GDPR – ochrana osobních údajů v personalistice (Proběhlo)
Seminář
Co vše přináší Nařízení o ochraně osobních údajů GDPR do každodenní praxe personalisty.
Každý personalista denně přichází do styku s osobními údaji zaměstnanců, přičemž
účinnost nařízení EU s novou a přísnější úpravou ochrany osobních údajů se rychle blíží – již od 25. května. Předejděte vysokým pokutám za porušování povinností a využijte naše doporučení, jak dodržovat zásady a povinnosti stanovené GDPR ve vazbě na české pracovněprávní předpisy.
Místo
Praha - Hotel Occidental****
Ceny jsou uvedeny bez DPH. Využijte automatickou 10% slevu pro naše stálé zákazníky. Nebo získejte každý 15% slevu v případě, že přihlásíte dva nebo více účastníků.
Detaily
Přednáší
Místo
Objednat
ZAMĚŘENÍ SEMINÁŘE
GDPR vnáší do práce personalistů řadu nejistot - jaká zpracování osobních údajů jsou tedy povinná ze zákona, u kterých je nově nutné získat souhlas a jaká jsou případně úplně zakázaná? Seminář nabídne odpovědi nejen v návaznosti na GDPR a výklad Pracovní skupiny 29, ale rovněž ve vazbě na českou platnou legislativu.
Společně projdeme celým životním cyklem zaměstnance od výběrového řízení až po skončení pracovního poměru se zaměřením na pravidla zpracování osobních údajů podle GDPR. Probereme i důsledky a sankce při nedodržení závazných pravidel a zmíníme časté omyly při zpracování osobních údajů v personalistice.
KOHO SEMINÁŘ OSLOVÍ
Seminář GDPR – ochrana osobních údajů v personalistice je určen HR ředitelům, personalistům, mzdovým účetním a podnikovým právníkům v organizacích soukromého i veřejného sektoru – aplikace nové legislativy je povinná pro všechny sektory bez rozdílu.
PROGRAM (9,00 – 15,30 HOD)
1. Interakce právní úpravy ochrany osobních údajů
evropská úprava ochrany osobních údajů versus národní legislativa
nové Nařízení EU o ochraně osobních údajů („GDPR“) ve vazbě na české právní předpisy v oblasti personální praxe
2. Osobní údaje a další klíčové údaje
rozsah a vymezení pojmu osobní údaj a subjekt údajů
užití rodného čísla nově
náležitosti práce s citlivými údaji
fotografie, videa zaměstnanců – legalita jejich pořizování a zveřejňování
3. Zpracování osobních údajů v personální agendě
definice zpracování osobních údajů
jak vést osobní spis a zákonnou evidenci zaměstnanců
pravidla pro uchování / archivaci osobních údajů zaměstnanců
4. Správce, zpracovatel, příjemce
postavení a odpovědnost osob zpracovávajících osobní údaje
vztah mezi správcem a zpracovatelem, případně příjemcem
náležitosti smlouvy o zpracování osobních údajů
5. Pravidla a povinnosti při zpracování osobních údajů s ohledem na personální praxi
přehled zásad
souhlas subjektu údajů a další legální způsoby zpracování osobních údajů
nové povinnosti – jak zajistit a prokázat soulad s GDPR, záznamy o činnostech zpracování, posouzení vlivu na ochranu osobních údajů, předchozí konzultace, jmenování pověřence pro ochranu osobních údajů
zabezpečení osobních údajů
6. Ochrana práv subjektu údajů
právo na informace a přístup k osobním údajům
právo na opravu a výmaz
právo na omezení zpracování
právo na přenositelnost osobních údajů
právo vznést námitku
ochrana před automatizovaným individuálním rozhodováním, včetně profilování
7. Předávání osobních údajů do zahraničí
pravidla pro volný pohyb osobních údajů v rámci Evropské unie a EHP
specifická pravidla pro předávání osobních údajů do třetích států
8. Jaké sankce hrozí za porušení povinností
činnost a působnost Úřadu pro ochranu osobních údajů před a po datu účinnosti GDPR
odpovědnost za porušení zákonných povinností před a po datu účinnosti GDPR
9. Aplikace GDPR od výběrového řízení po skončení pracovního poměru v následujících okruzích
výběrová řízení, spolupráce s agenturami práce a pracovními portály
uzavření pracovního poměru a nástup do práce
výkon práce zaměstnance, kontrola zaměstnanců
skončení pracovního poměru a uchování osobních složek a dalších údajů
programy pro bývalé zaměstnance
10. Jak implementovat GDPR do praxe a dokumentace organizace
proces mapování rozsahu zpracování osobních údajů
návrh opatření a akční plán
příprava dokumentů, nastavení interních procesů a návrh změn v IT systémech
školení zaměstnanců a pokyny pro zpracování osobních údajů
aktualizace a testování pravidel
řešení problematických otázek vyplývajících z aplikace nové úpravy ochrany osobních údajů v praxi
DALŠÍ INFORMACE
Jako účastník semináře získáte certifikát o jeho absolvování, který můžete uvést ve svém CV – v části o absolvovaných kurzech a školeních. V ceně semináře jsou podkladové materiály, občerstvení po celý den a teplý oběd. Pokud máte dietologická omezení (např. alergie na lepek), uveďte je do poznámky v objednávkovém formuláři, rádi pro vás zařídíme odpovídající stravu.
Kdo pro vás přednáší
Mgr. Klára Valentová
Klára Valentová se specializuje na pracovní právo a ochranu osobních údajů a poskytuje služby ve všech oblastech této právní disciplíny. Vedle klientské práce také pravidelně publikuje a přednáší na odborných seminářích a konferencích. Je jedním ze zakládajících členů české asociace advokátů specializujících se na pracovní právo – Czech Employment Lawyers Association (CzELA) a vedoucím autorského týmu komentáře k zákoníku práce publikovanému společností Nakladatelství C. H. Beck.
Místo konání
Praha - Hotel Occidental****
Hotel se nachází nedaleko centra Prahy. Je v těsné blízkosti dvou stanic metra C a hlavní obchodní a komerční zóny Prahy 4. Seminární a konferenční prostory disponují přírodním osvětlením, bezplatným wi-fi připojením, klimatizací a širokým audiovizuálním vybavením.
Adresa : Na strži 32/1660, 140 00 Praha 4, tel: 296 772 111, www.barcelo.com
Doprava:
MHD: Metrem C na stanici Budějovická a dále jednu stanici autobusem 118, 170, 121 na stanici Krčská, hotel je dále vpravo po směru jízdy - vysoká bílá budova.
Autem: Nejbližší zpoplatněné parkoviště je cca 250 m od hotelu – mapku najdete zde .
zobrazit na Google mapě