ZAMĚŘENÍ KONFERENCE
Zacházení s daty a informacemi se stává stále důležitější součástí práce všech úřadů a zároveň vizitkou transparentnosti organizace a její úrovně spolupráce s veřejností. Přitom legislativa upravující dané postupy se často mění a zároveň je rozptýlena do řady různých norem .
Na naší konferenci získáte během jediného dne souhrnný přehled o hlavních trendech v oblasti zveřejňování informací, o nejdůležitějších legislativních novinkách, jejich závazném výkladu, ale také o možnostech, které přináší postupné otevírání úřadů veřejnosti . Nebudou chybět ani informace o dotačních příležitostech v rámci zavádění eGovernmentu a podpory transparentnosti.
KOHO KONFERENCE OSLOVÍ
Konference Zveřejňování informací – otevřená organizace a její zákonné povinnosti je určena pro zástupce vedení organizací státní správy a samosprávy, ale i pro IT manažery těchto organizací.
PROGRAM CELODENNÍ KONFERENCE (9,00 – 15,30 HOD)
1. blok: Registr smluv – úskalí nové právní úpravy
Cílem příspěvku je posluchačům představit jednotlivé pilíře zákona o registru smluv. Dále budou probrány jednotlivé předměty právní úpravy, tedy především osoby povinné provádět uveřejňování smluv, druhy smluv, které mají být uveřejňovány, a vztah zákonné úpravy k ostatním zákonům, které obsahují uveřejňovací povinnosti. Bude poukázáno na jednotlivé zákonné výjimky a na nový sankční mechanismus v podobě neplatnosti smlouvy a z toho plynoucí důsledky pro závazkové vztahy.Mgr. Karel Masopust, advokát AK Holec, Zuska & Partneři
2. blok: Zákonné povinnosti vyplývající ze zákona o svobodném přístupu k informacím
Zákon o svobodném přístupu k informacím je v centru pozornosti již přes 15 let. V poslední době jeho význam roste jednak prudkým vývojem judikatury, která jej rozšiřuje i do soukromoprávní oblasti, ale i poslední novelou implementující tzv. PSI směrnici o opakovaném použití informací veřejného sektoru. A konečně i přijetím zákona o registru smluv, který využívá aparát ochrany informací podle předpisů upravujících svobodný přístup k informacím.Mgr. František Korbel, Ph.D., partner AK Havel, Holásek & Partners, s.r.o.
3. blok: Otevřená data - kdy dávají a kdy nedávají smysl?
Součástí příspěvku bude diskuse nad přidanou hodnotu otevřených dat se zaměřením na praktické příklady z české státní správy a samospráv. Otevřená data budou rozebírána nejen optikou služby veřejnosti, ale i jako interní kontrolní mechanismus, nebo prevence závislosti na IT dodavatelích.PhDr. Ing. Jiří Skuhrovec
4. blok: Příklady z praxe
Otevřená data jsou nová ropa
Informace se skládají z dílčích dat. V příspěvku se dozvíte, jak tato data dostat k občanům a jak tato aktivita může napomoci rozvoji ekonomiky a dobrému rozvoji města. Přednáška se opře jak o příklady ze zahraničí (převážně Londýn), tak bohaté zkušenosti autora s projektem celopražských otevřených dat (opendata.praha.eu ).Ondřej Profant, zastupitel Magistrátu hl. m. Prahy
Praktická úskalí otevírání obecního úřadu
Jak probíhá otevírání úřadu malé obce veřejnosti v praxi? A jaké jsou výhody a nevýhody otevřené radnice v praxi? Znamená otevřený přístup opravdu automaticky vyšší nároky na zatížení pracovníků úřadu plynoucí ze zvýšeného množství zveřejňovaných informací a jaké jsou důsledky otevřené radnice pro občany?Vít Olmer, webmaster a radní obce Psáry
5. blok: Dotace pro státní správu a samosprávu do oblasti eGovernmentu a podpory transparentnosti
Cílem příspěvku je představit konkrétní dotační možnosti určené na podporu rozvoje eGovernmentu a podporu souvisejících opatření. Těmi jsou například aktivity na podporu zvýšení efektivity a transparentnosti veřejné správy, aktivity vedoucí ke zvýšení odolnosti IKT proti kybernetickým hrozbám, či aktivity vedoucí k rozvoji, modernizaci a zvýšení dostupnosti komunikačních a informačních systémů a infrastruktury ve veřejném sektoru.Ing. Martin Dítě, odborný konzultant GRANT ADVISOR, spol. s r.o .
DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník konference získáte CERTIFIKÁT o účasti. V ceně konference jsou podkladové materiály, občerstvení po celý den a teplý oběd. Pokud máte dietologická omezení (např. alergie na lepek), uveďte je do poznámky v objednávkovém formuláři, rádi pro Vás zařídíme odpovídající stravu.
Místo konání
Praha - Hotel Occidental****
Hotel se nachází nedaleko centra Prahy. Je v těsné blízkosti dvou stanic metra C a hlavní obchodní a komerční zóny Prahy 4. Seminární a konferenční prostory disponují přírodním osvětlením, bezplatným wi-fi připojením, klimatizací a širokým audiovizuálním vybavením.
Adresa : Na strži 32/1660, 140 00 Praha 4, tel: 296 772 111, www.barcelo.com
Doprava:
MHD: Metrem C na stanici Budějovická a dále jednu stanici autobusem 118, 170, 121 na stanici Krčská, hotel je dále vpravo po směru jízdy - vysoká bílá budova.
Autem: Nejbližší zpoplatněné parkoviště je cca 250 m od hotelu – mapku najdete zde .
zobrazit na Google mapě