Školení pro starosty obcí a ředitele organizací veřejného sektoru - Seminaria

Menu

Kombinovaný kurz

Nemovitosti v územním samosprávném celku

P O Z O R :  A K C E   S E   P Ř E K L Á D Á  N A   J I N Ý  T E R M Í N.

Územní samosprávné celky patří mezi nejvýznamnější vlastníky nemovitých věcí a současně jsou jim stanovena přísná pravidla, jak tento majetek spravovat a jak s ním nakládat. K tomu přistupuje i povinnost odpovědných osob jednat v rámci ÚSC s péčí řádného hospodáře a v zájmu blaha obce. Kurz se zaměří na praktické otázky správného postupu odpovědných osob krok za krokem s důrazem na prevenci chyb a sankcí.

Místo: Praha

Termín: 17. 4. 2020 - 16. 6. 2020

Více zde

Kombinovaný kurz

Referent veřejných zakázek

P O Z O R :  A K C E   S E   P Ř E K L Á D Á  N A   J I N Ý  T E R M Í N.

Každá veřejná organizace zadáním veřejné zakázky vstupuje na tenký led vysoce odpovědné, právně upravené agendy, která je navíc přísně kontrolována i sankcionována. Pokud nechce být vaše organizace u každé zakázky závislá na drahých právních kancelářích, je užitečné vyškolit si vlastního interního odborníka, který při zadávání a realizaci VZ obstará samostatně a spolehlivě všechny nebo většinu potřebných úkonů.

Místo: Brno

Termín: 27. 4. 2020 - 1. 6. 2020

Více zde

Online Seminář

Online – Zasedání orgánů měst a obcí vzdáleně, tedy online

Jaké právní konsekvence a důsledky mají vzdálená zasedání, hlasování, schvalování a rozhodování?

Situace koronavirové pandemie přinutila i orgány měst a obcí řešit a rozhodovat nejen nestandardní problémy, ale ke svým rozhodnutím často přistupovat atypicky, zrychleně a online. Mohou být tato rozhodnutí a usnesení z online jednání zastupitelstva či rady obce napadána či zneplatňována? Na semináři si ujasníte, za jakých podmínek se může online jednání konat a jak být na ně připraven třeba i v případě další vlny pandemie.

Místo: Online

Termín: Úterý, 2. 6. 2020

Více zde

Online Seminář

Online – GDPR v každodenní praxi personalisty 2020

Dopady GDPR na práci personalistů a povinnosti, které je nutné respektovat při vedení personální a mzdové agendy.

Nařízení EU o ochraně osobních údajů (GDPR) zasáhlo všechny oblasti podnikání i veřejné sféry a personalistika logicky patří k oborům, kde je vliv tohoto nařízení nejsilnější. Každý personalista denně přichází do styku s osobními údaji zaměstnanců a musí dodržovat nejen povinnosti stanovené GDPR, ale také pravidla daná českými pracovněprávními předpisy. Využijte našich doporučení a vyhněte se sankcím v případě kontroly ze strany dozorového orgánu.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 4. 6. 2020

Více zde

Online Seminář

Online – Pandemický plán pro zdravotní a sociální služby

Nemáme to za sebou – připravte se na 2. vlnu nebo nové výskyty infekčních onemocnění koncepčně.

Je čas zhodnotit průběh pandemie a aktualizovat pandemické plány pro jejich lepší využití ve vaší organizaci. Jedině tak budete dobře připraveni na další vlnu či nové výskyty infekcí, budete schopni lépe omezovat škody a zabráníte ohrožení pacientů, klientů a personálu. Upozorníme zejména na to, co musí správný pandemický plán zahrnovat specificky v nemocnicích, zdravotnických zařízeních, domovech seniorů a dalších organizacích s rizikovými klienty.

Místo: Online

Termín: Pondělí, 8. 6. 2020

Více zde

Online Kurz

Online - Efektivní využití Excelu v účetní praxi

Účetní a Excel patří neodmyslitelně k sobě. Seznamte se s užitečnými nástroji pro vaši každodenní praxi.

Jak vybrat v excelu z nabízených funkcí a výpočtů ty nejužitečnější pro vaši účetní a ekonomickou praxi? Seznámíme vás s různými typy účetních a ekonomických výpočtů, poradíme, jak zpracovávat a vyhodnocovat velké objemy dat, jak je analyzovat a tvořit sofistikované strukturované přehledy a modely, které ocení vedení vaší firmy.

Místo: Online

Termín: 9. 6. 2020 - 12. 6. 2020

Více zde

Online Seminář

Online – Home office z pohledu pracovního práva

Jak nastavit podmínky práce z domova legislativně správně, a přitom rozumně.

