Zaměření konference
V běžné škole je pedagog rád, že splní všechny vzdělávací povinnosti zavedeným způsobem, a obvykle se brání neprověřeným novinkám. Ano, ideální je proto zbytečně neexperimentovat a inspirovat se metodami, které si budou rozumět se standardním vzdělávacím programem , běžnou třídou a pedagogickým sborem .
Na konferenci se setkáte s těmi, kteří řadu trendů již odzkoušeli za vás. Seznámí vás s osvědčenými inovativními metodami pro výuku od sofistikovaných až po ty, které zavádějí do výuky prvky hry a zábavy . Zároveň zjistíte, kde získat pro jejich zavádění finanční podporu.
Program celodenní konference (9,00 – 16,00 HOD)
Přehledně a strukturovaně – myšlenkové a pojmové mapy ve výuce
Informace jsou všude kolem nás, ale jak je uchopit a smysluplně předávat žákům již záleží na každém učiteli. Jednou z možností je naučit žáky strukturovat informace a operovat s nimi díky organizérům tak, aby měli možnost své vědomosti dále uspořádat, rozvíjet, řešit problémy či je využít napříč předměty a obory. Příspěvek se zaměří na pojmové a myšlenkové mapy, které toto umožní.PhDr. Petra Vaňková, Ph.D., katedra informačních a komunikačních technologií, PedF UK
Ten dělá to a ten zas tohle a všichni tomu říkají projekt
Co je to projektové vyučování? Společně prozkoumáme východiska, společné znaky a rozdíly mezi projektovým vyučováním a integrovanou tematickou výukou. Zároveň pojmenujeme příležitosti, které projektové vyučování pro učení přináší.Mgr. et Bc. Jana Stejskalová, lektorka, mentorka a koordinátorka projektových aktivit v JOB ‒ spolku pro inovace
Rozšířená realita - možnosti pro vzdělávání
O rozšířené realitě a jejím využití ve vzdělávání se hovoří již řadu let, přesto se ve školách objevuje stále spíše okrajově. Jaké možnosti vlastně nabízí a k čemu může ve výuce posloužit? Příspěvek se zaměří na představení možností, které rozšířená realita nabízí pro využití ve výuce a související technické i organizační problémy.PhDr. Tomáš Jeřábek, Ph.D., katedra informačních a komunikačních technologií, PedF UK
Zprostředkované učení
Zkušenost zprostředkovaného učení je jedinečný a vysoce efektivní způsob interakce mezi učitelem (zprostředkovatelem) a žáky, který vede k maximální aktivaci pozornosti žáků, rozvoji jejich učebního potenciálu a celostnímu rozvoji jejich osobnosti. Příspěvek vás seznámí s východisky této metody a zejména s konkrétními příklady využití ve výuce různých předmětů.Mgr. Irena Marušincová, centrum Cogito
Hry ve výuce (jazyků)
Použití her ve výuce se osvědčuje zejména při osvojování komplexních dovedností při výuce jazyků. Vše lze zavést snadno i za využití moderních technologií, které umožňují výstupy z učení používat pro další pedagogickou práci.Mgr. Bronislav Sobotka, nadšený učitel angličtiny z Brna
Učení v přírodě
Podle výzkumů z celého světa učení venku zlepšuje motivaci, chování a vzdělávací výsledky žáků. Co víc, zvyšuje také motivaci učitelů a pocit uspokojení z jejich práce. Jak je to možné? Proč učit venku v přírodě a jak překonat překážky s tím spojené? Jak proměnit okolí školy v laboratoř, ateliér, knihovnu i dílnu?Petr Daniš, ředitel vzdělávacího centra TEREZA
Dotační možnosti při zavádění inovací do výuky
Pro zavádění inovací do výuky můžete využít i různé nestandardní finanční zdroje, které jsou nabízené v rámci dotací. Aktuálně jsou vyhlášeny zejména výzvy pro Šablony II pro různé typy škol, kde lze žádat o dotace na nové metody ve výuce, osobnostně profesní rozvoj pedagogů, propojení teoretické výuky s praxí či zapojení odborníků do výuky. Jaké možnosti dané dotační výzvy nabízejí?Mgr. Petra Počtová, lektorka a expertka na dotace ve školství
Koho konference osloví
Konference Aktuální trendy ve vyučovacích stylech učitelů je určena pro vedení a pedagogy základních a středních škol.
PARTNER KONFERENCE
MEDIÁLNÍ PARTNEŘI
Další informace
Jako účastník konference získáte CERTIFIKÁT o účasti. V ceně konference jsou podkladové materiály, občerstvení po celý den a oběd. Pokud máte dietologická omezení (např. alergie na lepek), uveďte je do poznámky v objednávkovém formuláři, rádi pro vás zařídíme odpovídající stravu.
Místo konání
Praha - Hotel Occidental****
Hotel se nachází nedaleko centra Prahy. Je v těsné blízkosti dvou stanic metra C a hlavní obchodní a komerční zóny Prahy 4. Seminární a konferenční prostory disponují přírodním osvětlením, bezplatným wi-fi připojením, klimatizací a širokým audiovizuálním vybavením.
Adresa : Na strži 32/1660, 140 00 Praha 4, tel: 296 772 111, www.barcelo.com
Doprava:
MHD: Metrem C na stanici Budějovická a dále jednu stanici autobusem 118, 170, 121 na stanici Krčská, hotel je dále vpravo po směru jízdy - vysoká bílá budova.
Autem: Nejbližší zpoplatněné parkoviště je cca 250 m od hotelu – mapku najdete zde .
zobrazit na Google mapě