Školení pro starosty obcí a ředitele organizací veřejného sektoru - Seminaria

Menu

Otevřený seminář

Omezování fluktuace zaměstnanců s využitím manažerských nástrojů

Jak a co dělat, aby od nás kvalitní a kvalifikovaní pracovníci neodcházeli.

Vynaložili jste úsilí na získání vhodných zaměstnanců pro váš podnik a poslední věc, kterou si přejete, je, aby odešli. Nábor je obecně drahý a časově náročný proces. Čím déle můžete udržet stávající kvalitní zaměstnance, tím lépe. Analýza situace a zjišťování důvodů odchodu zaměstnanců z vaší společnosti vám pomohou pochopit, proč lidé odcházejí. Budete tak moci vyvinout úsilí k udržení zaměstnanců způsobem, který povede k výsledkům.

Místo: Praha

Termín: Pondělí, 18. 6. 2018

Více zde

Otevřený seminář

Evidence majetku – zhodnocování, odpisy, vyřazování

Péče řádného hospodáře vyžaduje zodpovědné nakládání s majetkem. Chcete se ujistit, že to děláte správně?

Chyby v evidenci majetku a v nakládání s ním mohou být významné nejen z účetního hlediska, ale také proto, že organizace spravuje cizí majetek. Porušení péče řádného hospodáře může být pak kvalifikováno i jako trestný čin. Základním předpokladem správného vedení majetku jsou znalosti správných postupů.  Nabízíme vám praktická doporučení, jak systematicky zabezpečit veškeré povinnosti související s evidencí majetku a nakládání s ním.

Místo: Praha

Termín: Pondělí, 18. 6. 2018

Více zde

Otevřený seminář

Jak uřídit dotační projekt z EU fondů bez rizika

Žádáte o dotaci EU nebo už jste jejími příjemci? Věřte, že okamžikem schválení dotace teprve všechno začíná.

Získání a čerpání dotace z fondů EU znamená projít náročnými administrativními povinnostmi – od podání žádosti, přes reportování a projektové řízení až po vyúčtování dotace a následnou publicitu.  Vysvětlíme vám, jak celý tento náročný proces úspěšně zvládnout, aniž byste se vystavili riziku sankcí či dokonce možnosti odebrání dotace.

Místo: Praha

Termín: Úterý, 26. 6. 2018

Více zde

Otevřený seminář

Vedlejší hospodářská činnost ÚSC a příspěvkových organizací

Problémy s vykazováním VHČ – legislativní požadavky a praktické postupy.

Územní samosprávné celky i příspěvkové organizace mohou k financování některých aktivit využít finanční prostředky z vlastního podnikání, ovšem pouze za přesně stanovených legislativních podmínek. Nabízíme vám shrnutí klíčových požadavků a doporučených postupů pro realizaci vedlejší hospodářské činnosti ve vašem kraji, městě, obci či příspěvkové organizaci.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 19. 7. 2018

Více zde

Otevřený seminář

Záludnosti smluv na IT projekty

Jak se vyhnout rizikům při uzavírání smluv v oblasti nákupu, užívání, licencování či pronájmu IT technologií a služeb.

Zavádíte nový informační systém? Spouštíte nový CRM, ERP nebo Document management systém? Vstupujete do cloudu? Je dobré vědět, že právní a ekonomická rizika jsou vysoká. IT dodavatelé, ať tuzemští či nadnárodní mají obsáhlé know-how a jednostranné verze smluv, které vám předloží k podpisu. V rámci své vlastní sebeobrany se v nich naučte číst! Seznamte se s pravidly a strukturou těchto smluv a tím, jak se při jejich uzavírání vyvarovat omylů, které se mohou nepříjemně prodražit.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 19. 7. 2018

Více zde

Otevřený seminář

Výběrové řízení – umění, jak vést pohovory

Naučte se rychle přečíst kandidáty, aneb příprava, vedení a vyhodnocování pohovorů.

Výběr nových pracovníků byl finančně a časově náročný vždy. Dnes se přidává nová komplikace: na trhu je minimum volných kandidátů. Nejhorší možností je vybírat špatně a výběrová řízení prodražovat jejich opakováním. Akutním úkolem pro personalisty a vedoucí pracovníky je „trefit se napoprvé“. Klíčem k úspěšnému výběrovému řízení je správné vedení výběrových pohovorů. Z nich lze mnohé poznat, ale také v nich lze mnohé přehlédnout.

Místo: Brno

Termín: Čtvrtek, 19. 7. 2018

Více zde

Otevřený seminář

Zavádíme procesní řízení v organizaci

Všichni o tom mluví, ale málokdo to umí. Nechte se inspirovat osobně autorem knihy Procesní řízení pro manažery.

