Školení v novinkách z legislativy pro vedení organizací - Seminaria

Menu

Kombinovaný kurz

Pověřenec pro ochranu osobních údajů

Jistota znalosti procesů, správných postupů a aktuality pro pověřené osoby ve firmách a veřejném sektoru.

Problematika pověřenců a dalších osob odpovědných za ochranu osobních údajů se dynamicky vyvíjí. Například právě nyní byl definitivně schválen český adaptační zákon o ochraně osobních údajů. Vyšlete na kurz pracovníka, který je pověřencem nebo je za ochranu osobních údajů ve vaší organizaci odpovědný. My ho vybavíme souhrnem povinných a doporučených postupů včetně novinek, které plynou z adaptačního zákona a z ročních zkušeností dohledové praxe ÚOOÚ.

Místo: Brno

Termín: 17. 5. 2019 - 24. 6. 2019

Více zde

Kombinovaný kurz

Účetní specialista v příspěvkové organizaci

Zamezte chybám v účetních knihách a závěrkách - účtujte v souladu s předpisy pro příspěvkové organizace.

Účetní i daňové předpisy pro příspěvkové organizace se významně liší od jiných typů subjektů. I pro jinak zkušené účetní je složité obsáhnout všechna specifika a řadu výjimek, které se příspěvkových organizací týkají. Přitom na výstupech z účetních knih stojí řízení organizace, kontrola plnění interních ukazatelů, daňových povinností či kontrola dotací. Zjištěné chyby v účetnictví mohou znamenat finanční sankce v podobě pokut, doměrků, odvodů, penále či úroků.

Místo: Praha

Termín: 27. 5. 2019 - 12. 7. 2019

Více zde

Otevřený seminář

Technická zařízení 2019 – povinné revize stavu a provozuschopnosti

Získejte ucelený přehled o zákonných povinnostech a kontrolách všech typů zařízení ve vašich budovách a na pracovištích.

Zajištění bezpečnosti budov, pracovišť a především bezvadného stavu všech provozovaných technických zařízení je povinností každého majitele, provozovatele či zaměstnavatele. Provedeme vás přehledně aktuálními legislativními požadavky a shrneme povinné kontroly a revize, abyste včas odhalili případná rizika a nebezpečí. Vyhnete se tak možným sankcím ze strany kontrolních orgánů i následným pracovněprávním sporům se zaměstnanci v případě úrazů a nehod.

Místo: Praha

Termín: Úterý, 25. 6. 2019

Více zde

Otevřený seminář

Inventarizace - jak ji správně provést

Jak se připravit na inventarizaci majetku a závazků po aktuální novelizaci vyhlášky č. 270/2010 Sb.

Inventarizace je nezbytnou součástí kontrolního systému každé veřejné instituce, přitom pochybení v této oblasti patří k nejčastějším nálezům kontrolních orgánů. Poradíme jak se připravit na nadcházející inventury majetku v návaznosti na novelu inventarizační vyhlášky. Neopomeneme zmínit správné sestavení plánu inventur, povinnosti členů inventarizačních komisí i jak správně provést tzv. zjednodušenou inventuru.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 18. 7. 2019

Více zde

Otevřený seminář

GDPR v každodenní praxi personalisty 2019

Aplikace nařízení GDPR a specifika českého zákona o zpracování osobních údajů v pracovněprávní agendě.

Každý personalista denně přichází do styku s osobními údaji zaměstnanců a je zároveň odpovědný za toky těchto osobních údajů napříč organizací. Personalista tak dohlíží na veškeré procesy při nakládání s osobními údaji, ať už k nim má přístup on sám, nebo mzdová účtárna, IT oddělení, šéfové jednotlivých oddělení či externí zpracovatelé. Využijte našich doporučení a vyhněte se sankcím v případě budoucích kontrol.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 25. 7. 2019

Více zde

Otevřený seminář

Nový zákon o přístupnosti již platí

Všechny veřejné organizace se nově řídí povinnostmi zákona 99/2019 Sb. účinného od dubna 2019.

Po organizacích veřejného sektoru nový zákon požaduje, aby jejich webové stránky a mobilní aplikace byly přístupné též občanům se zdravotním postižením. Již dříve existovala Směrnice Evropského parlamentu a rady EU, ale teprve od 9. dubna 2019 je účinný český transpoziční zákon č. 99/2019 Sb. Nabízíme vám shrnutí požadavků a změn, které je třeba implementovat do vašich internetových prezentací, a přehled doporučení pro jejich uvedení do praxe.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 1. 8. 2019

Více zde

Otevřený seminář

Evidence pracovní doby a závazný rozsudek Soudního dvora EU

Do jaké míry zamíchal tuzemskou evidencí pracovní doby výnos evropského Soudního dvora, který je závazný pro celou EU.

