Menu

Moduly kurzu Asistentka starosty 2024

1) Online seminář: čtvrtek, 21. 3. 2024 
Veřejná správa v podmínkách obcí
  • Samostatná a přenesená působnost – jak je to důležité zejména při rozdělování příchozí pošty
  • Právní předpisy obce v kostce
  • Orgány obce a jejich vzájemné vztahy – kdo si co může ke komu dovolit

 Vybrané otázky z praxe asistentky starosty část I
  • Zápisy a usnesení z jednání zastupitelstva nebo rady – co je psáno, to je dáno
  • Práva a povinnosti zastupitelů – ať žijí jednací řády
  • Práva občana obce – kdo má na co nárok a co je již za hranou
  • Základy poskytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím – co dělat, když to přijde

Distanční samostudium: 22. 3. – 27. 3. 2024 
  • Prostudujte Metodické doporučení k činnosti územních samosprávných celků č. 2 „Dílčí aspekty související se zasedáními zastupitelstev obcí“, Praha: Ministerstvo vnitra, 2009 a č. 4 „Informování obce o své činnosti a participace občanů na územní samosprávě“, Praha: Ministerstvo vnitra, 2009.
  • Zpracujte případovou studii na téma soubor povinně zveřejňovaných informací ve vaší obci – zda ho máte aktuální, co vám chybí a jaký procesní mechanismus máte nastavený pro plnění povinností. 

2) Online seminář: čtvrtek, 28. 3. 2024 
Transparentnost a zveřejňování
  • Zveřejňování dokumentů na úřední desce a na internetu – hlavně neskenovat s podpisem
  • Úřední dopis – hlavičkový papír a správné používání razítka v praxi
  • Základy rozpočtového procesu – praktické minimum ze zákona o rozpočtových pravidlech územních rozpočtů
  • Základy poskytování dotací – na co si dát pozor

Vybrané otázky z praxe asistentky starosty část II
  • Právnické osoby založené nebo zřízené obcí – ředitelé, jednatelé, předsedové
  • Uzavírání smluv a objednávek – jak to na sebe navazuje (především podle zákona o finanční kontrole ve veřejné správě)
  • Výběrová řízení – praktické minimum ze zákona o úřednících a ze zákoníku práce

Distanční samostudium: 29. 3. – 3. 4. 2024 
  • Prostudujte Metodické doporučení k činnosti územních samosprávných celků šč. 11 „Povinnosti obcí stanovené zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, v oblasti výkonu spisové služby a archivnictví“, Praha: Ministerstvo vnitra, 2013; Metodické doporučení k činnosti územních samosprávných celků č. 12 „Rada obce, starosta obce, tajemník obecního úřadu“, Praha: Ministerstvo vnitra, 2016; a č. 13 „Obecní úřad“, Praha: Ministerstvo vnitra, 2018.
  • Zpracujte případovou studii na téma zacházení s úředními dokumenty od A (přijetí/vytvoření) do Z (skartace). 

3) Online seminář: čtvrtek, 4. 4. 2024 
Etiketa a protokol v kanceláři starosty
  • Příprava a organizace jednání
  • Dress code
  • Aranžmá místnosti, stolu, občerstvení v rámci různorodých typů jednání
  • Uvádění návštěv (politici, senátoři, zástupci kraje apod.)
  • Představování – komu koho
  • Státní symboly a pravidla pro jejich umístění, používání
  • Pravidla komunikace s VIP osobami – písemně, virtuálně, osobně

Závěr – online test – získání certifikátu o absolutoriu 

Termín vyhotovení testu, který se skládá online, závisí jen na vašich časových možnostech – můžete tak učinit kdykoli během deseti dnů od skončení kurzu. 

Nahoru