Výkon práce je dnes značně zkomplikován pandemickou situací. Díky moderním technologiím lze naštěstí mnoho činností plnohodnotně vykonávat i z domova. Jak si však s home office poradit z pracovněprávního hlediska? Co musíte jako zaměstnavatel zajistit, jaká jsou obvyklá rizika, a naopak ověřená dobrá praxe? Nabízíme vám shrnutí toho nejpodstatnějšího, na co se při realizaci práce z domova zaměřit.

Místo: Online

Termín: Středa, 10. 6. 2020

Více zde

Otevřený seminář

Jak správně sestavit rozpočet příspěvkové organizace na rok 2021

… aneb jak z rozpočtu vytvořit účinný nástroj (nejen) finančního řízení svěřené příspěvkové organizace.

Jste-li ředitel či ekonom, potřebujete rozpočet dobře sestavit dle metodických požadavků a zároveň si ho vhodně přizpůsobit i pro budoucí controlling jeho plnění. Zároveň chcete do jeho přípravy zapojit další vedoucí manažery a posílit tak jejich roli při plnění rozpočtu ve vazbě na strategické cíle organizace. Na semináři získáte praktické návody pro sestavení rozpočtu na nový finanční rok a také know-how jak rozpočet využít jako prostředek koordinace a řízení ve vaší organizaci.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 11. 6. 2020

Více zde

Online Seminář

Online – Anonymizace údajů a ochrana obchodního tajemství ve zveřejňovaných smlouvách

Získejte odpovědi na nejčastější otázky související s ochranou informací při zveřejňování smluv v registru.

Zákon o registru smluv prošel poslední novelizací v roce 2019, přesto se v jeho aplikaci stále chybuje. Nejasnosti přetrvávají zejména v souvislosti s anonymizací osobních údajů a ochranou informací ve smlouvách. Povinné subjekty často neví, co je potřeba „začernit“, co ponechat v textu smlouvy a co musí být v metadatech, jinak smlouva neplatí. Využijte praktická doporučení od jednoho z předních odborníků a vyhněte se zbytečným problémům a sankcím.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 11. 6. 2020

Více zde

Online Seminář

Online – Datové schránky z pohledu veřejné správy

Jak na doručování prostřednictvím Informačního systému datových schránek.

Datová schránka se v průběhu koronavirové pandemie stala nepostradatelným nástrojem pro komunikaci. Práce se systémem ISDS se pro úřady a další organizace stala naprostou nezbytností. Tématem semináře budou informace o doručování a zejména shrnutí správného úředního postupu při doručování. Věnovat se budeme praktickým zkušenostem a nejčastějším obstrukčním jednání ze stran adresátů.

Místo: Online

Termín: Pátek, 12. 6. 2020

Více zde

Otevřený seminář

Kontrolní systém a hospitační činnost ve škole

Jak zavést funkční kontrolní systém a jak efektivně provádět hospitační činnost.

Kontrolní činnost je významnou povinností ředitele, případně dalších vedoucích pracovníků školy. Zároveň patří k nejproblematičtějším, jak opakovaně potvrzují výstupy z kontrol ČŠI. Nevhodně prováděné kontroly a hospitace mají negativní vliv na atmosféru i vztahy na pracovišti. Nabízíme osvědčené postupy jak nastavit kontrolní systém a realizovat hospitace od jejich přípravy až po vyhodnocení.

Místo: Praha

Termín: Úterý, 16. 6. 2020

Více zde

Online Seminář

Online – Radniční periodika obcí, měst a krajů – aktuální praxe

Desatero vydávání tištěného zpravodaje a publikování informací na webu, sociálních sítích a v médiích obecně.

Vydávání radničních a krajských periodik tištěných či on-line podléhá závazné právní regulaci – tiskovému zákonu, svobodné soutěži politických sil, svobodě projevu a zákazu cenzury. Seznámíme vás s právními požadavky, regulacemi ve volebním období a poskytneme konkrétní doporučení pro vydávání dobrého a občany oceňovaného periodika.

Místo: Online

Termín: Úterý, 16. 6. 2020

Více zde

Online Seminář

Online – Specifika elektronického dokumentu ve správním řízení

Jaké problémy a možnosti přináší elektronická podání a další elektronické úkony do správního řízení.

Praxe posledních měsíců nutí všechny organizace rychle se vypořádat s problémy, které přináší práce s dokumenty v elektronické podobě. Základem je orientace ve formátech, konverzních postupech a znalost jejich kompatibility v rámci jednotlivých úkonů správního řízení. Na semináři si ověříte, zda postupujete správně. Problematiku shrneme ve světle aktuální právní úpravy i z hlediska nejčastějších chyb z praxe.

Místo: Online

Termín: Středa, 17. 6. 2020

Více zde

Otevřený seminář

Technická zařízení 2020 – povinné revize stavu a provozuschopnosti

Získejte ucelený přehled o zákonných povinnostech a kontrolách všech typů zařízení ve vašich budovách a na pracovištích.

