Spisová a archivní služba v roce 2025 (Proběhlo)
Seminář
Praktický návod na správu dokumentů – bezchybně, efektivně a v intencích nejnovější legislativy.
Spisová a archivní služba v organizacích veřejného sektoru často stojí na okraji zájmu vedení, přitom jde o náročnou práci vyžadující soustavný monitoring měnící se legislativy a pružné zavádění změn do každodenního chodu spisovny. Pomůžeme vám zorientovat se v moderních přístupech ve správě dokumentů, především s důrazem na postupující elektronizaci veřejného sektoru.
Termín
1. blok: úterý, 29. 10. 2024 | 09:00 - 11:002. blok: úterý, 29. 10. 2024 | 12:00 - 14:00
Nehodí se vám termín? Budete moci během 14 dnů využít nahrávku.
Místo
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Nebo získejte každý 15% slevu v případě, že přihlásíte dva nebo více účastníků. Ceny jsou uvedeny bez DPH.
Detaily
Přednáší
Pokyny
Objednat
ZAMĚŘENÍ
Postupující elektronizace posledních let přináší turbulentní vývoj v oblasti spisové služby a „boří“ předchozí zvyklosti.
Na semináři shrneme, jak nakládat s dokumenty od jejich příjmu či vzniku, přes konverzi, evidenci, oběh, vyřizování, podepisování, odesílání, až po ukládání ve spisovně a následné provádění skartačního řízení. Dotkneme se také problematiky GDPR a zmíníme kontroly ze strany státních archivů včetně možných sankcí.
KOHO OSLOVÍme
Online seminář Spisová a archivní služba v roce 2025 ocení především zástupci veřejnoprávních původců, tedy instituce státní správy i samosprávy, příspěvkové organizace, zdravotní pojišťovny, veřejné výzkumné instituce a právnické osoby zřízené zákonem, na které se vztahuje zákon o archivnictví a spisové službě spolu s dalšími prováděcími předpisy.
PROGRAM
Spisová a archivní služba v ČR po novelách o archivnictví a souvisejících předpisů – právní normy, literatura
Smysl spisové služby, definice pojmů, základní schéma spisové služby
Podatelna a výpravna – pravidla bezpečné manipulace s dokumenty
Vyřizování dokumentů na pracovišti, zásady tvorby spisů
Spisovna a její chod (včetně technických a organizačních požadavků, ukládání dokumentů)
Výběr archiválií a skartační režim dokumentů
Výkon archivního dohledu – kontroly vedení spisové služby u původců
Spisová služba a ochrana osobních údajů – důsledky nařízení GDPR
Tvorba spisových norem prakticky
Dotazy a diskuse nad vašimi problémy z praxe
DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník online semináře získáte certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře je přednáška a podkladové materiály. Jednoduché technické pokyny, jak se připojit online k přímému přenosu této akce, obdržíte v předstihu od našeho zákaznického servisu.
Kdo pro vás přednáší
Mgr. Jiří Adámek
Jiří Adámek je absolventem Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. Od roku 2009 pracuje jako archivář ve Státním oblastním archivu v Litoměřicích, o rok později nastoupil na pozici metodika spisové služby do oddělení metodiky, kontroly, výběru archiválií a evidence NAD, kde působí dodnes. V rámci své profese provádí řadu metodických dohlídek a školení, kde uplatňuje své znalosti a praktické zkušenosti v oblasti spisové služby.
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Přímý přenos tohoto programu můžete sledovat z pohodlí vaší kanceláře nebo z domova online. Bez nutnosti kamkoli dojíždět.
Technické pokyny pro připojení k přímému přenosu od nás v předstihu obdržíte.
Ke sledování budete potřebovat jakékoli zařízení připojené k internetu - počítač, tablet, mobil. V průběhu akce budete moci klást lektorovi otázky, které lektor zodpoví v diskusní části.
Poslech vám zajistí běžné reproduktory, použití sluchátek vám však poskytne větší komfort.
Nezbývá než slovy klasika popřát:
"Ostrý obraz a dobrý zvuk".