Volná pracovní doba, strávená doba na pracovní cestě, flexibilní úvazky, home office, přesčasy či pohotovost – nic z toho nezbavuje zaměstnavatele povinnosti evidovat zaměstnancům veškerou pracovní dobu. Maximální pozornost nyní připoutal k této problematice aktuální rozsudek Soudního dvora EU. Jak tedy dostát legislativním povinnostem a nenechat se přitom zavalit horou administrativy? A jak předejít a nevystavit se sankcím od české Inspekce práce?

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 1. 8. 2019

Více zde

Kombinovaný kurz

Specialista archivní a spisové služby

Pro ty, kteří musí spravovat dokumenty v intencích nejnovější závazné legislativy a chtějí to dělat správně a efektivně.

Seznámíme Vás s problematikou vedení spisové služby a archivní správou dokumentů u organizací veřejného sektoru. Tato činnost je vyžadována zákonem o archivnictví a spisové službě a dalšími prováděcími předpisy. Praktický kurz reaguje na situaci, kdy nikoli ve všech těchto organizacích jsou zaměstnáni vyškolení specialisté. Zajistěte i pro vaši organizaci správné vedení archivní a spisové služby bez rizika chyb a sankcí.

Místo: Praha

Termín: 7. 8. 2019 - 9. 8. 2019

Více zde

Otevřený seminář

Technická zařízení 2019 – povinné revize stavu a provozuschopnosti

Získejte ucelený přehled o zákonných povinnostech a kontrolách všech typů zařízení ve vašich budovách a na pracovištích.

Zajištění bezpečnosti budov, pracovišť a především bezvadného stavu všech provozovaných technických zařízení je povinností každého majitele, provozovatele či zaměstnavatele. Provedeme vás přehledně aktuálními legislativními požadavky a shrneme povinné kontroly a revize, abyste včas odhalili případná rizika a nebezpečí. Vyhnete se tak možným sankcím ze strany kontrolních orgánů i následným pracovněprávním sporům se zaměstnanci v případě úrazů a nehod.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 22. 8. 2019

Více zde

Odborná konference

Novela zákoníku práce

Sumář zásadních změn, které přinese novela zákoníku práce.

Na všechny zaměstnavatele brzy dopadnou změny plynoucí z tzv. velké novely zákoníku práce, která zásadně změní řadu oblastí, jako je stanovení dovolené, výpočty mezd a platů, doručování písemností či využívání sdílených pracovních míst. Na konferenci vás přední právní odborníci seznámí nejen s připravovanými novinkami, ale shrnou především jejich konkrétní dopady do praxe.

Místo: Praha

Termín: Středa, 25. 9. 2019

Více zde

Odborná konference

Reforma financování regionálního školství na startu

Reforma financování aktuálně v přechodné fázi, od 1. 1. 2020 naostro – aktuální důsledky v rozpočtech a výhled.

Jako ředitelé škol, na které dopadá reforma financování regionálního školství, se budete do konce roku 2019 potýkat s „dvojkolejností“ systému, přičemž stále není jasné, zda slibované finanční injekce budou po nastavení nových parametrů dostatečné. Jak řešit tuto situaci a orientovat se v PHmax co nejlépe? A jak plánovat veškeré finanční kapacity s ohledem na specifika malotřídek či víceoborových tříd středních škol? Jaká je zkrátka nejbližší finanční budoucnost českých škol?

Místo: Praha

Termín: Středa, 9. 10. 2019

Více zde

Proběhlo

Otevřený seminář

Proběhlo

Záludnosti smluv na IT projekty

Vyhněte se chybám a finančním rizikům při uzavírání smluv na nákup softwaru, licencování, cloud služby a servisní podporu.

Zavádíte nový informační systém, nové CRM nebo vstupujete do cloudu? Pak je dobré vědět, že smluvní a finanční rizika jsou vysoká. Proč? IT dodavatelé mají nejen obsáhlé know-how, ale také jednostranné verze smluv, které vám předloží k podpisu. V rámci vlastní sebeobrany se v nich naučte číst! Seznamte se s pravidly a strukturou těchto smluv a vyhněte se při jejich uzavírání chybám, které se mohou nepříjemně a často nevratně prodražit.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 20. 6. 2019

Více zde

Otevřený seminář

Proběhlo

Veřejné zakázky na dodávky IT

Obtíže a aktuální problémy při zadávání veřejných zakázek na informační technologie.

Veřejné zakázky v oblasti informačních technologií patří objektivně nejen k obtížným, ale též k velmi riskantním jak pro zadavatele, tak dodavatele. O tom svědčí celá řada řízení, která momentálně probíhají před českými soudy. Přinesla nová zadávací praxe uvolnění podmínek tak, aby v soutěži mohla zvítězit opravdu ta nejlepší nabídka? Nabízíme shrnutí zkušeností při aplikaci nového zákona specificky pro IT zakázky.

Místo: Brno

Termín: Středa, 19. 6. 2019

Více zde

Kombinovaný kurz

Proběhlo

Specialista účtování DPH

Každý plátce DPH potřebuje účetního, který se zcela profesionálně orientuje v neustále se měnící problematice této daně.

