Menu

Moduly kurzu Finanční řízení p.o. 2023

1) Celodenní prezenční seminář: pátek, 17. 3. 2022 | 9:00 – 15:30 
Specifika a nástroje finančního řízení příspěvkových organizací
  • Jaké jsou základní součásti finančního řízení v příspěvkové organizaci?
  • Jaké legislativní požadavky ovlivňují finanční řízení v příspěvkové organizaci a jak?
  • Jak funguje účetnictví a co se lze dozvědět z účetních výkazů?
  • Jak finanční řízení navazuje na strategii příspěvkové organizace
     
Distanční samostudium: 18. 3. – 2. 4. 2023 
  • Popis vybraného nástroje finančního řízení organizace, její sekce, odboru nebo oddělení dle volby účastníka kurzu. Je způsob, jakým je tento nástroj ve vaší organizaci využíván, vyhovující? A jaké změny byste případně navrhovali?

2) Celodenní prezenční seminář: pondělí, 3. 4. 2023 | 9:00 – 15:30 
Řízení nákladů a kalkulace cen
  • Úvod do řízení nákladů
  • Co je to kalkulace a jaké jsou metody jejího sestavení?
    • přímé a nepřímé náklady v kalkulaci
    • metody přiřazování nepřímých nákladů
    • alokace a alokační fáze
    • kalkulační vzorce
  • Odlišnosti kalkulací při řešení různých rozhodovacích úloh
    • kalkulace nákladů versus kalkulace ceny, strategie stanovování cen u poskytovaných služeb
    • procesní pohled na náklady – kalkulace s přiřazováním nákladů podle aktivit (activity-based costing)
    • náklady komplexity a náklady z pohledu teorie omezení

Distanční samostudium: 4. 4. – 27. 4. 2023 
  • Jakým způsobem jsou do finančního řízení Vaší organizace implementovány vybrané legislativní požadavky? Je způsob, jakým jsou implementovány, vyhovující? A jaké změny byste případně navrhovali?

3) Celodenní prezenční seminář: pátek, 28. 4. 2023 | 9:00 – 15:30 
Finanční plány a rozpočty
  • Jaké jsou funkce finančních plánů a rozpočtů
    • kritéria hospodárnosti, účelnosti a efektivnosti vynakládání finančních prostředků a vazba na příslušné legislativní požadavky
    • vazba plánů a rozpočtů na oblast veřejného nakupování
  • Jak se rozpočty sestavují: základní rozpočtovací tipy a triky
  • Jak se rozpočty vyhodnocují: nastavení systému reportingu a jeho následné využití
  • Specifika finančního a nefinančního reportingu:
    • jaké nástroje lze využít
    • jaká je vypovídací schopnost i omezení reportovaných údajů?
  • Řízení finančních a nefinančních rizik
  • Role interního a externího auditu

Závěr – online test – získání certifikátu o absolutoriu 

Termín vyhotovení testu, který se skládá online, závisí jen na vašich časových možnostech – můžete tak učinit kdykoli během deseti dnů od skončení kurzu. 

Nahoru