetnictví prakticky
Od papírové účtárny k moderní online kanceláři hladce a bez přešlapů.
Účetnictví, stejně jako jiné obory, spěje ke stále masivnějšímu využívání digitalizace a tzv. papírová účtárna se pomalu, ale jistě stává minulostí. Kdo dosud váhal, má nejvyšší čas převést své účetní doklady do digitální podoby a automatizovat jednotlivé účetní procesy. Poradíme vám, jak lehce vplout do praxe online účetní kanceláře za stávajících legislativních podmínek i případných technických omezení.
Místo: Online
Termín: Středa, 12. 11. 2025