Aktuality spisové a archivní služby ve školách (Proběhlo)
Seminář
Datové schránky od 1. 7. 2017 a další legislativní nároky na správu dokumentů.
I ve školách neodkladná každodenní agenda odsouvá starost o spisovou službu málem na poslední místo zájmu. Od 1. 7. 2017 však byly nově pro školy a školská zařízení zřízeny datové schránky orgánů veřejné moci a došlo i k několika novelám zákona o archivnictví, vyhlášek o spisové službě a dalších předpisů. Máte ve vaší škole spisovku a archiv opravdu pod kontrolou?
Místo
Praha - Hotel Occidental****
Ceny jsou uvedeny bez DPH. Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Nebo získejte každý 15% slevu v případě, že přihlásíte dva nebo více účastníků.
Detaily
Přednáší
Místo
Objednat
ZAMĚŘENÍ SEMINÁŘE
Školy nemohou mít archiváře, takže: mají vaši pracovníci pověření výkonem spisové a archivní služby příslušné znalosti? Tato agenda podléhá řadě legislativních předpisů, které ovlivňuje i postupná elektronizace a slaďování s předpisy EU (e-archivace, směrnice eIDAS aj.).
Během jednoho dne vám nabídneme aktuální přehled povinností a práv škol a školských zařízení v souvislosti se správou dokumentů . Získáte potřebné informace pro správnou manipulaci s dokumenty v listinné i elektronické podobě, a to od jejich příjmu, vlastního vyhotovení až po jejich ukládání, využívání a výběr archiválií.
KOHO SEMINÁŘ OSLOVÍ
Seminář Aktuality spisové a archivní služby ve školách je zaměřen na všechny druhy škol, které patří podle § 3 odst. 1 zákona o archivnictví mezi tzv. veřejnoprávní původce a mají povinnost výkonu spisové služby. Osloví všechny pracovníky, kteří mají ve školách odpovědnost za správu dokumentů v listinné či elektronické podobě.
PROGRAM (9,00 – 15,30 HOD)
Spisová a archivní služba po novelách zákona o archivnictví a souvisejících předpisů (přehled legislativy)
Základní povinnosti a práva různých typů původců
Spisový řád a plán
Manipulace s dokumenty v analogové a v digitální podobě
Datové schránky - důsledky zřízení a konverze dokumentů
Správa specifických typů dokumentů ve školách a ve školských zařízeních
Organizace spisové služby: příjem, označování, evidence, vyřizování, odesílání a ukládání dokumentů
Výběr archiválií u původce ve spolupráci s příslušným veřejným archivem
Ukládání archiválií do archivů a jejich správa
Dotazy - diskuse
DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník semináře získáte certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení po celý den a teplý oběd. Pokud máte dietologická omezení (např. alergie na lepek), uveďte je do poznámky v objednávkovém formuláři, rádi pro Vás zařídíme odpovídající stravu.
Kdo pro vás přednáší
PaedDr. Bohumír Brom
Bohumír Brom má mnohaleté odborné zkušenosti z práce v archivech. Věnoval se především předarchivní péči u institucí státní správy s celostátní působností, dohledu na spisovou službu u zmíněných organizací a správě archiválií. Působí rovněž jako externí pedagog na Vysoké škole finanční a správní v Praze, a to se zaměřením na oblast spisové a archivní služby a veřejné správy v ČR.
Místo konání
Praha - Hotel Occidental****
Hotel se nachází nedaleko centra Prahy. Je v těsné blízkosti dvou stanic metra C a hlavní obchodní a komerční zóny Prahy 4. Seminární a konferenční prostory disponují přírodním osvětlením, bezplatným wi-fi připojením, klimatizací a širokým audiovizuálním vybavením.
Adresa : Na strži 32/1660, 140 00 Praha 4, tel: 296 772 111, www.barcelo.com
Doprava:
MHD: Metrem C na stanici Budějovická a dále jednu stanici autobusem 118, 170, 121 na stanici Krčská, hotel je dále vpravo po směru jízdy - vysoká bílá budova.
Autem: Nejbližší zpoplatněné parkoviště je cca 250 m od hotelu – mapku najdete zde .
zobrazit na Google mapě