Moduly kurzu Efektivní správa nemovitostí
1) Celodenní seminář: pondělí, 29. 5. 2017 (9.00 – 15.30)
Základní pravidla a principy zavádění a řízení Facility Managementu
- Aktuálně platné, resp. připravované standardy pro Facility Management (EN 15221, ISO 55000, ISO 41000) a jejich význam
- Vztah Asset managementu, Property managementu a Facility managementu
- Problematika strategické, taktické a provozní úrovně řízení
- Formy a způsob zajištění FM služeb
- Jaké služby spadají do Facility managementu
- Silné a slabé stránky insourcingu a outsourcingu, aneb co je výhodné zajistit dodavatelsky
- Průběh implementace integrovaného Facility managementu do organizace krok za krokem
- Infrastrukturální (technický) Facility management a jeho role v celém oboru
- Evidence majetku a prostor
- Nezbytná dokumentace technické správy v kontextu řízení
- Problematika bezpečnosti v oblasti technického FM
- Základy stavební a TZB údržby v kontextu FM podpory
- Význam vyváženosti CAPEX a OPEX financování
2) Distanční samostudium: 30. 5. – 8. 6. 2017
- Na základě knihy Základy facility managementu (lektor je autorem)
- Úkol: analýza zajištění FM služeb ve vlastní organizaci (připravený formulář)
3) Celodenní seminář: pátek, 9. 6. 2017 (9.00 – 15.30)
Smluvní zajištění FM služeb a příprava výběrového řízení na FM poskytovatele
- Základy smluvního zajištění FM podle nových standardů
- FM smlouvy ve vztahu k nové legislativě (NOZ)
- Jak připravovat FM smlouvy
- Co má připravit Facility manažer
- Co má dopracovat právník
- Role nákupního úseku v přípravě podkladů
- Nejčastější nedostatky FM smluv
- Jak by měla vypadat FM smlouva (rámcová)
- Specifika servisních smluv SLA
- Na co nezapomenout a čeho se vyvarovat
- Ostatní smlouvy vyskytující se v oblasti FM
- Co by mělo být ve výběrovém řízení na FM poskytovatele
- Výběrová kriteria na FM poskytovatele
- Workshop: příprava podkladů pro výběrové řízení na poskytovatele FM
4) Distanční samostudium: 10. 6. – 25. 6. 2017
- Na základě knihy Základy facility managementu (lektor je autorem)
- Úkol: Připravit podklady pro právníka k přípravě SLA smlouvy na jednu konkrétní FM službu
5) Celodenní seminář: pondělí, 26. 6. 2017 (9.00 – 15.30)
Práce s informacemi a dokumenty v FM
- Jak nakládat s informacemi a dokumenty
- Pasporty, technické inventarizace, dokumentace, manuál objektu – to vše je nezbytné pro kvalitní funkci FM
- Význam požadavkového systému (Help Desku)
- SW podpora Facility managementu
- Jak vybrat CAFM systém
- Co by měl obsahovat a jak by měl být využíván CAFM systém
- Základy sběru dat a informací (amortizace, inventarizace)
6) Závěr: Distanční zkouška – online test – získání certifikátu o absolutoriu
Termín vyhotovení testu, který se skládá online, závisí jen na vašich časových možnostech – můžete tak učinit kdykoli během deseti dnů od skončení kurzu.