Cítíte, že jednotlivé organizační složky si každá hraje na svém písečku a chybí mezi nimi spolupráce? Převažuje přístup k řešení dílčích operativních problémů nad hlavním společným cílem – uspokojením vašich klientů a zákazníků? Právě procesní řízení vám umožní propojit práci výkonných manažerů, personalistů, controllerů i kvalitářů a poskytne vašim zaměstnancům logické a jednoznačné zadání pro jejich práci.

Místo: Brno

Termín: Středa, 25. 7. 2018

Více zde

Otevřený seminář

Veřejné zakázky malého rozsahu, podlimitní a ve zjednodušeném režimu

Načerpejte v letním období nové podněty pro zadávání veřejných zakázek s nižším finančním objemem.  

Postup při zadávání menších zakázek měl být dle nového zákona rychlejší a flexibilnější, přesto zadavatelé v obavě z budoucích postihů stále dobrovolně volí přísnější postupy - někdy zbytečně. Nabízíme vám nejen výklad, ale především praktické zkušenosti s  ustanoveními nového zákona, která se aplikují na zakázky s nižší předpokládanou hodnotou, tedy na zakázky malého rozsahu, zakázky podlimitní a v novém tzv. zjednodušeném režimu.

Místo: Praha

Termín: Úterý, 31. 7. 2018

Více zde

Kombinovaný kurz

Energetický manažer ve výrobě i v administrativě

Využijte nástroje pro řízení úspory energií v kontextu technických možností, legislativních požadavků a finančních pobídek.

Profese energetického manažera je často opomíjená, přitom odborník hodný toho jména může organizaci soustavně přinášet rozsáhlé úspory. V kurzu se seznámíte nejen se všemi povinnostmi dle aktuální energetické legislativy, ale získáte též konkrétní návody na aplikaci nástrojů energetických úspor včetně užitečných tipů na finanční pobídky.

Místo: Praha

Termín: 3. 8. 2018 - 7. 9. 2018

Více zde

Kombinovaný kurz

Projektovým manažerem za 1 měsíc

Rozšiřte si kvalifikaci zvládnutím metodiky projektového řízení a naučte se přitom využívat profesionální nástroje projektového manažera.

Stojí před vámi výzva v podobě vytvoření jedinečného produktu, služby či výstupu? Pak řešíte projekt. Řízení projektů se významně liší od rutinního řízení. V našem kurzu se interaktivní formou seznámíte s metodologií projektového managementu a užitečnými technikami potřebnými pro efektivní zvládnutí projektů. A nejen to – vše si prakticky procvičíte v rámci workshopových aktivit.

Místo: Praha

Termín: 3. 8. 2018 - 31. 8. 2018

Více zde

Otevřený seminář

Evidence majetku – zhodnocování, odpisy, vyřazování

Péče řádného hospodáře vyžaduje zodpovědné nakládání s majetkem. Chcete se ujistit, že to děláte správně?

Chyby v evidenci majetku a v nakládání s ním mohou být významné nejen z účetního hlediska, ale také proto, že organizace spravuje cizí majetek. Porušení péče řádného hospodáře může být pak kvalifikováno i jako trestný čin. Základním předpokladem správného vedení majetku jsou znalosti správných postupů.  Nabízíme vám praktická doporučení, jak systematicky zabezpečit veškeré povinnosti související s evidencí majetku a nakládání s ním.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 13. 9. 2018

Více zde

Odborná konference

Zákon o střetu zájmů - aktuálně po novelizaci

Seznamte se s povinnostmi, které vám ukládá zákon o střetu zájmů v nejnovější  podobě.

Novela zákona o střetu zájmů původně  přiostřila povinnost zveřejňovat majetkové poměry veřejných funkcionářů. Výsledkem rozpoutané diskuse jsou nyní další legislativní změny, které povinnosti mění. V těchto „změnách změn“ už není jednoduché se orientovat. Seznámíme vás s jádrem samotného zákona a zejména s aktuálními nároky, které na veřejné funkcionáře dopadají či po nastoupení do funkce dopadnou.

Místo: Praha

Termín: Středa, 19. 9. 2018

Více zde

Proběhlo

Otevřený seminář

Proběhlo

Zákon o registru smluv v roce 2018

Pokud máte pochybnosti, nabízíme odpovědi a zkušenosti.

Do aplikace zákona o registru smluv už rok výrazně zasahuje nový sankční mechanismus. V registru se stále vyskytují smlouvy s takovými chybami, že jsou zjevně neplatné se všemi nežádoucími důsledky, které neplatnost přináší. Využijte praktická doporučení od jednoho z předních odborníků v této oblasti a vyhněte se zbytečným problémům a sankcím.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 14. 6. 2018

Více zde

Otevřený seminář

Proběhlo

Záludnosti smluv na IT projekty

Jak se vyhnout rizikům při uzavírání smluv v oblasti nákupu, užívání, licencování či pronájmu IT technologií a služeb.