Zajištění bezpečnosti budov, pracovišť a především bezvadného stavu všech provozovaných technických zařízení je povinností každého majitele, provozovatele či zaměstnavatele. Provedeme vás přehledně aktuálními legislativními požadavky a shrneme povinné kontroly a revize, abyste včas odhalili případná rizika a nebezpečí. Vyhnete se tak možným sankcím ze strany kontrolních orgánů i následným pracovněprávním sporům se zaměstnanci v případě úrazů a nehod.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 18. 6. 2020

Více zde

Otevřený seminář

Spisový a skartační řád – jak ho vytvořit a používat

Praktický návod na vytvoření spisového a skartačního řádu pro bezchybnou správu dokumentů ve vaší organizaci.

Spisový a skartační řád je strategický dokument pro zajištění kvalitního výkonu spisové služby u veřejnoprávních subjektů. Spisový řád a jeho nedílná příloha spisový plán navíc nabývají na významu v souvislosti s povinnostmi dle nařízení GDPR i s pokračujícím rozvojem e-Governmentu. Pokud jsou dobře sestaveny, zajišťují efektivní a zcela bezpečnou manipulaci s dokumenty. Přijďte se inspirovat, jak má příslušný řád a plán vypadat a jak je používat v praxi.

Místo: Praha

Termín: Čtvrtek, 25. 6. 2020

Více zde

Kombinovaný kurz

Základy ekonomiky veřejné organizace pro neekonomy

Nevystudovali jste ekonomickou školu, ale potřebujete se bezpečně orientovat v rozpočtu a financích Vaší organizace?

Pro efektivní řízení veřejné organizace je nezbytné porozumět zákonitostem finančního řízení. Pokud jste statutárním orgánem, členem vedení nebo manažerem, potřebujete chápat co, kdy a proč vám „váš“ ekonom či zřizovatel říká, předkládá anebo dává podepsat. Naučíme vás číst v základních ekonomických dokumentech a objasníme vám klíčové souvislosti, které mají zásadní vliv na ekonomickou situaci vaší rozpočtové či příspěvkové organizace.

Místo: Praha

Termín: 4. 9. 2020 - 16. 10. 2020

Více zde

Odborná konference

Novely odpadových zákonů 2020

Novelizace, které významně mění přístup k hospodaření s odpady.

Novely čtyř odpadových zákonů, které řeší mimo jiné nakládání s odpady, obaly a vybranými výrobky s ukončenou životností, jsou předmětem vášnivých diskusí a jejich dopad bude zásadní. Významně zvýší tlak na předcházení vzniku odpadů a posun hospodaření s odpady směrem od skládkování k třídění a recyklaci. Jaká konkrétní opatření a nástroje zákony zavádí jako povinné, o tom na konferenci s tvůrci novel a dalšími odborníky.

Místo: Praha

Termín: Středa, 30. 9. 2020

Více zde

Proběhlo

Online Seminář

Proběhlo

Online – Novela daňového řádu – co a kdy přináší

Připravte se na první rozsáhlejší novelu daňového řádu za deset let jeho existence.  

Digitalizace zasahuje i do správy daní – vše urychluje nutnost online komunikace v současné koronakrizi. Projednávaná novela daňového řádu přináší řadu změn, kromě elektronizace i zjednodušení kontrolních postupů a revizi sankčního systému. Máme první důležité informace o změnách, o kterých je třeba vědět. Připravte se v předstihu.

Místo: Online

Termín: Čtvrtek, 28. 5. 2020

Více zde

Online Seminář

Proběhlo

Online – Tvorba pandemického plánu

Nemáme to za sebou – připravte organizaci na 2. vlnu nebo nové výskyty infekčních onemocnění koncepčně.

Pandemie COVID-19 důrazně připomněla dlouhodobé riziko šíření nových, vysoce nakažlivých onemocnění.  Epidemie či pandemie pak zasáhne chod každé organizace. Nutným řešením je spuštění předem jasného krizového plánu pro maximální omezení škod. Seznámíme vás s tím, co vše musí takový plán zahrnovat, co má popisovat včetně odpovědností a odstupňovaných opatření, ale i kdy a jak tento plán následně použít.

Místo: Online

Termín: Středa, 27. 5. 2020

Více zde

Online Kurz

Proběhlo

Online - Jak připravit rozpočet školy na rok 2021

Správná metodika pro přípravu rozpočtu s ohledem na nové podmínky po spuštění reformy financování.

Jako ředitel/ka školy se potřebujete perfektně orientovat ve struktuře financování vaší školy zejména nyní, kdy reforma financování přinesla do praxe významné změny. S pomocí praktických příkladů vás důkladně provedeme úskalími tvorby rozpočtu školy pro následující školní rok, na kterém již pracujete nebo začnete brzy pracovat.

Místo: Online

Termín: 25. 5. 2020 - 27. 5. 2020

Více zde

Nahoru