Perfektní orientace v oblasti DPH vám umožní nejen bezchybnou správu této daňové povinnosti, ale i správnou argumentaci ve vztahu k obchodním partnerům či vůči správci daně v případě sporů nebo v případném daňovém řízení. Staňte se i vy specialistou a dopřejte si pocit jistoty při řešení běžných i komplikovaných obchodních případů.

Místo: Praha

Termín: 13. 5. 2019 - 17. 6. 2019

Více zde

Otevřený seminář

Proběhlo

Dovoz a vývoz z pohledu DPH a celních předpisů

Udělejte si jasno v celních režimech a uplatňování DPH při importních a exportních operacích.

Pokud vaše firma obchoduje se zahraničím, je tento seminář určen právě vám. Dozvíte se, jaké povinnosti či naopak zvýhodnění jsou spojeny se zahraničními operacemi jak z pohledu celních předpisů, tak z pohledu účtování daně z přidané hodnoty. Zaměříme se na aktuální stav i na opatření, která jsou plánována pro nejbližší budoucnost.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 13. 6. 2019

Více zde

Otevřený seminář

Proběhlo

Vedlejší hospodářská činnost ÚSC a příspěvkových organizací

Problémy s vykazováním VHČ – legislativní požadavky a praktické postupy.

V územním samosprávném celku, příspěvkové či neziskové organizaci můžete k financování některých aktivit využít finanční prostředky z vlastního podnikání, ovšem pouze za přesně stanovených legislativních podmínek. Nabízíme vám shrnutí klíčových požadavků a doporučených postupů pro realizaci vedlejší hospodářské činnosti v rámci vašeho úřadu nebo příspěvkové či neziskové organizace.

Místo: Praha

Termín: Středa, 12. 6. 2019

Více zde

Otevřený seminář

Proběhlo

Archivace dokumentů ve firmě prakticky

Víte, jaké dokumenty a po jakou dobu jste povinni ve firmě archivovat?

V každé firmě vzniká a obíhá velké množství dokumentů, které kladou vysoké nároky na prostor i čas věnovaný jejich správě a uložení. Víte, které z nich jste povinni archivovat, a které můžete, nebo v souladu s nařízením GDPR dokonce musíte, vyřadit? Znáte minimální archivační doby jednotlivých dokumentů? Nabízíme vám shrnutí legislativních povinností doplněné o praktické tipy pro kvalitnější správu dokumentů.

Místo: Brno

Termín: Středa, 12. 6. 2019

Více zde

Otevřený seminář

Proběhlo

Pracovní doba - její rozvrhování a důsledky novely ZP

Jak na správné stanovování a rozvrhování pracovní doby včetně novinek, které nastanou po novelizaci zákoníku práce.

Při rozvrhování pracovní doby si kladete mnoho otázek: Co je pracovní dobou na pracovní cestě? Jaký je rozdíl mezi pracovní pohotovostí a pracovní dobou? Kdy sdělovat rozvrh směn a mohou být delší než 12 hodin? Kdy musí zaměstnanec na práci přesčas? Nejen na tyto otázky získáte spolehlivé odpovědi s možností okamžitého využití v praxi.  Zvláštní pozornost budeme věnovat novým povinnostem při zaměstnávání „dohodářů“ dle připravované novelizace zákoníku práce.

Místo: Brno

Termín: Čtvrtek, 6. 6. 2019

Více zde

Otevřený seminář

Proběhlo

Zákon o registru smluv v praxi – novelizace 2019

Kontroly stále odhalují neplatně zveřejněné smlouvy. Chybí přílohy, metadata, chybuje se v použití formátu.

Do aplikace zákona o registru smluv už dva roky zasahuje novelizace 2017 a zcela aktuálně i novelizace 2019. Kontroly stále odhalují závažná pochybení. K neplatnosti smlouvy totiž může vést nejen její nezveřejnění, ale i dílčí chyby – chybějící přílohy, metadata či nečitelný formát. Využijte praktická doporučení od jednoho z předních odborníků a vyhněte se zbytečným problémům a sankcím.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 6. 6. 2019

Více zde

Otevřený seminář

Proběhlo

Záludnosti smluv na IT projekty

Jak se vyhnout průšvihům z neznalosti při uzavírání smluv na nákup softwaru, licencování, pronájem a servisní podporu.

Zavádíte nový informační systém? Spouštíte nový CRM, ERP nebo Document management systém? Vstupujete do cloudu? Je dobré vědět, že právní a ekonomická rizika jsou vysoká. IT dodavatelé, ať tuzemští či nadnárodní mají obsáhlé know-how a jednostranné verze smluv, které vám předloží k podpisu. V rámci své vlastní sebeobrany se v nich naučte číst! Seznamte se s pravidly a strukturou těchto smluv a tím, jak se při jejich uzavírání vyvarovat omylů, které se mohou nepříjemně prodražit.

Místo: Brno

Termín: Středa, 5. 6. 2019

Více zde

Nahoru