Inventarizace pro školy – jak ji správně provést					 (Proběhlo) 				 
				
					
						Seminář					
					
						Jak se připravit na inventarizaci majetku a závazků podle aktuálně platných předpisů. 
					 
				 
				
					
					
						Inventarizace je nezbytnou součástí kontrolního systému každé veřejné instituce, tedy i jakéhokoliv školského zařízení. Přitom pochybení v této oblasti patří k nejčastějším nálezům kontrolních orgánů. Poradíme, jak se připravit na nadcházející inventury majetku v návaznosti na aktuální znění inventarizační vyhlášky. Neopomeneme zmínit správné sestavení plánu inventur, povinnosti členů inventarizačních komisí a úlohu ředitele školy v procesu inventarizace.
					 
				 
				
					Termín
					
						
							1. blok: pondělí, 24. 10. 2022  |  09:00 - 11:002. blok: pondělí, 24. 10. 2022  |  12:00 - 14:00
													Nehodí se vám termín? Budete moci během 14 dnů využít nahrávku.
											 
				 
								
					Místo
					Online – přímý přenos u vás na monitoru
				 
								
				
															
							
								
Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Nebo získejte každý 15% slevu v případě, že přihlásíte dva nebo více účastníků. Ceny jsou uvedeny bez DPH.
							 
						 
												 
			
				Detaily Přednáší Pokyny Objednat 
			
				ZAMĚŘENÍ    
Inventarizace majetku a závazků je spojena s častými nejasnostmi a chybami,  ať už v procesu plánování nebo v průběhu samotné inventury. Ačkoli je inventarizace nezbytnou součástí kontrolního systému, pochybení v této oblasti jsou nejčastějším nálezem kontrolních orgánů. Připravte se tedy včas na budoucí inventuru.
Budeme se věnovat problémovým okruhům jednotlivých inventarizačních procesů – přípravě, samotné realizaci, ukončení a správnému výstupu z inventarizace . Dozvíte se, jaké povinnosti musí splňovat inventarizační komise, jak efektivně sestavit plán inventur i jak správně provést zjednodušenou inventuru.
KOHO OSLOVÍme 
Seminář Inventarizace pro školy – jak ji správně provést   osloví vedení i zaměstnance škol (případně i zřizovatele škol), kteří připravují nebo kontrolují inventarizaci, případně jsou členy inventarizačních komisí.
PROGRAM    
Legislativa v r. 2022, její aplikace do plánu inventur, volba rozhodného dne 
Rekapitulace změn vyhlášky v oblasti inventarizace vlastních zdrojů, dopad na inventuru účtu 403 
Stručný výklad prováděcí vyhlášky, cíle inventarizace 
Struktura majetku školy s ohledem na povinnost inventarizace, podrozvahová evidence, operativní evidence, učební pomůcky, odpovědné osoby, inventury v kabinetech 
Prvotní, rozdílová a zjednodušená inventura – doporučené postupy s vazbou na změny právních předpisů 
Plán inventur po novele vyhlášky a harmonogram účetní závěrky 
Inventarizační komise, určení zodpovědnost členů komisí 
Realizace fyzických a dokladových inventur 
Jak správně provést inventuru účtu 403 – investiční transfery 
Příklady inventarizačních evidencí – inventurní evidence jako podklad pro sestavení inventurních soupisů, pomocná evidence a jiná evidence 
Příklady zúčtovatelných rozdílů včetně inventarizačních rozdílů zjištěných při inventarizaci 
Příprava účetních záznamů inventarizačních nebo zúčtovatelných rozdílů 
Zajištění údajů z katastru nemovitostí pro potřeby ověření správnosti všech údajů zachycených v účetnictví – příklady kontrolovaných údajů 
Kontrola správnosti ocenění aktiv, pasiv i podrozvahových účtů 
Kontrola správnosti odpisového plánu, stručná rekapitulace ČÚS č. 708, zůstatková hodnota, počet let, které ještě zbývají k odpisu majetku, zbytková hodnota, odpovědi na dotazy MFČR 
Ověření fyzické existence majetku, inventarizace majetku v držení jiných osob a inventura majetku cizího 
Provedení dokladové inventury, příprava vzájemného odsouhlasení pohledávek a závazků s věřiteli a dlužníky, příklad textu dopisu a návrhy na postupy při ověření shody 
Inventurní soupisy, dodatečné a zjednodušené inventurní soupisy, obsah pojmů 
Příklady příloh inventurních soupisů, rozšířené nároky na komentáře. Podpisové záznamy zodpovědných osob 
Definice inventarizačních rozdílů, definice zúčtovatelných rozdílů – příklady nejčastěji zjištěných rozdílů. Kdy odvést DPH ze zjištěných rozdílů. Stanovisko MFČR k novele zákona o DPH, jak aplikovat zejména u školních jídelen 
Rozdíly ve způsobu a termínech jejich vypořádání, odpovědnost za zjištěné rozdíly, náhrady škod, informace v inventarizační zprávě 
Příklad časového postupu činností prováděných od sestavení inventurní evidence až po sestavení inventurního soupisu s povinným obsahem dle vyhlášky 
Inventarizační zpráva, příklady obsahu zprávy a způsobů jejího vyhodnocení po novele inventarizační vyhlášky 
 									DALŠÍ INFORMACE   Jako účastník online semináře získáte certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře je přednáška a podkladové materiály. Jednoduché technické pokyny, jak se připojit online k přímému přenosu této akce, obdržíte v předstihu od našeho zákaznického servisu.
								
			 
			
				Kdo pro vás přednáší 
															
							
							
								Ing. Hana Juráňová 
								Hana Juráňová působí jako jednatelka auditorské společnosti FSG Finaudit v Olomouci. Je členkou sekce pro neziskové organizace při Komoře daňových poradců a má bohaté zkušenosti s metodickou pomocí klientům z oblasti územně samosprávných celků. Zabývá se také publikační činností v oblasti inventarizace a účetnictví ve veřejné správě.
							 
						 
													
			 
			
				
									Online – přímý přenos u vás na monitoru 
					
Technické pokyny  pro připojení k přímému přenosu od nás v předstihu obdržíte.
Ke sledování  budete potřebovat jakékoli zařízení    připojené k internetu - počítač, tablet, mobil. V průběhu akce budete moci klást lektorovi otázky, které lektor zodpoví v diskusní části.
Poslech  vám zajistí běžné reproduktory, použití
Nezbývá než slovy klasika popřát:
"Ostrý obraz a dobrý zvuk".