Zaměření konference
Stále častěji jste nuceni ve svých třídách a školách řešit psychické problémy jednotlivých žáků, a to buď v rámci akutních projevů, či při nastavování organizačních a režimových opatření. Škola je přitom místem, kde lze dobře pracovat i na prevenci, posilovat psychickou odolnost žáků a věnovat se duševní hygieně.
Na konferenci si ujasníte, jakou roli hraje ve škole přítomnost školního psychologa a kdy a jak se na něj obracet. Přiblížíme vám základní projevy úzkostných poruch u dětí a prakticky navedeme, jak reagovat. Zároveň vás seznámíme s preventivními metodami, jak posilovat psychickou odolnost a pracovat na duševní hygieně.
Program
Školní psycholog, jeho role a působení ve škole
Jak mohou školní psychologové podpořit psychickou odolnost a duševní pohodu žáků? Projekt Cesty k blízkosti s vílou Záskalkou pomáhá dětem lépe porozumět vlastním emocím, posilovat sebevědomí a budovat respektující komunikaci a vztahy v kolektivu. Příspěvek nabídne konkrétní ukázky, jak tento přístup začlenit do pedagogických, poradenských a preventivních programů školy. Zjistíte, jak může školní psycholog podpořit práci s třídními kolektivy i jednotlivými žáky.Mgr. Michal Žmolík, psycholog a metodik prevence na ZŠ
Digitální wellbeing pohledem školy
Jak vést děti k zodpovědnému a zdravému využívání technologií? Přiblížíme vám pohled mladé internetové generace na tzv. „počítačové přistěhovalce“. Zaměříme se na to, jak ve školním prostředí předcházet kyberkriminalitě a jak pracovat s tématy digitální závislosti (netolismu) a rozvoje digitální resilience. Představíme praktické zkušenosti z oblasti primární prevence v rámci klíčového trojúhelníku: žák – pedagog – rodič.Ing. Petr Šmíd, specialista primární prevence
Jak pracovat se socioemočními dovednostmi dětí – metodiky SOFA
V rámci příspěvku vám vysvětlíme, jak efektivně pracovat s metodikami pro základní i střední školy. Závěrečná část bude věnována praktickým ukázkám aktivit, které můžete využít pro práci se třídou. Jsou to aktivity známé jako „brain breaks“ – přestávky pro mozek. Ty pomohou nejen efektivně regulovat stres, ale podpoří soustředění a učení žáků.Mgr. Silvie Houšťavová, Society for All
Panické ataky u dětí
Panické ataky patří mezi úzkostné poruchy a projevují se jako záchvaty úzkosti a strachu. Přicházejí často nečekaně, bez známé příčiny. Panické ataky se začínají objevovat zpravidla v období dospívání, proto by pedagogové měli znát způsoby první pomoci při takovém záchvatu. V příspěvku se účastníci naučí rozpoznávat varovné signály blížící se ataky a praktickým nácvikem také několik způsobů pomoci při panické atace.Mgr. et Mgr. Kamila Tomanová, DiS., psycholožka a lektorka
Koho oslovíme
Online konference Psychické problémy dětí ve škole je určena pro vedení základních a středních škol a pro jejich pedagogy, metodiky prevence či výchovné poradce.
DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník online konference obdržíte po jeho absolvování certifikát, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně online konference jsou přednášky a podkladové materiály. Jednoduché technické pokyny, jak se připojit online k přímému přenosu této akce, obdržíte v předstihu od našeho zákaznického servisu.
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Přímý přenos tohoto programu můžete sledovat z pohodlí vaší kanceláře nebo z domova online. Bez nutnosti kamkoli dojíždět.
Technické pokyny pro připojení k přímému přenosu od nás v předstihu obdržíte.
Ke sledování budete potřebovat jakékoli zařízení připojené k internetu - počítač, tablet, mobil. V průběhu akce budete moci klást lektorovi otázky, které lektor zodpoví v diskusní části.
Poslech vám zajistí běžné reproduktory, použití sluchátek vám však poskytne větší komfort.
Nezbývá než slovy klasika popřát:
"Ostrý obraz a dobrý zvuk".