Elektronický podpis, elektronická pečeť a časové razítko (Proběhlo)
Seminář
Praktické rady, kdy a jak je použít, ověřit a bezpečně uchovat.
S postupující elektronizací jsou organizace nuceny rychle se vypořádat s problémy, které přináší elektronická podoba dokumentů. Základem je detailní znalost elektronických ověřovacích prvků, jako je elektronický podpis, elektronická pečeť a časové razítko. Na semináři si ověříte, zda postupujete správně při jejich použití a následném dlouhodobém zachování právní platnosti.
Termín
Čtvrtek, 24. 4. 2025 | 09:00 - 12:00
Nehodí se vám termín? Budete moci během 14 dnů využít nahrávku.
Místo
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Nebo získejte každý 15% slevu v případě, že přihlásíte dva nebo více účastníků. Ceny jsou uvedeny bez DPH.
Detaily
Přednáší
Pokyny
Objednat
ZAMĚŘENÍ
Poslední roky se nesou ve znamení elektronizace veřejné správy a odkrývají četné dlouhodobé nedostatky. Ukázalo se mimo jiné, že je potřeba odstranit aktuální problémy organizací při používání nástrojů, jako je elektronický podpis, elektronická pečeť či časové razítko.
Zaměříme se na problematiku kvalifikovaných i nekvalifikovaných služeb vytvářejících důvěru dle nařízení eIDAS. Ujasníme si rozdíly mezi různými typy elektronických podpisů a zrekapitulujeme správné úřední postupy při práci s nimi. Nedílnou součástí bude i problematika elektronických pečetí a časových razítek.
KOHO OSLOVÍme
Online seminář Elektronický podpis, elektronická pečeť a časové razítko je určen zejména zástupcům státní správy a samosprávy, ale i všem dalším organizacím veřejného sektoru.
PROGRAM
Právní a metodický rámec
Význam, účel a princip podpisu, značky, pečetě a časového razítka
Druhy a úrovně podpisů
Fikce podpisu v ISDS a ISVS
Úředně ověřený elektronický podpis
Kvalifikované prostředky pro vytváření elektronických podpisů (QSCD)
Vzdálené podepisování a pečetění
Dlouhodobé uchování a udržení důkazního břemene
Nástroje a služby pro podepisování, ověřování a uchovávání
Příklady správné a špatné praxe
Dotazy a diskuse zúčastněných
DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník online semináře získáte certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře je přednáška a podkladové materiály. Jednoduché technické pokyny, jak se připojit online k přímému přenosu této akce, obdržíte v předstihu od našeho zákaznického servisu.
Kdo pro vás přednáší
Mgr. Jan Frk
Jan Frk vystudoval vysokou školu CEVRO, kde se specializoval na veřejné právo a veřejnou správu. V současné době působí jako ředitel divize eGovernment a člen boardu ve společnosti Software602. Od roku 2005 se intenzivně věnuje problematice eGovernmentu, především v oblastech elektronického podpisu, elektronických formulářů a elektronických dokumentů. Podílí se na tvorbě legislativy a metodických pokynů zaměřených na digitalizaci veřejné správy. Je členem mezinárodní organizace Mensa a dalších prestižních odborných asociací, jako jsou ICT Unie, Institut pro správu dokumentů nebo CNZ. Jako akreditovaný lektor Ministerstva vnitra se zaměřuje na odborná školení a vzdělávací programy, kde předává své know-how v digitalizaci procesů a rozvoji klíčových digitálních kompetencí.
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Přímý přenos tohoto programu můžete sledovat z pohodlí vaší kanceláře nebo z domova online. Bez nutnosti kamkoli dojíždět.
Technické pokyny pro připojení k přímému přenosu od nás v předstihu obdržíte.
Ke sledování budete potřebovat jakékoli zařízení připojené k internetu - počítač, tablet, mobil. V průběhu akce budete moci klást lektorovi otázky, které lektor zodpoví v diskusní části.
Poslech vám zajistí běžné reproduktory, použití sluchátek vám však poskytne větší komfort.
Nezbývá než slovy klasika popřát:
"Ostrý obraz a dobrý zvuk".