Zavádíte nový informační systém? Spouštíte nový CRM, ERP nebo Document management systém? Vstupujete do cloudu? Je dobré vědět, že právní a ekonomická rizika jsou vysoká. IT dodavatelé, ať tuzemští či nadnárodní mají obsáhlé know-how a jednostranné verze smluv, které vám předloží k podpisu. V rámci své vlastní sebeobrany se v nich naučte číst! Seznamte se s pravidly a strukturou těchto smluv a tím, jak se při jejich uzavírání vyvarovat omylů, které se mohou nepříjemně prodražit.

Místo: Brno

Termín: Úterý, 12. 6. 2018

Více zde

Otevřený seminář

Proběhlo

Rozpočet školy – finalizuje příprava na rok 2019

Jak správně postavit rozpočet a vynakládat prostředky, aniž by škola porušila rozpočtovou kázeň.

Jako ředitel školy právem důvěřujete svému ekonomovi, ale potřebujete se i sami orientovat ve struktuře financování vaší školy, vyvarovat se porušení rozpočtové kázně a vynakládat svěřené finanční prostředky efektivně. Seminář vás s pomocí praktických příkladů provede úskalími tvorby rozpočtu školy a díky získaným poznatkům posílíte své manažerské kompetence.

Místo: Praha

Termín: Středa, 6. 6. 2018

Více zde

Kombinovaný kurz

Proběhlo

Pověřenec pro ochranu osobních údajů ve veřejném sektoru

Úkoly „Pověřence“ ve veřejné správě a veřejných subjektech dle nových pravidel GDPR.

Na orgány veřejné moci a veřejné subjekty se vztahuje povinnost zřídit k datu účinnosti GDPR novou funkci tzv. Pověřence pro ochranu osobních údajů. Ten bude zodpovídat za dodržování evropského nařízení ve vaší organizaci. Ovšem s vyškolením příslušného interního pracovníka je třeba začít už nyní. Vašeho „Pověřence“ očekává řada úkolů, které souvisí s právním vymezením GDPR a zvládnutím povinných i doporučených postupů pro implementaci GDPR včetně následného dohledu.

Místo: Praha

Termín: 23. 4. 2018 - 1. 6. 2018

Více zde

Otevřený seminář

Proběhlo

Povinná dokumentace ve školách

Získejte komplexní přehled o požadavcích na vedení povinné dokumentace.

Každý vedoucí pracovník školy má povinnost zajistit řádné vedení dokumentace, jejíž vymezení je obsaženo hned v několika právních předpisech. Povinná dokumentace musí být zároveň vedena efektivním způsobem, aby zajistila běžnou činnost školy a obstála při kontrole České školní inspekce. Nekompletní a chybné vedení povinné dokumentace může mít pro management školy nepříjemné důsledky. Vyvarujte se zbytečných pochybení.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 31. 5. 2018

Více zde

Otevřený seminář

Proběhlo

Elektronizace ve veřejných zakázkách již povinně

Komunikace mezi všemi zadavateli a dodavateli musí probíhat výhradně elektronicky od 18. 10. 2018.

Od října letošního roku se povinnost elektronické komunikace rozšíří na všechny zadavatele a dodavatele veřejných zakázek. S tím je spojena řada otázek a nejasností. Nabízíme vám podrobné shrnutí nových závazných postupů včetně využití elektronických nástrojů, dynamického nákupního systému a elektronických aukcí. Získejte spolehlivá doporučení od expertky na elektronizaci veřejného investování.  

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 31. 5. 2018

Více zde

Otevřený seminář

Proběhlo

Public relations – klíčový faktor úspěchu i prosperity

Ovládněte umění, jak zviditelnit vaši firmu, značku, instituci nebo projekt.

Cílevědomá komunikace s veřejností je dnes žhavá součást marketingového mixu, pokud chcete získat zákazníky, prosazovat inovace, vybudovat silnou značku nebo vyřešit krizovou situaci. Nicméně obsah a nástroje vztahů s veřejností se rychle mění, a proto vám nabízíme aktuální zkušenosti a tipy od významného experta v oblasti public relations.  

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 31. 5. 2018

Více zde

Otevřený seminář

Proběhlo

Elektronizace ve veřejných zakázkách již povinně

Komunikace mezi všemi zadavateli a dodavateli musí probíhat výhradně elektronicky od 18. 10. 2018.

Od října letošního roku se povinnost elektronické komunikace rozšíří na všechny zadavatele a dodavatele veřejných zakázek. S tím je spojena řada otázek a nejasností. Nabízíme vám podrobné shrnutí nových závazných postupů včetně využití elektronických nástrojů, dynamického nákupního systému a elektronických aukcí. Získejte spolehlivá doporučení od expertky na elektronizaci veřejného investování.  

Místo: Brno

Termín: Středa, 30. 5. 2018

Více zde

Nahoru