Adaptační období začínajících učitelů – jak na to
Seminář
Jak podpořit začínající pedagogy, aby neztratili, ale naopak získali motivaci a chuť do práce s žáky.
Krok do reálného školního prostředí je jak pro absolventy učitelství, tak pro zkušenější učitele, kteří se vracejí po delší přestávce, hodně náročný. Každá škola má své specifické prostředí, zvyklosti a podmínky pro práci. Zda a jak se s nimi dokáže nově příchozí poprat, se následně odrazí v jeho chuti ve škole setrvat. Smysluplný systém dlouhodobé podpory je tak jednou z cest, jak rychle neztratit nové kolegy.
Termín
Úterý, 7. 10. 2025 | 08:30 - 12:30
Nehodí se vám termín? Budete moci během 14 dnů využít nahrávku.
Místo
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Výhoda
Přihlášeným účastníkům nabízíme možnost předem zaslat své dotazy.
Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Nebo získejte každý 15% slevu v případě, že přihlásíte dva nebo více účastníků. Ceny jsou uvedeny bez DPH.
Detaily
Přednáší
Pokyny
Objednat
ZAMĚŘENÍ
Začínající pedagog získává první profesní zkušenosti přímo v terénu a hned se ocitá pod tlakem vedení školy, žáků i rodičů. Zátěž je často tak veliká, že mnozí talentovaní učitelé ze školství po krátké době odcházejí.
Na semináři zmapujeme vzájemné potřeby a možnosti školy a učitelů a nabídneme možné cesty, jak začínající učitele v jejich práci podpořit. Prozkoumáme aktivity vhodné pro adaptační období a podíváme se, jak probíhá práce se začínajícími učiteli v různých školách.
KOHO OSLOVÍme
Online seminář Adaptační období začínajících učitelů – jak na to je určen pro ředitele a zástupce ředitelů základních a středních škol. Osloví také učitele, kteří již v roli uvádějícího učitele jsou nebo se na ni chystají.
PROGRAM
1. Adaptační proces z různých pohledů
jednotlivé fáze adaptačního období
role vedení školy a uvádějícího učitele v adaptačním období
plán adaptace – proč ho mít a jak ho vytvořit
metody reflexe a sebereflexe – zpětná vazba, rozvojový rozhovor
2. Uvádějící učitel
aktuální ukotvení uvádějícího učitele v systému pedagogických pracovníků
základní předpoklady pro výkon role uvádějícího učitele
3. Různé formy podpory začínajících učitelů
párová výuka
kolegiální podpora
náslechy při vzdělávání
4. Mentoring
specifikace mentoringu, výhody a nevýhody
pozorování ve výuce, práce se zakázkou
popisná zpětná vazba
5. Dotazy a diskuse DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník online semináře získáte certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře je přednáška a podkladové materiály. Jednoduché technické pokyny, jak se připojit online k přímému přenosu této akce, obdržíte v předstihu od našeho zákaznického servisu.
Kdo pro vás přednáší
Mgr. Pavlína Seidlerová
Pavlína Seidlerová absolvovala učitelství pro první stupeň na pedagogické fakultě UK, učila na prvním i druhém stupni ZŠ, na víceletém gymnáziu a působila ve vedení školy. V současné době se nejvíc věnuje provázení škol v projektu Eduzměna, lektorsky je propojená se vzdělávací agenturou Job, spolek pro inovace ve vzdělávání, zejména v mentorských kurzech a kurzech formativního přístupu. Spolupracuje s organizací Učitel naživo v programu pro studenty učitelství a učitele provázející studenty na praxi ve škole.
Online – přímý přenos u vás na monitoru
Přímý přenos tohoto programu můžete sledovat z pohodlí vaší kanceláře nebo z domova online. Bez nutnosti kamkoli dojíždět.
Technické pokyny pro připojení k přímému přenosu od nás v předstihu obdržíte.
Ke sledování budete potřebovat jakékoli zařízení připojené k internetu - počítač, tablet, mobil. V průběhu akce budete moci klást lektorovi otázky, které lektor zodpoví v diskusní části.
Poslech vám zajistí běžné reproduktory, použití sluchátek vám však poskytne větší komfort.
Nezbývá než slovy klasika popřát:
"Ostrý obraz a dobrý zvuk".
Objednávka
Online seminář: Adaptační období začínajících učitelů – jak na to
Termín: Úterý, 7. 10. 2025 Online – přímý přenos u vás na monitoru